Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@20:57:34 GMT

طرح استادشاگردی 250 هزار شغل ایجاد می کند

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۸۲۳۶

طرح استادشاگردی 250 هزار شغل ایجاد می کند

رئیس سازمان بسیج اصناف گفت: طرح استادشاگردی با بهره گیری از یک الگوی سندی در سال 99 حدود 40 هزار و طی 5 سال 250 هزار شغل در سطح کشور ایجاد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در مراسم رونمایی از طرح ملی اشتغالزایی «استادشاگردی» اظهار داشت: یکی از ضروریات انکارناپذیر امروز کشور بحث اشتغال است و بیکاری در چند سال اخیر رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان بسیج اصناف افزود: با بررسی سوابق موجود در اصناف دیدیم که بسیاری از واحدهای صنفی در قدیم شاگردهایی را تربیت میکردند که بعدا در همان شغل مشغول به کار میشدند بدون این که هزینه ای برای دولت داشته باشند.

وی تصریح کرد: طرح «استاد شاگردی» با هدف به کارگیری سالانه تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان در واحدهای صنفی و تولیدی و ایجاد مسیر اشتغال در کشور مطرح شد.

حسن پور اذعان داشت:این طرح در هیاتهای اندیشه ورز مطرح خواهد شد و با کمک سایر اقشار بسیج و سازمانهای دولتی از سال 1399 شروع به کار خواهد کرد، امیدواریم بتوانیم با این طرح در سال آینده 40 هزار شغل پایدار در اصناف با شاگرد محوری ایجاد کنیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف اضافه کرد: معتقدم ما اصناف، برای مقابله با اغتشاشات می توانیم اشتغالزایی کنیم، بدیهی است که یکی از مواردی که دشمن در اغتشاشات از آن سوءاستفاده کرد مسأله بیکاری و مشکلات اقتصادی بود.

حسنپور با بیان این که در کل کشور 3 میلیون واحد صنفی و 7.5 میلیون نفر مستقیما مشغول به فعالیت هستند، افزود: از این تعداد 600 هزار واحد تولیدی هستند که اگر هر تولیدی یک نفر را سر کار بیاورد می شود 600 هزار شغل، اگر دولت به جای صنایع سنگین که هزینه هنگفتی برای اشتغالزایی دارد، تمرکز خود را بر حمایت از این واحدهای تولیدی بگذارد کار آسانتری در پیش دارد.

رییس سازمان بسیج اصناف عنوان کرد: با ایجاد آموزش کسب و کار، در سال 99 حداقل 40 هزار شغل در اصناف مختلف ایجاد می شود، با استفاده از ظرفیت های بومی هر شهرستان و کمک اقشار بسیج در چشم انداز داریم که ایجاد 250 هزار شغل جدید طی 5 سال پس از آمایش و نیازسنجی که از سوی اداره کار انجام شده تحت عنوان طرح تکاپو، ایجاد شود.

رسول جهانگیری، رییس اتاق اصناف در ادامه مراسم ضمن حمایت از اصل طرح اظهار کرد: هزینه ایجاد یک شغل در حوزه صنعت 500 میلیون تومان است، البته اعداد متفاوتی اعلام می شود اما در اصناف این هزینه زیر 100 میلیون تومان است.

رئیس اتاق اصناف در خصوص طرح استادشاگردی گفت: این طرح قبلا هم مطرح شد اما در مجلس رای نیاورد چون خلأ قانونی دارد، شخصی که به عنوان شاگرد به کار گیری می شود می تواند بعدا شاکی صاحب کار شود و به همین دلیل طرح به نتیجه نمی رسد.

وی خاطرنشان ساخت: اگر  در سطح کشوری و کلان مشکلات طرح برطرف شود با تعاملی که در بین و نهادهای اصفهان وجود دارد این استان می تواند برای شروع طرح پیش قدم شود و به عنوان نخستین استان ورود پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس سازمان بسیج اصناف طرح استادشاگردی هزار شغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۸۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی با هدف خدمت رسانی به مردم و فراهم شدن فرصت اشتغال برای جوانان استان سیستان و بلوچستان و کسب وکار در سطح استان سیستان و بلوچستان افتتاح شده است.

سرهنگ غلامرضا ملایی در گفت وگو با ایسنا افزود: هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری، بسیج سازندگی در کشور تشکیل شد و خدمات بسیار زیاد در حوزه‌های عمرانی، اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و مردم یاری از بدو راه اندازی تا کنون انجام داده و یا در دستور کار برای انجام دارد.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی زیر مجموعه این واحد در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: طی این سال بالغ بر دو هزار پروژه کوچک‌وبزرگ اقتصاد مقاومتی و عمرانی به جز کمک و خدمات مومنانه به مرحله اجرا رسیده است.

ملایی تصریح کرد: ساخت شهرک مراد آباد در حاشیه شهر چابهار که مراحل زیرساختی خود را می‌گذراند، اجرای دهکده سلامت، احداث هزار و پانصد واحد خانه مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد با کمک سپاه پاسداران، بسیج، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خود کمیته امداد، ساخت و مرمت خانه محرومین و چشمه‌های سرویس‌های بهداشتی، اعطای تسهیلات اشتغالزایی به میزان هزار و ۵۶۰ فقره، ایجاد ۹۰۹پروژه اشتغالزایی، اهدای بسته‌های کمک معیشتی، اهدای جهیزیه، کمک و حمایت از بیماران خاص و غیره از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در طی سال گذشته توسط این نهاد بوده است.

وی با اشاره به دو سیل اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان نیز گفت: همه دستگاه‌ها در این دو سیل اخیر در محل حاضر بوده و به فعالیت می‌پرداختند و در رأس آنها نیز استاندار در منطقه حضور داشت و جلسات ستاد مدیریت بحران در مناطق سیل‌زده تشکیل و برنامه ریزی ها صورت می‌گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • ۲۵ اردیبهشت، آخرین مهلت اصناف برای دریافت شناسه یکتا
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • چگونه برای کسب و کارمان شناسه یکتا رایگان بگیریم؟
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است