Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین رحیمی زاده، ظهر چهارشنبه در جلسه رصد و اطلاع رسانی اخبار فضای مجازی استان یزد در آستانه انتخابات اظهار داشت: گستردگی کار اطلاع رسانی و افزایش روزافزون شبکه‌های اجتماعی، کار پیشگیری و کنترل تخلفات انتخاباتی را دشوار کرده اما نظارت کافی در این زمینه وجود دارد و جای نگرانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مواردی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، گروه‌ها و کانال‌هایی تشکیل می‌شود که در این کانال‌ها تبلیغات انتخاباتی صورت گرفته است که در این زمینه در مرحله اول تذکر داده شده و در مراحل بعدی پیگیری‌های جدی تر صورت گرفته است.

رحیمی زاده عنوان کرد: البته در مواردی این گروه‌ها و کانال‌ها، منشأیی خارج از استان دارند که این موارد نیز حذف و مدیریت شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد یادآور شد: برخی کانال‌ها نیز اقدام به برگزاری نظرسنجی در زمینه مشارکت در انتخابات کرده بودند که روند کار آنها، بی انگیزه کردن اعضا برای شرکت در انتخابات بوده که در این زمینه نیز اقدام لازم انجام شد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرم انتخابات در استان یزد ادامه داد: تاکنون ۱۷ گزارش در زمینه تخلفات انتخاباتی در استان به دبیرخانه این ستاد رسیده که عمده این موارد مربوط به تبلیغات زودهنگام است.

رحیمی زاده یادآور شد: در مجموع تاکنون موضوع مشکل سازی در زمینه انتخابات در استان یزد وجود نداشته و موارد گزارش شده نیز به خوبی مدیریت شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون، وظیفه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی به قوه قضائیه محول شده است، افزود: تلاش ما پیشگیری از وقوع جرم در زمینه انتخابات است و در صورت وقوع جرم نیز بر اساس قانون با جدیت با متخلفان برخورد خواهد شد.

کد خبر 4845635

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد انتخابات مجلس شورای اسلامی دهه فجر بوشهر انتخابات 98 شیراز بارش برف ایلام قزوین شهرکرد ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان انقلاب اسلامی ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند پیشگیری از وقوع جرم تخلفات انتخاباتی رحیمی زاده استان یزد کانال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ زمان تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۰۸ صبح روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.
مناظره و فیلم‌های تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که پیشتر در صدا و سیمای مرکز آبادان ضبط و تهیه شده در بازه زمانی تبلیغات رسمی (۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت) به روی آنتن شبکه آبادان می‌رود.
در آبادان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴ نامزد برای راهیابی به بهارستان رقابت می‌کنند.
انتخابات در ۸ حوزه از جمله آبادان به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود، در این حوزه‌ها علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وزارت کشور اعلام کرد: در مرحله اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی به دور دوم کشید که انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱ هزار شعبه صورت می‌گیرد.
مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم در آبادان
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس در ملایر
  • آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس