Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محمود نجفی عرب، رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به رشد چند برابری تقاضای خرید ماسک در بازار گفت: طبیعی است که وقتی تقاضا برای محصولی به یکباره چند ده برابر می‌شود، قیمت گذاری آن هم سلیقه‌ای می‌شود و کنترل آن سخت و در حتی در برخی موارد غیر ممکن می‌شود.

او که معتقد است برخی سعی در سوءاستفاده از نگرانی مردم دارند، گفت: برای مقابله با ویروس کرونا تنها کافی است به توصیه‌های وزارت بهداشت توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه متولی سلامت کشور بر آن تاکید می‌کند شستشوی مداوم دست‌هاست. بی شک اگر استفاده از ماسک یا ژل‌های ضدعفونی کننده ضروری بود وزارت بهداشت در اطلاعیه‌های منتشر شده به آن اشاره می‌کرد.

به گفته این فعال بخش خصوصی، برخی از این ماسک‌ها از استاندارد لازم برخوردار نیستند و در واحد‌های زیرپله‌ای تولید می‌شوند و حتی ممکن است سلامت افراد به خطر بیندازد.

رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه تولیدات داخلی در این بخش بیش از نیاز کشور بوده و هیچ نگرانی بابت تامین آن وجود ندارد، افزود: با این وجود برخی سعی دارند تا از این فرصت برای کسب سود بیشتر استفاده کنند و برای خالی کردن انبار‌هایی که در چند سال گذشته به آن‌ها دست نخورده، در حال بازار‌گرمی و سوداگری هستند.

بیشتر بخوانید: وزارت بهداشت: دلیلی برای پنهان کردن مبتلایان به کرونا نداریم

نجفی عرب در رابطه با نحوه قیمت‌گذاری این تجهیزات پزشکی گفت: ماسک و ژل‌های ضدعفونی کننده دست مشمول قیمت گذاری نبوده و بر اساس ضوابط تعیین شده از طرف سازمان حمایت و البته قیمت تمام شده و عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

منبع: اعتماد آنلاین لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000quF خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا کرونا وزارت بهداشت قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به صورت سراسری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال مقالات

به گفته مهسا آل ابراهیم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئول المپیاد کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون غربالگری (مرحله اول انفرادی) شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در ۵ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و حیطه ی هنر و سلامت، با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان این واحد دانشگاهی، در سالن شهید احدی ساختمان زرگنده برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگان حیطه های مختلف آزمون غربالگری دانشگاهی، در خردادماه ۱۴۰۳ به المپیاد کشوری وزارت بهداشت راه خواهند یافت.

آل ابراهیم خاطرنشان کرد: با توجه به درخشش دانشجویان عزیزمان در المپیاد کشوری وزارت بهداشت در سال گذشته، امید آن داریم که امسال نیز به لطف پروردگار با کسب مدال های بیشتر، شاهد اعتلای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در المپیاد کشوری وزارت بهداشت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228971 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید