Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@09:19:23 GMT

معامله قرن هرگز اجرا نخواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۵۴۹۳

معامله قرن هرگز اجرا نخواهد شد

خبرگزاری آریا- برخی کارشناسان صهیونیست اجرای معامله قرن را غیرممکن دانستند.
به گزارش خبرگزاری آریا، برخی کارشناسان صهیونیست اجرای معامله قرن را غیرممکن دانستند.
روزنامه الکترونیکی رأی الیوم درشماره امروز خود در اینترنت در یادداشتی به قلم زهیر اندراوس نوشت: بحث بر سر معامله قرن در رژیم اشغالگر همچنان داغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیلگران و کارشناسان و مراکز مطالعاتی معتقدند این طرح صلح آمریکا هرگز اجرائی نخواهد شد، اگرچه راستگرایان اسرائیلی به رهبری نتانیاهو آن را تدوین کرده اند اما دیدگاههای دیگری نیز شنیده می شود که می توان آن را پیشرفته توصیف کرد.
یتسحاق لاؤر در مقاله ای در هاآرتص نوشته است: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیر یا زود رفتنی است و اسرائیل را با اجرای سیاست کوچ اجباری و انزوای نژاد پرستانه (آپارتاید) تنها رها خواهد کرد. باراک اوباما چهره واقعی مسیحی- صهیونیستی بود و به همین علت اجازه داد فلسطینی ها توسط اسرائیل شکنجه و سرکوب شوند و اراضی شان سرقت شود و ارتش اسرائیل علیه آنها دست به اقدامات تروریستی بزند. زبان حال رژیم اسرائیل خطاب به فلسطینی ها این بود که شما از ما کم ارزش تر هستید و باید از اینجا رانده شوید تا از دست شما خلاص شویم زیرا حضور شما غیر ضروری است.
از سوی دیگر عامی أیالون رئیس شاباک نیز گفته است: طرح صلح آمریکا که معامله قرن نامیده می شود اشتباهی تاکتیکی نیست بلکه اشتباهی راهبردی است و موجب به راه افتادن حمام خون و فجایع میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها می شود و کل منطقه را به آتش خواهد کشید. بحث بر سر امور اقتصادی پیش از امور اساسی گناه نابخشودنی کسانی است که این طرح را تدوین کرده اند و سعی در تبلیغ آن دارند.
عاموس گلبواع کارشناس امنیتی اسرائیلی نیز در مقاله ای در روزنامه معاریو نوشته است: این طرح اعلام می کند که اسرائیل قدرتی منطقه ای است و کشورهای غربی غرق در مشکلات داخلی هستند و آمریکا قدرت تاثیرگذاری بی سابقه ای یافته است. اما اسرائیل با دو خطر جدّی مواجه است: نخست عدم توانمندی سیاستمداران اسرائیلی برای تعامل با چالشهای مهم پیش روی اسرائیل و دوم عدم انتخاب ترامپ برای دور دوم ریاست جمهوری.
وی افزوده است: ملاحظاتی در این زمینه وجود دارد که باید به آنها اشاره شود. نخست آنکه ما با طرحی امنیتی و سیاسی مواجه هستیم که شاید از نظر اسرائیل بهترین باشد و اسرائیل باید آن را با همه جزئیات و حتی بخش های نامرغوب آن بپذیرد. معامله قرن نابود کننده آرزوی فلسطینی ها برای تشکیل کشور فلسطین در اراضی 1967 به پایتختی قدس شرقی و تخلیه شهرک ها است و به اسرائیل حق ترسیم مرزها را می دهد و براساس آن آمریکا قدس یکپارچه و شهرک های یهودی نیشین را به رسمیت می شناسد و موضوع اشغالگری از گفتمان سیاسی خارج می شود. چنین طرحی مورد استقبال همه سیاستمداران اسرائیلی به جز احمق های راستگرای افراطی و چپگرای افراطی است
ملاحظه دوم این است که معامله قرن جنبش ملی فلسطین را به نقطه صفر بازمی گرداند. دیگر از مرزهای 1967 و بازگشت آوارگان و از سرگیری کمک های مالی که از ایهود باراک و ایهود اولمرت در زمان گفتگوها با یاسر عرفات و محمود عباس دریافت می کردند و همچنین کنترل کامل بر حدود 95 درصد از کرانه باختری و تخلیه شهرکها و تقسیم قدس و کنترل داشتن بر مسجدالأقصی خبری نیست.
وی افزوده است: براساس معامله قرن تشکیل کشور فلسطین چهارسال بعد صورت می گیرد که البته پایتخت آن نیز برخی محله های شرقی قدس مثل ابودیس و قلندیا خواهد بود. اما در این مدت فلسطینی ها باید به سلسله تعهداتی متعهد باشند که به رسمیت شناختن کشور یهودی در رأس آن است. ملاحظه سوم مربوط به نوار غزه و حماس است. در معامله قرن از خلع سلاح این جنبش و متصل شدن کرانه باختری به غزه از طریق تونل سخن گفته شده است. این رؤیائی دست نیافتنی است. زیرا این پرسش مطرح است که چه کسی می خواهد حماس را خلع سلاح کند؟

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معامله قرن هرگز اجرا فلسطینی ها معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید برغم کشتار بیش از ۳۴ هزار فلسطینی به رغم اعتراف به کشتار زیاد و مرگ فلسطینیان بر اثر گرسنگی همچون دیگر مقامات آمریکایی همچنان به تبرئه رژیم اسرائیل پرداخت و با تکرار ادعاهای واشنگتن مدعی شد: مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، جان کربی از سخنگویان و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی مدعی شد: ما همچنان به اسراییل فشار می آوریم تا برای کاهش درد و رنج مردم فلسطین و رسیدن به آتش بس تلاش بیشتری انجام دهد.

این سخنگوی ارشد کاخ سفید تصریح کرد: «هیچ مدرکی مبنی بر نسل کشی ارتش اسرائیل در غزه وجود ندارد، اما تعداد قربانیان بسیار زیاد است و مردم در نتیجه گرسنگی درحال مرگ هستند.»

کربی همچنین گفت: رد پیشنهاد از سوی حماس به این معنا نیست که ما از تلاش‌های خود برای آزادی گروگان‌ها دست می‌کشیم. بایدن در گفتگو با نتانیاهو در مورد نیاز به ارسال کمک به غزه بسیار سخت‌گیر بود، در غیر این صورت تغییر سیاست خود را بررسی خواهیم کرد.

دفاع آمریکا از اسرائیل در حالی است که شبکه الجزیره قطر هفته گذشته گزارش داد مقامات فلسطینی یک گور دسته‌جمعی با ۱۸۰ جسد را داخل بیمارستان ناصر در خان یونس کشف کرده‌اند. شبکه سی‌ان‌ان آمریکا نیز به نقل از کارکنان دفاع مدنی غزه گزارش داد که بیش از ۳۰۰ جسد در این محل کشف شده است.

 دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه نیز  در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، این نهاد حقوق بشری در این گزارش، افزود: نظامیان اسرائیلی، فلسطینی‌هایی را که به صورت میدانی اعدام کرده‌اند را در این گورها دفن کرده‌اند.

 رسانه‌های فلسطینی پیش تر اعلام کردند که با خروج شماری دیگر از اجساد شهدای فلسطینی از گورهای دسته جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» خان یونس، شمار اجساد خارج شده به ۳۱۰ جسد رسیده است.

این رسانه‌ها به نقل از مسئولان فلسطینی اعلام کردند که پیش بینی می‌شود صدها جنازه دیگر از افراد مفقود، در این گورها باشد.

پیش تر جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرده بود که در پی عقب‌نشینی ارتش اسرائیل، تعداد پیکرهای یافت شده در گور دسته‌جمعی که شنبه گذشته در مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شد، به ۲۸۳ نفر افزایش یافت.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۱۸۳ فلسطینی در غزه شهید و ۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر دیگر مجروح شده اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام  ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

 عملیات طوفان الاقصی که پس از سالها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت، منجر به کشته شدن ۱۱۳۹ اسرائیلی شد. این جنگ تاکنون منجر به شهادت بیش از ۳۳۰۰۰ فلسطینی شده و تقریباً تمام جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه را آواره کرده است؛ رویدادهایی که منجر به طرح موضوع نسل کشی فلسطینی ها شده است اما اسرائیل آن را رد می کند.

 پس از نزدیک به ۶ ماه از جنگ اسرائیل در غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ با ۱۴ رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا و عدم وتوی این کشور، با قطعنامه‌ ۲۷۲۸ را برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در ۱۵ روز باقیمانده در ماه مبارک رمضان ( از زمان تصویب قطعنامه)  آتش بس میان اسرائیل و حماس برقرار شود اما این قطعنامه با حمایت آمریکا اجرا نشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • شعله ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاههای آمریکا
  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • سربازان گردان «نتصح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • سربازان گردان «نیتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟