Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول نیوز - حفظ کرامت انسانی قربانیان حوادث طبیعی یکی از مهمترین دغدغه های اجتماعی نظام است که باید با حساسیت بیشتری به آن توجه شود.

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، غلامرضا سلیمانی در آیین گشایش سرپرستی شعبه صندوق تامین خسارت‌های بدنی استان سیستان و بلوچستان با اعلام این مطلب افزود: در هنگام وقوع حادثه دولت‌ها وظیفه ایجاد و ترمیم زیرساخت‌ها را بر عهده دارند و نقش اصلی و تعیین‌کننده را صنعت بیمه ایفا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل بیمه مرکزی مطالبه گری بیمه گذاران از صنعت بیمه را یک مطالبه بر حق توصیف کرد و گفت: اهمیت توسعه صنعت بیمه و بسط فرهنگ و همگانی سازی آن در هنگام وقوع حوادثی نظیر سیل و زلزله پررنگ تر می شود.


وی از افزایش حدود ٢ الي ٣ درصدی تصادفات در سال جاری به نسبت سال گذشته به عنوان یک نقص در فرهنگ رانندگی یاد کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود حدود ۷۰ درصد از سوانح رانندگی عامل انسانی دارد و به همین خاطر بحث راننده محوری را با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد.


ایشان اظهار داشت: برای کاهش خطرات ناشی از سوانح جاده‌ای باید از تردد رانندگان پر ریسک و خودروهای خطرآفرین پیشگیری شود.


سلیمانی از صندوق تامین خسارتهای بدنی به عنوان پناهگاهی برای قربانیان سوانح رانندگی یاد کرد و اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال از منابع صندوق به قربانیان حوادث،پوشش الحاقیه و مازاد بر سقف تعهدات بيمه نامه پرداخت شده که با توجه به رقم پرداختی ده هزار میلیارد ریالی در ده ماه اخیر سال جاری این میزان افزایش نيز خواهد یافت.


رئیس شورای عالی بیمه با ابراز تاسف از خسارات وارد شده به مردم در سیل اخیر، تصریح کرد: صندوق بیمه حوادث طبیعی یکی از مهمترین ابزار جبران خسارت ناشی از بلایای طبیعی در کشور است که به زودی راه اندازی و به ارائه خدمات خواهد پرداخت.


وی با قدردانی از تلاش رسانه‌های کشور برای معرفی محصولات بیمه‌ای از ضرورت تبدیل شدن فرهنگ بیمه به فرهنگ غالب سخن گفت و ابراز امیدواری کرد با افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور ضریب امنیت و رفاه عمومی نیز افزایش یابد.


ایشان به اهمیت افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی در کشور نیز تاکید کرد و گفت: رفاه و آرامش آینده در گرو تهیه بیمه نامه های زندگی با پرداخت مبالغ اندک حق بیمه‌ می‌تواند از حجم نگرانی‌های مادی و مالی در آینده مردم ایران بکاهد.


غلامرضا سلیمانی از طرح ساماندهی ملی برای موتورسیکلت های کشور خبر داد و گفت: در کشور ما ۱۱ میلیون دستگاه موتور سیکلت وجود دارد كه با تدابیر صورت گرفته و تمهیدات کافی این طرح با همکاری پلیس راهور، صندوق تامین خسارتهای بدنی، صنعت بیمه و سایر نهادهای ذیربط در کشور اجرایی خواهد شد.


وی در پایان با تشریح ابعاد خسارات سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان، اظهار امیدواری کرد با مقاوم سازی ساختمان های آسیب دیده و استاندارد سازی، حوادث احتمالی آتی به شکل محسوسی کاهش یابد.


شایان ذکر است که در ابتدای این نشست رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان، مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی و تنی چند از مسئولان محلی نیز به طرح دیدگاه‌ها و مسائل موجود پرداختند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه مرکزی پول نیوز صندوق تامین حوادث طبیعی غلامرضا سلیمانی استان سیستان و بلوچستان صندوق تامین خسارت صنعت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان

رضا محمدی ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه ریزی شده است، یادآورشد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی با اشاره به رسالت صندوق توسعه ملی در انجام این مهم افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رئیس جمهور در ابتدای فعالیت بود‎؛ لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‏

دیگر خبرها

  • خدمات صندوق توسعه فناوری‌های نوین توسعه یافت
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • آخرین وضعیت خسارات حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس