Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیأت وزیران در نشست امروز خود به ریاست رئیس جمهور، آیین نامه اجرایی مربوط به ایجاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را به تصویب رساند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، آیین‌نامه اجرایی "ایجاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید" با هدف حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی و کمک به تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام، تأمین مالی، تعیین تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی، معادن و رفع موانع صادراتی، در دولت به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس ارائه پیشنهاد اصلاح قوانین، مقررات و ضوابط و رویه‌های مرتبط با تولید و خدمات در زمینه‌های تسهیل امور سرمایه‌گذاری، صادرات، واردات، امور گمرکی، بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای، محیط‌ زیستی، منابع طبیعی و سایر امور مرتبط با بخش تولید به مراجع ذیصلاح و همچنین بررسی و اتخاذ تصمیم درخصوص حل ‌و فصل مشکلات واحدهای تولیدی در راستای استمرار و ارتقای تولید و اشتغال از جمله وظایف و اختیارات این ستاد است.

از جمله مواد مندرج در آیین‌نامه فوق می‌توان به ترکیب اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، وظایف و اختیارات ستاد و کارگروه و دبیرخانه استان، نحوه تشکیل جلسات ستاد و کارگروه و نحوه اجرای مصوبات ستاد و کارگروه اشاره کرد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در مهرماه امسال پیشنهاد آیین نامه اجرایی مواد ۶۱ و ۶۲ الحاقی قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 1397.02.30 را برای تشکیل "ستاد تسهیل و رفع موانع تولید" به دفتر هیأت دولت ارائه کرده بود.

طبق ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید رقابت ‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، به‌ منظور بررسی و اتخاذ تصمیم درخصوص حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی، به‌ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه ‌تمام، تأمین مالی، تعیین تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی، معادن و رفع موانع صادراتی، به دولت اجازه داده می‌شود نسبت به ایجاد "ستاد تسهیل و رفع موانع تولید" به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت اقدام کند.

در راستای وظایف این ستاد، در هر استان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار و تحت نظارت و سازماندهی ستاد فوق انجام وظیفه می‌کند. ستاد و کارگروه‌های مذکور و دبیرخانه‌های مورد نیاز آن‌ها باید از امکانات و نیروی انسانی موجود در دستگاه‌های اجرایی و اعضای ذیربط استفاده کرده و به هیچ عنوان تشکیلات جدیدی ایجاد نکنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت (رئیس ستاد)، رؤسای سازمان‌های برنامه و بودجه، حفاظت محیط زیست، میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری، ملی استاندارد، رئیس ‌کل بانک مرکزی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشور، امور اقتصادی و دارایی، نفت، جهاد کشاورزی، نیرو، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس اتاق تعاون، رئیس اتاق اصناف و نمایندگان تشکل‌های سراسری تولیدی، اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را تشکیل می‌دهند.

مطابق این آیین نامه، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و صندوق‌های حمایتی موظف‌اند با تسهیلات یا موارد امهال مصوب در کارگروه تسهیل، حداکثر ظرف مدت یک‌ ماه موافقت کنند، یا دلایل مخالفت خود را همراه با مستندات مربوط به هیأت موضوع تبصره این ماده تسلیم کنند.

همچنین رئیس‌ کل بانک مرکزی موظف است هیأتی متشکل از خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی در هر استان از میان افرادی که استاندار پیشنهاد می‌کند را تشکیل دهد. کسانی که مورد تأیید رئیس ‌کل بانک مرکزی قرار می‌گیرند و با حکم وی به عضویت هیأت‌های موضوع این تبصره درمی‌آیند، به‌عنوان نماینده رئیس ‌کل محسوب می‌شوند. این هیأت موظف است دلایل و مستندات بانک‌ها برای استنکاف از پرداخت تسهیلات مورد نظر کارگروه تسهیل را بررسی و درباره آن اظهار نظر کند.

در صورتی که دلایل بانک برای استنکاف از پرداخت تسهیلات مورد نظر، مورد تأیید هیأت موضوع این تبصره قرار نگیرد، بانک موظف است تسهیلات مورد نظر را به متقاضی پرداخت کند. عدم تمکین بانک، تخلف از دستور بانک مرکزی تلقی شده و موضوع به هیأت انتظامی بانک مرکزی ارجاع خواهد شد. رئیس ‌کل بانک مرکزی می‌تواند هریک از اعضای هیأت مذکور را عزل کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تسهیلات مورد نظر آیین نامه اجرایی ستاد و کارگروه کارگروه تسهیل کل بانک مرکزی معدن و تجارت منابع طبیعی رئیس اتاق محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد

مینی پالایشگاه دهدشت با ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۹۰ لیتر در روز با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهوری کلنگ‌زنی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج‌، مینی پالایشگاه دهدشت با ظرفیت تولید بیش از یک میلیون لیتر در روز عصر امروز با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهوری و برخی از مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی شد.

ظرفیت تولید روزانه مینی پالایشگاه دهدشت معادل یک هزار و 400 تن از نوع بنزین و گازوئیل با کیفیت یورو و گاز مایع و مازوت سنگین بوده که مازوت تولیدی این پالایشگاه قابلیت مصرف سوختی دارد و ظرفیت تولید یک میلیون و 59 لیتری بنزین در پالایشگاه دیده شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین خواستار آغاز عملیات اجرایی این طرح بزرگ اقتصادی در کمترین زمان ممکن شد و گفت: مینی‌پالایشگاه دهدشت ظرفیت اشتغال 500 نفر را در سه شیفت کاری فراهم و خروجی اشتغال مستقیم نهایی آن بیش از 300 نفر است.

سید‌علی احمدزاده با بیان اینکه مجوز پایانی پروژه در استان بوده و مشکلی در این زمینه نداریم، افزود: مسئولان استانی ملزم به همکاری با سرمایه‌گذاری در هر زمینه‌ای هستند و هیچ کم‌کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در این آیین با تاکید بر اینکه حرکت توسعه در کشور به سمت قله‌ای افتخار سرعت گرفته است، خاطرنشان کرد: واقعیت امر کشور وقت آزمون و خطا ندارد و هر جایی کار پیش نرود، اجحاف در حق مردم است.

محسن منصوری با اشاره به اجرای برخی پروژه‌های بزرگ و موثر در توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: رئیس جمهور نسبت به رفع محرومیت و کمک به توسعه مناطق کمتر توسعه یافته حساسیت ویژه‌ای دارند و امیدوارم ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، گردشگری، صنعت نفت و ...در اختیار توسعه قرار گیرد.

موحد نماینده کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در مقابل هیچ سرمایه گذاری تعارف نداریم و هرجایی ببینیم مسیر درست نیست، آن پروژه از طرح‌های تعریف شده خارج خواهد شد زیرا معتقدیم باید کار را به کننده سپرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد