Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@20:42:21 GMT

وجود87000پروژه نیمه‌تمام در کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۷۷۴۰

معاون اقتصادی وزیر کشور از وجود بالغ بر ۸۷ هزار پروژه نیمه تمام در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۱ هزار پروژه استانی و ۶ هزار پروژه ملی است. ناطقان: بابک دین پرست امروز چهارشنبه در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در لرستان با اشاره به اینکه ابتدای امسال ۲۰ اولویت کاری مشخص را به استانداران ابلاغ کردیم، همچنین ۷ مأموریت را به فرمانداران ابلاغ کردیم، اظهار داشت: بر این اساس وظیفه فرمانداران حفظ واحدهای اقتصادی فعال، حل مشکل واحدهای بحرانی، پیگیری طرح‌های نیمه تمام و بالای ۶۰ درصد پیشرفت، پیگیری وضعیت واحدهای تملک شده و… است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در ملاقات با رهبر انقلاب، ایشان به اعضای هیئت دولت فرمودند طرح‌های اولویت دار پیگیری شود، تصریح کرد: لذا برنامه‌های توسعه‌ای استانداران برای دو سال باقی مانده دولت باید تعیین می‌شد، که در این راستا استانداران ۳ پروژه مهم استان خود را به دولت ارائه دادند.

۳ پروژه ویژه لرستان به دولت معرفی شد

معاون اقتصادی وزیر کشور خاطرنشان کرد: ۳ پروژه راه آهن دورود- خرم آباد- اندیمشک، آزادراه خرم آباد- اراک و سد مخملکوه به عنوان سه طرح ویژه لرستان به دولت معرفی شده است.

دین پرست با اشاره به مأموریت ویژه وزیر کشور به فرمانداران برای تحقق رونق تولید اظهار داشت: ۳ هزار و ۵۰۹ بنگاه اقتصادی در لرستان داریم که دو هزار و ۴۵۰ بنگاه فعال و یک هزار و ۵۹ واحد تعطیل است.

وی با بیان اینکه بروجرد با ۵۴۸ واحد اقتصادی رتبه اول استان را دارد و ۲۲ درصد واحدهای تولید لرستان در بروجرد است، تصریح کرد: بروجرد ۲۹۱ واحد اقتصادی تعطیل دارد.

کمترین تعداد بنگاه‌های اقتصادی در رومشکان واقع هستند

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه خرم آباد نیز ۱۹۹ واحد تولیدی تعطیل دارد، گفت: دورود ۳۱۱ بنگاه اقتصادی دارد که از این تعداد ۱۱۹ بنگاه اقتصادی تعطیل است.

دین پرست خاطرنشان کرد: کمترین تعداد بنگاه‌های اقتصادی در رومشکان است که شامل ۱۹ واحد می‌شود و ۷ مورد از آنها نیز تعطیل است.

وی یادآور شد: من به آمار هزار و ۵۹ واحد تولیدی تعطیل در لرستان اعتقاد ندارم چراکه بسیاری از اینها دیگر قابل رقابت نیستند و از چرخه خارج شده اند. برای اینکه این اعداد و ارقام اصلاح شود حتماً یک تیمی با مسئولیت سازمان صنعت و معدن متمرکز شوند و این آمار را اصلاح کنند و واحدهای قابل احیا احصا شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ واحد تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها در لرستان وجود دارد که از این تعداد نیز ۳۶ واحد مربوط به خرم آباد است، اظهار داشت: بایستی تلاش کنیم این واحدها تعیین تکلیف شوند؛ در دورود ۱۰ واحد تملکی و در دلفان و الیگودرز هر یک ۸ واحد تملکی وجود دارد.

۸۰۰ هزار میلیارد برای اتمام ۸۱ هزار پروژه استانی نیاز است

دین پرست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید فکری به حال عدم تعادل و توازن سرمایه گذاری در استان‌ها بکنیم، گفت: دو ماه قبل به رئیس جمهور نامه نوشتیم که بسیاری از نهادها تلاش می‌کنند در استان‌ها هزینه می‌کنند، اما یک مکانیزم مشخصی برای اینکه این آقایان کجا سرمایه گذاری کنند نیست؛ لذا باید سازمان برنامه و بودجه مسئولیت تعادل بخشی به این وضعیت را به عهده بگیرد.

وی با بیان اینکه در کل کشور ۸۷ هزار پروژه نیمه تمام داریم که از این تعداد ۸۱ هزار پروژه استانی و ۶ هزار پروژه ملی است، تصریح کرد: ۵۰۰ هزار میلیارد برای اتمام ۸۱ هزار پروژه استانی در سال ۹۶ نیاز بود که امروز این رقم به ۸۰۰ هزار میلیارد رسیده است.

تاکید جدی دولت و خواسته جدی نظام است که این طرح‌ها واگذار شوند

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه تاکید جدی دولت و خواسته جدی نظام است که این طرح‌ها واگذار شوند، گفت: ۴۳ هزار و ۲۲۸ پروژه احداثی و توسعه‌ای هستند و قابلیت واگذاری به سرمایه گذار را دارند.

دین پرست با بیان اینکه ۲۲۹۱ پروژه نیمه تمام را سازمان برنامه و بودجه هدف گذاری کرده که در سال ۹۸ تعیین تکلیف شوند و برای این امر ۷ هزار میلیارد اعتبار نیاز است، تصریح کرد: از این تعداد ۴۹ پروژه مربوط به لرستان است و ۲۹۲ میلیارد اعتبار نیاز دارد. منبع: مهر برچسب ها: پروژه نیمه تمام ، پروژه استانی ، پروژه ملی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پروژه نیمه تمام پروژه استانی پروژه ملی اقتصادی وزیر کشور با اشاره پروژه نیمه تمام بنگاه اقتصادی هزار میلیارد واحد تولیدی پروژه ملی دین پرست خرم آباد ۳ پروژه ۷ هزار طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است، گفت: فرآیند ساخت نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش  در مراسم افتتاح 8 هزار و 404 واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه رشد خوبی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ایجاد شده است که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد، اظهار کرد: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت‌ ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی 10 هزار و 221 واحد نهصت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

وی با اعلام این‌که  فرآیند ساخت نهضت ملی مسکن از 2 میلیون و 540 هزار واحد عبور کرد، افزود: عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است. آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی 3.8 در سال 1399 به مثبت 4.8 در سال گذشته خبر می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم