Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت مایکروسافت قابلیت حذف برنامه‌های پیش‌فرض از ویندوز ۱۰ را امکان‌پذیر می‌کند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، کاربران ویندوز ۱۰ به زودی قادر به حذف کامل برنامه‌های پیش‌فرض مایکروسافت مانند Notepad، Paint و WordPad از سیستم‌های خود خواهند بود.

حذف برنامه‌های پیش‌فرض ویندوز

برنامه‌های Notepad و Paint از زمان انتشار نسخه ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰ این سیستم عامل در سال ۱۹۸۵ به طور خودکار در ویندوز نصب و WordPad به طور خودکار در سال ۱۹۹۵ به عنوان بخشی از سیستم عامل ویندوز ۹۵ معرفی شده است. در حالی که این برنامه‌ها روش مناسبی برای یادداشت برداری، ویرایش اسناد و کار گرافیکی در اختیار کاربران قرار می‌دادند، گزینه‌ای برای حذف هیچکدام از آن‌ها از این سیستم‌عامل وجود نداشت.

با این حال، در Insider Build 19551 ویندوز ۱۰، مایکروسافت این برنامه‌ها را اختیاری ساخته است و در صورت تمایل کاربران از طریق صفحه کنترل "ویژگی‌های اختیاری" قابل حذف هستند. طبق گزارشی که از یکی از خبرگزاری‌های فناوری منتشر شده، قرار است مایکروسافت Paint و WordPad را در Windows 2004 (20HI) build که عرضه آن برای بهار برنامه‌ریزی شده است، به ویژگی‌های اختیاری تبدیل کند.

روش حذف برنامه‌های پیش‌فرض در ویندوز ۱۰

در بیلد‌های بعدی ویندوز ۱۰، از کاربران خواسته می‌شود بعد از حذف Notepad، Paint و WordPad ویندوز را مجدداً راه اندازی کنند. پس از اتمام راه اندازی مجدد، برنامه‌ها به طور کامل از ویندوز حذف می‌شوند و حتی اگر کاربر در جستجوی آن‌ها باشد، از آن‌ها خواسته نمی‌شود این برنامه‌ها را دوباره نصب کنند.

در حال حاضر، این برنامه‌ها به طور پیش فرض روی سیستم نصب می‌شوند. البته با توجه به حجم پایینی که دارند نباید کاربر را با مشکل مواجه کنند، زیرا مایکروسافت Paint، Notepad و WordPad با یکدیگر کمتر از ۲۰ مگابایت از فضای دستگاه را استفاده می‌کنند. مایکروسافت با اجازه دادن به کاربران برای حذف این برنامه، نصب گزینه‌های بهتر از ویژگی‌های بیشتر مانند Notepad ++ یا Paint.NET را برای آن‌ها آسان‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: ویندوز ۱۰ شرکت مایکروسافت برنامه ها سیستم عامل ویندوز ۱۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان

با توجه به حذف ارسال پیامک برای تراکنش‌های زیر ۳۰ هزار تومان در برخی از بانک‌ها اگر هنگام خرید اشخاصی به طور عمد و یا غیرعمد اقدام به برداشت کمتر از ۳۰ هزار تومان کنند کاربر از آن مطلع نخواهد شد و این معضل کاربران را گلایه‌مند کرده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و ادب؛ بانک‌ها چند سالی هست که برای پیامک شرط می‌گذارند که مثلا کم‌تر از ۵۰ هزار تومان و یا ۳۰ هزار تومان پیامک ارسال نمی‌شود و این دست سارقان فضای مجازی را بازتر می‌کند. لطفا پیگیری کنید.  

منبع: زهره صاحبی - شهروند خبرنگار 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • اکوسیستم جدید «چری» صنعت خودرو را متحول می‌کند؟
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • دونفره قدیمی عمو پورنگ و امیرمحمد سوژه کاربران شد
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • درویش تا آخر فصل در پرسپولیس ابقا شد