هتل عباسی اصفهان به عنوان بهترین هتل جهان شناخته شد
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۸۳۵۹
در ادامه با ما همراه باشید تا هتل عباسی اصفهان را در این مقاله به شما معرفی کنیم. برای دریافت اطلاعات کامل هتل های اصفهان همین حالا اینجا را کلیک کنید.
هتل عباسی، شاهکاری از تلفیق تاریخ و هنرهتل شاه عباس که آن را بیشتر به عنوان هتل عباسی می شناسند، یکی از بزرگ ترین هتل های استان اصفهان و ایران است و در نوع خود، شاهکاری بی مانند است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
محوطه ای که هتل عباسی در آن قرار گرفته، از بین مجموعه سه گانه از مدرسه، بازارچه و کاروانسرا انتخاب شده که هر 3 یادگاری از دوره حکومت صفویان در ایران هستند.
اگر از لحاظ تاریخی بخواهیم هتل عباسی اصفهان را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که، در زمان سلطنت شاه سلطان حسین صفوی، به دستور او این مجموعه که بالاتر از آن ها نام بردیم، برای مادرش ساخته شدند. به همین خاطر نام دیگر مدرسه و این کاروانسرا، مادرشاه است. از آن جایی که در زمان های دور محل اسکان مسافران کاروانسراها بوده، کاروانسرای مادر شاه از همان موقع هم بسیار مشهور و زبانزد بوده است.
سال های سال گذشت و در سال 1336، به دستور دولت وقت آن زمان اجاره نامه ای بین سازمان اوقاف و بیمه ایران منعقد شد که بر اساس آن شرکت بیمه متعهد شد تا به هزینه خود نسبت به احداث هتل در این مکان اقدام کند و پس از اتمام عملیات ساخت، از آن بهره برداری نماید. مدیر وقت بیمه ایران بهره برداری از این هتل را یکی از بزرگ ترین افتخارات دوره کاری خود معرفی کرده است.
در ساخت مهمانسرا جدید، تمامی محوطه آن را مملو از گل کاری کردند و نهر فرشادی را که از وسط آن می گذشت را همچنان حفظ نمودند. البته در بازسازی کاروانسرا و ساخت هتل عباسی، 2 اصل مهم به خوبی رعایت شد؛ اولین اصل حفظ اصالت نمای بیرونی کاروانسرا و اولویت بعدی تبدیل حجره های کاروانسرا به اتاق های هتل بود. در نهایت از سال ۱۳۴۴، گروه هتلداری نگرسکو از فرانسه مدیریت این هتل را به ایرانیان سپرد که در نهایت این کار باعث توسعه بیشتر آن با خرید نزدیک به 12 هزار متر مربع از زمین های شرقی کنار کاروانسرای سابق شد و در نهایت در سال 1345 به صورت رسمی، هتل عباسی اصفهان تاسیس شد.
شما می توانید برای مقایسه و رزرو آنلاین و با اطمینان تور های اصفهان به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.eligasht.com/tours/تور-اصفهان/
هتل عباسی اصفهان در صدر اخبار جهان!ممکن است که این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا هتل عباسی اصفهان در سر تیترهای اخبار جهانی قرار گرفته است. جواب این سوال کاملا واضح است! هتل عباسی اصفهان به قدری زیبا و فاخر است که بیشتر گردشگران مخصوصا خارجی هایی که به ایران می آیند در سفر با تور نصف جهان، رزرو هتل اصفهان را به مقصد این هتل انجام می دهند. به همین علت، این هتل کم کم مورد توجه رسانه های معتبر خارجی قرار گرفت و به این صورت برای اولین بار در سال 2017 به دنیا معرفی شد. بسیاری از خبرگزاری ها، هتل عباسی اصفهان را به عنوان زیباترین هتل در منطقه خاورمیانه معرفی کردند و تمامی خصوصیات این هتل زیبا را مورد نقد و بررسی خود قرار دادند. همچنین این هتل سالانه پذیرای مهمانان و گردشگر مختلف و همچنین مهمانان عالی رتبه سیاسی و شخصیت های معروف بین المللی است.
هتل عباسی، اقامتگاهی بزرگ، مجهز و مجهزدر حال حاضر هتل عباسی، اقامتگاهی 5 ستاره با 225 اتاق، سوئیت و آپارتمان است که همگی آن ها مطابق با استانداردهای بین المللی ساخته شده اند. این هتل که به عنوان کهن ترین اقامتگاه جهان هم می شناسند، در خیابان چهار باغ عباسی قرار گرفته است. ساختمان این هتل 3 طبقه است. این هتل، دارای 2 رستوران با ظرفیت 400 نفر است که هم به مسافران هتل و هم به مهمانانی که در هتل اقامت ندارند و از بیرون می آیند، خدمات ارائه می دهد. هتل پارکینگ اختصاصی دارد و از لحاظ وضعیت ترافیکی هم در محدوده قرار گرفته است. همچنین، لابی این هتل قابلیت پذیرایی از 70 نفر را به طور هم زمان را دارد. اگر رزرو هتل اصفهان خود را به مقصد این هتل انجام داده اید، باید بدانید که با اقامت در آن از اینترنت رایگان و نامحدود بی سیم هم برخوردار خواهید شد. برخی از دیگر خدمات این هتل را در جدول زیر برایتان ذکر خواهیم کرد.
سیستم تهویه مطبوع دراتاق
صندوق امانات داخل اتاق
روزنامه
سیستم اطفاء حریق دراتاق
صبحانه رایگان
مرکز خرید
در این مطلب همه چیز را درباره هتل عباسی اصفهان و پیشینه آن برایتان گفتیم. فرقی نمی کند که با تور اصفهان به این شهر سفر می کنید و یا بلیط هواپیما اصفهان خریده باشید، شما می توانید به راحتی رزرو هتل اصفهان خود را به وسیله شرکت های خدمات گردشگری معتبر انجام دهید در نهایت در این هتل اقامت کنید.
منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7
2121
کد خبر 1349500منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: هتل عباسی اصفهان رزرو هتل اصفهان هتل انجام ترین هتل
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۸۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
اصفهان، اقلیم معناست
ایسنا/اصفهان خیال، غیرمادی، آیینی، رؤیایی، قدسی، والایی و متعالی است؛ اصفهان نیز یک شهر مناسکی است و چنین شهری قادر بهعوض کردن سطح خود و تغییر سطح حضور ما است، به این معنا که بلافاصله مکان به پلکانی برای بالا رفتن بدل میشود.
این بخشی از جملاتی است که حمیدرضا شعیری، زبانشناس و استاد نشانه و معناشناسی دانشگاه تربیت مدرس، بعدازظهر چهارشنبه (۵ اردیبهشتماه)، در موزه عصار خانه شاهی واقع در میدان نقشجهان بیان کرد.
او در این جلسه صحبتهای خود را با طرح دو پرسشِ (چرا شهر معنا میدهد و چگونه معنا میدهد؟) آغاز کرد و گفت: وقتی میگوییم چیزی برای ما معنا دارد، یعنی آن چیز در ما اثر گذاشته و آن اثر به این دلیل است که هم ازنظر درونی (معنایی، مفهومی) و هم ازنظر بیرونی و در بیرون از ما و بر بیرون ما، تأثیرگذار است.
این استاد نشانه و معناشناسی سپس با طرح این پرسش که انسان چگونه مسیر بالایی را طی کرده است، ادامه داد: انسان از طریق خط، مسیر بالایی را طی کرده است. خط همواره به انسان اجازه داده تا بهطور عمودی در فضا حرکت و مسیر بالا رفتن را طی کند. در معماری نیز از خطوط عمودی برای اوج گرفتن و کشیده شدن به آسمان، بهره گرفته میشد. پساز آن انسان خط منحنی یا چرخشی را ایجاد کرده تا از دو طریق به بالا برود، انسان پس از چرخش در خط گرد، به نقطه واحدی در بالا رسیده است.
شعیری خاطرنشان کرد: همه شهرهای ما انضباطی هستند؛ مدارس، نیروی انتظامی، درمانگاه و شرکتها و غیره همه با همان هدف انضباطی هستند اما فضای برخی شهرها، بهگونهای طراحیشده که از این فضای انضباطی عبور کرده و به فضای خیالی نزدیک میشوند. اصفهان از میان شهرهای جهان، این قدرت را دارد که فضای انضباطی را رد کرده و ما را به سمت فضای خیالی حرکت میدهد.
او ادامه داد: یکی از کارهایی که معنا در شهر انجام میدهد، رهاییِ انسانها از مرگآفرینی و ایجاد حیات آفرینی است. عوامل و عناصری مقاومت در برابر مرگ را افزایش میدهد که یکی از آنها به دلیل تولید و گسترش عالم خیال، فضاهای شهری هستند. شهرها با عقب راندن اندیشه مرگ در خیال، سبب ایجاد احساس خوشبختی و رضایت در انسان میشوند.
این معناشناس سپس با طرح این پرسش که چگونه شهرها به ایجاد احساس رضایت کمک میکند؟ گفت: اولین نکته، شهر مناسکی است. شهرها تاریخهای متفاوتی دارند. شهر مناسکی تعریف مناسبی برای اصفهان است؛ به دلیل اینکه هر نقطهای از شهر قادر است ما را در برابر مواجهشدن با آن نقطه از جنبه مادی دور کرده و به عالم خیال وصل کند. خیال، غیرمادی، آیینی، رؤیایی، قدسی، والایی و متعالی است. شهر مناسکی قادر است بلافاصله سطح خود را عوض کرده و سطح حضور ما را تغییر میدهد. به این معنا که بلافاصله مکان به پلکانی برای بالا رفتن بدل میشود.
امکان نفوذِ بدون فاصله در میدان نقش جهان
این استاد دانشگاه بیان کرد: شهرها با دو چهرۀ بانقاب و نقاب دریده، ظاهر میشوند. شهرهای مدرن دارای نقاب هستند. یکی از مکانهایی که ما در آن با هیچگونه نقابی مواجه نمیشویم، میدان نقشجهان است که بهمحض قرار گرفتن در آن، به نور، اکسیژن، آسمان و ابرها دسترسی داشته و امکان وصل شدن و گریز از خود بهواسطه نردبان خیال را داریم. اگر طبقه دوم حجرههای دور میدان نقشجهان را در نظر بگیریم، پوششهای سفید تورفته طبقات دوم کافی است که ما را با این نقاب ریختگی مواجه کند. نقاب نداشتن به معنای شفافیت و نور است. با تکرار این پوششهای سفید در خود، فضا تبدیل به یک فضای موسیقایی شده و هرکدام مانند نوت موسیقی به هم چسبیده و ادامه خیال را ممکن میکنند.
شعیری معماری را عامل مقاومت میدان نقشجهان در برابر امر کلان دانست و افزود: در این میدان، خطوط از طریق آجرها به هم متصل شده و درعینحال جدا هستند. در این میدان، غلبه امر جزء بر امر کلان آشکار است که ما را به خیال میبرد. آنچه ما را به ماندن در میدان نقشجهان سوق میدهد، جزئی بودن میدان، آجرها، منحنیها، طاقها، منارهها، گنبدها و ستونهای ایوان عالیقاپو و ... است. بندهای بین آجرها، درها، حجرهها، شکل درها و دهانهها همه در این جزء شریک هستند؛ اما مهمترین نکته آن، آجرهایی است که از هم جداشده و به هم میچسبند. نکته بعدی موسیقی است.
این استاد نشانه و معناشناسی این پرسش را مطرح کرد که چگونه فضا قادر به تولید ضربآهنگ است و چگونه ضربآهنگ در ما تغییر ایجاد میکند و سپس در پاسخ گفت: هنگام قرار گرفتن در میدان نقشجهان، ریتمِ ما تغییر کرده و کند میشود. با قرار گرفتن در میدان نقش جهان، ریتم حرکتی ما به تعادل رسیده و این تعادل، مقاومت در برابر مرگاندیشی است؛ و اینگونه است که فضا در معنا شکل میگیرد. به این معنا که احساس سبکی و رهایی کرده و نمیخواهیم از این فضا دور شده و حس میکنیم در جایی هستیم که از مدتها پیش به ما تعلق داشتهایم و این یعنی صمیمیت.
این استاد دانشگاه ادامه داد: فضاهایی مانند میدان نقشجهان، فضاهایی هستند که ما بلافاصله امکان نفوذ در فضا و سپس رهایی در آن را داشته و به همین دلیل ریتم بدن ما متعادل میشود. بعضیاوقات انسانها برای دیدن فضایی باید تلاش بسیار کنند ولی برخی فضاها مانند میدان نقش جهان با همه وجود خود را در دستان ما قرار داده و این نفوذپذیری است.
این معناشناس ضمن اشاره به انواع مکانها توضیح داد: مهمترین مکان و همان مکانی که معنا میسازد را مکانهای هستایشی، وجودی یا هستی محور دانست و بیان کرد: بلافاصله زمان قرار گرفتن در این مکان، وجود ما را ادامه داده و تبدیل به پلکانی شده که ما را به بالابرده و ادامۀ ما است نه جدای از ما؛ مکان بهطور پدیدار شناختی بخش وجودی من است نه جدا از تن من و هردو نیز یکدیگر را ادامه داده و اینگونه وصل شدن به خیال راحتتر است.
او با اشاره به اینکه فضا معرفت و شعور دارد، افزود: اوج دستهبندی پس از مکانهای وجودی، مکانهای امتزاجی است. به این معنا که در این مکان نهتنها مکان ادامه من و من ادامه مکان هستم، بلکه گویا مکان مادیات مکانی خود را نیز ازدستداده و جنبه فیزیکی مکان و تن من محوشده و هر دوبهیک توده در حال بخار تبدیل میشویم. امتزاج وجه جوهری حضور در مکان است. در این حالت، طاقها، گنبدها و منارهها مانند عروسی در لباس سفید یا نور یکپارچه، یک آیینه را تشکیل میدهند که آیینه در آیینه شده و در یککلام به وضعیت ناب میرسیم که معصومیت حضور بوده و مکان به درجه والای حضور میرسد. در اینجا هیچچیزی برای ما نامحرم نیست.
انتهای پیام