Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین مرکز مانیتورینگ و کنترل هوشمند پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، ظهر امروز با حضور فرمانده ناجا، شهردار مشهد و سایر مسئولان استان در مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.

سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا در این مراسم، اظهار کرد: هدف مرکز مانیتورینگ و کنترل هوشمند پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، هوشمندسازی مراکز کنترل و پایش و کنترل آنلاین خودروها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا، اولین مرکز، با اتصال به ۴۰۰ دوربین نظارتی و ۱۰۹ دوربین کنترلی در جهت رصد تخلفات خودروها، شناسایی مالک و اطلاع رسانی تخلف برای اعمال قانون، برای اولین بار در کشور در شهر مشهد بهره‌برداری شد.

فرمانده ناجا ضمن ابراز امیدواری از تجهیز سایر استان‌ها به چنین مرکزی در ارتباط با هدف بهره‌بردای از این مرکز، منظم‌تر شدن اقدامات پلیس راهور و کاهش تصادفات و خسارات ناشی از آن است.

همچنین سرهنگ حمیدرضا دهنوی، فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی در این مراسم، اظهار کرد: در مرکز مانیتورینگ پلیس راهور مشهد، بدون نیاز به نیروی انسانی، رفت و آمد خودروها در سطح شهر، رصد شده و تخلفاتی چون فقدان معاینه فنی و توقف در مکان‌های ممنوع، ثبت و اعمال قانون انجام می‌شود.

وی در خصوص روند ثبت تخلفات در این مرکز، افزود: در صورت رصد، پس از تأیید تخلف، پیامک تخلف توسط اپراتور برای مالک خودرو ارسال می‌شود.

دهنوی ضمن اشاره به آماری از حمل و نقل درون‌شهری مشهد، تصریح کرد: روزانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در کلان‌شهر مشهد رفت و آمد می‌کنند؛ همچنین دو هزار و ۶۵۰ دستگاه اتوبوس در قالب ناوگان درون‌شهری و ۱۳ هزار و ۲۵۰ دستگاه تاکسی در حمل و نقل شهری مشهد فعال هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰ هزار دستگاه خودرو در دفاتر تاکسی تلفنی و سرویس‌های مدارس کلان‌شهر مشهد فعالیت می‌کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا اتوبوس پلیس راهنمایی و رانندگی تاکسی راهنمایی و رانندگی مشهد انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی پلیس راهنمایی و رانندگی مرکز مانیتورینگ کنترل هوشمند فرمانده ناجا شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده انتظامی استان اردبیل بعدازظهر دوشنبه در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل اظهار کرد: در تولید و گسترش امنیت و حس خوشایند در این زمینه خبرنگاران و صاحبان رسانه‌ها نقش آفرین اصلی هستند و امیدواریم این حرکت توسعه نظم و امنیت را در جامعه منجر شود.

سردار جواد تقوی خاطرنشان کرد: پیش از این در قالب همیاران پلیس تعامل و ارتباط خوبی را با مجموعه آموزش و پرورش داشتیم که آثار مثبت این فعالیت را در کاهش وقوع جرایم به ویژه به حداقل رساندن تخلفات راهنمایی و رانندگی در بین خانواده‌ها شاهد بودیم.

وی اهمیت کار زیربنایی را با محوریت مدارس در گسترش مفاهیم ارزشی و انسانی یادآور شد و بیان کرد: ما باید تمامی فعالیت‌های آموزشی و فرهنگسازی را از دل مدارس آن هم در گروه‌های سنی پایه آغاز کنیم تا در فرآیند رشد نوجوانان و جوانان این آموزش‌ها مؤثر و تأثیرگذار باشد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: با همراهی دانش آموزان خبرنگار پلیس بیش از هر زمان دیگر به وظیفه خطیر خود مسلط عمل کرده و انتظار بهبود فرآیندها را داریم.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز بر اهمیت جهاد تبلیغ و تبیین اشاره و اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در این سنگر نقش آفرین اصلی هستند.

کلام الله صفری خاطرنشان کرد: دانش آموزان در کنار حضور مؤثر در سنگر تعلیم و تربیت در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی نقش آفرینی می‌کنند که این خود حرکتی پسندیده و شایسته به نظر می‌رسد.

کد خبر 6098671

دیگر خبرها

  • مسئولیت تغییر رنگ چراغ های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است​!
  • مسئولیت تغییر رنگ چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است
  • آغاز به کار نخستین مدرسه ترافیک کشور در کرمانشاه با ابتکار پلیس
  • آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه
  • نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق افتتاح شد
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • آغاز فعالیت نخستین ماهواره اندازه‌گیری باران
  • استفاده از کابل دیتا در چراغ‌های راهنمایی رانندگی
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد