Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:01:10 GMT

پاسخگویی به ۸۰۰ مورد استعلام حقوقی تامین اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۶۰۶۶

پاسخگویی به ۸۰۰ مورد استعلام حقوقی تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی، طی سال جاری ۷۷ بخشنامه را از نظر انطباق با قوانین و مقررات مورد بررسی قرار داده است.

اظهارنظر در مورد طرح‌ها و لوایح قانونی و پیش نویس آیین نامه ها از دیگر فعالیت های اداره کل حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی است. در طی مراحل تهیه و تصویب قوانین و مقررات، این واحد، پیش نویس طرح ها و لوایح را از حیث رعایت مصالح و منافع بیمه‌شدگان و اصول بیمه‌ای و هماهنگی با سایر قوانین و مقررات بررسی کرده و نظرات تهیه شده توسط سازمان به مراجع ذی‌ربط منعکس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعات آماری مربوط به بررسی طرح‌ها و لوایح قانونی و پیش نویس آیین نامه ها از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون حدود ۲۲۷ مورد است.

پاسخگویی به ۸۰۰ مورد استعلام حقوقی و تدوین، چاپ و انتشار مجموعه قوانین، مقررات و آراء مرتبط با سازمان از دیگر اقدامات اداره کل حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی است. با هدف اطلاع رسانی، شفاف سازی و تنقیح قوانین و مقررات، این اداره کل، بیش از ۳۵ عنوان مجموعه قوانین و مقررات مرتبط با تأمین اجتماعی تهیه و تنظیم کرده است که مجموعه‌های مذکور پس از چاپ در دسترس مدیران و کارشناسان واحدهای ستاد، استان ها و شعب قرار گرفته و به عنوان مجموعه‌های مرجع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حضور در جلسات کمیسیون های دولت و مجلس شورای اسلامی و برگزاری دوره های تخصصی حقوق تأمین اجتماعی ویژه کارشناسان و مدیران سازمان از دیگر اقدامات اداره کل حقوقی و قوانین این سازمان است. در راستای ارتقای سطح دانش سازمانی در زمینه حقوق تأمین اجتماعی، این دفتر با همکاری اداره کل آموزش اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران و کارشناسان سازمانی ستاد و استان ها کرده است. در دو ماهه پایانی سال جاری برنامه آموزش حدود ۱۰ استان در دستور کار قرار دارد.

از دیگر فعالیت های مهم اداره کل حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی می توان به تلخیص، تنقیح و روانسازی بخشنامه های داخلی سازمان اشاره کرد. دفتر قوانین و مقررات این سازمان با بهره گیری از توان مؤسسه عالی پژوهش با هدف تسهیل دسترسی و روانسازی مقررات سازمان، تنقیح تمامی بخشنامه ها و دستورهای اداری سازمان در حوزه های مختلف را در دستور کار خود قرار داده است. تاکنون با تجمیع بیش از ۴۴ بخشنامه، حدود ۱۲ بخشنامه تلخیصی و تنقیحی صادر شده است.

اداره کل امور مجلس و دولت سازمان تامین اجتماعی نیز در راستای تقویت تعامل میان قوای کشور و این سازمان اقدامات موثری را انجام داده است.

تعاملات و فعالیت های مستمر و مؤثر در راستای اصلاحات ماهوی و ساختاری در مواد مرتبط در طرحها و لوایح که تاثیر گذار بر منابع و مصارف این سازمان است، اقدامات کارشناسی بر طرح ها ولوایح و استفاده از جنبه های مثبت آن برای حفظ منابع سازمان در تعامل با معاونت های تخصصی، تهیه و تدوین مبانی نظری و تجربی لازم برای آمادگی دفاع قبل، حین و بعد از تصویب طرح ها ولوایح مرتبط با این سازمان و حضور مستمر و مؤثر مدیران و معاونین و مقامات عالی سازمان و رابطین پارلمانی در کمیسیون های تخصصی، تلفیق و صحن علنی از اقدامات مهم اداره کل امور مجلس و دولت سازمان تامین اجتماعی است.

از دیگر فعالیت های اداره کل امور مجلس و دولت سازمان تامین اجتماعی می توان ارائه و ارسال طرح ها و لوایح مرتبط با سازمان به معاونتهای تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر و انعکاس نظرات تخصصی سازمان به کمیسیون های مجلس و دولت، برگزاری جلسات شورای راهبری مجلس و دولت با حضور نمایندگان معاونین سازمان برای بررسی و تنظیم نظر اجماعی سازمان در موارد مطروحه مهم در دولت و مجلس شورای اسلامی، فراهم کردن زمینه حضور معاونین و مدیران سازمان برای تبیین مواضع سازمان در کمیسیون های تخصصی مجلس و دولت و تهیه و تنظیم و تقدیم پیشنهادات اصلاحی تخصصی سازمان در ارتباط با طرحها و لوایح مربوطه به مجلس مطابق با آئین نامه داخلی و چاپ رسمی در قالب گزارشات کمیسیون ها و نمایندگان برشمرد.

فراهم کردن زمینه حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای تبیین مواضع این سازمان در هیأت رئیسه مجلس، صحن علنی و همچنین کمیسیون های تخصصی، پاسخگوئی به شکوائیهای ارسالی از کمیسیون اصل نودم قانون اساسی و تهیه بانک اطلاعاتی اقدامات سازمانی جهت ارائه به نمایندگان مجلس از دیگر فعالیت های اداره کل امور مجلس و دولت سازمان تامین اجتماعی است.

کد خبر 4845599

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی بیمه خدمات درمانی شهرداری تهران شورای شهر تهران دهه فجر وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شهر تهران محسن هاشمی آتش نشانی سیدابراهیم رئیسی آلودگی هوا نیروی انتظامی محسن حاجی میرزایی شورای شهر سانحه تصادف سازمان تامین اجتماعی کمیسیون های تخصصی قوانین و مقررات طرح ها و لوایح تأمین اجتماعی کمیسیون ها پیش نویس نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۶۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر آصفری نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل