Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارتفاع ۴۴۵ هزار واحدی ایستگاه شاخص کل بورس در پایان هفته، تداوم جهش سهام چین و ژاپن، یک ریال هم به قیمت خودرو‌های تحویلی اضافه نشده، روند افزایشی طلا از سرگرفته شد، طلای سیاه گران شد، قیمت سکه طرح جدید به ۴ میلیون و ۹۳۵ هزارتومان رسید، تیبا ۷۶ میلیون تومان شد و سقوط ارزش سهام فوردآمریکا را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور: وضع تورم در پایان سال بهتر از اول سال خواهد بود

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان عصر امروز در آیین پایانی سی و هفتمین جایزه کتاب سال و بیست و هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، گفت: در تمام رشته های علمی و رشته های هنر ملت ما پیشتاز است و وضع امسال ما از پارسال بهتر است. من در اواخر سال گذشته با اقتصاد دان های معروف راجع به امسال صحبت کردم هیچ کدام پیش بینی وضع امروز برای ایران را نمیکردند که ما قادر باشیم تورم را از حدی که اول سال است در ماه دهم کاهش دهیم. هیچ کدام فکر نمی کردند امسال رشد اقتصادی بدون نفت ما مثبت باشد. رشد اقتصادی بدون نفت ما امسال طبق پیش بینی مثبت خواهد بود و فکر می کردند و می گفتند وضع ما بدتر خواهد بود. وضع تورم ما در پایان سال بهتر از اول سال خواهد بود.

ارتفاع 445 هزار واحدی ایستگاه شاخص کل بورس در پایان هفته

دماسنج بازار سرمایه در معاملات امروز با رشد بیش از 5695 واحدی در ارتفاع 445 هزار و 894 واحدی قرار گرفت، شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد 1519 واحدی رقم 118 هزار  و 990 واحدی را به نمایش گذاشت، شاخص کل هم وزن با افزایش 1522 واحدی در کانال 146 هزار و 571 واحدی قرار گرفت و شاخص قیمت هم وزن با افزایش 1015 واحدی به ارتفاع 97 هزار و 765 واحدی صعود کرد. شاخص سهام شناور با رشد 7758 واحدی به ارتفاع 540 هزار و 325 واحدی رسید و شاخص بازار اول با افزایش 4171 واحدی رقم 322 هزار و 48 واحدی و شاخص بازار دوم با رشد 11440 واحدی رقم 915 هزار و 951 واحدی را به نمایش گذاشت. ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از 4306.7 میلیارد تومان بود که ناشی از جابحایی بیش از 8 میلیارد و 530 میلیون برگه سهم طی 817 هزار و 139 نوبت معاملاتی بود. /نبض بورس

تداوم جهش سهام چین و ژاپن

روز چهارشنبه روند رشد سهام از روز گذشته ادامه یافت. این در حالی بود که پیش از این بازارهای سهام با نگرانی ا ز شیوع ویروس کرونا به شدت سقوط کرده بودند. رودریگو کاتریل، استراتژیست ارشد تبادلات در بانک ملی استرالیا در یادداشتی نوشت: بازارهای سهام آسیا در روند بازگشت به رشد قرار گرفته‌اند. عامل اصلی این جریان تلاش‌های چین در ارائه مشوق‌هایی برای تقویت اقتصاد و کم کردن نگرانی از شیوع ویروس کرونا، می‌باشد. نیکی ژاپن ۱.۳۶ درصد جهش کرد. شاخص آسیا ۱۰۰ سی‌ان‌بی‌سی ۰.۵۳ درصد بالا آمد. شاخص کامپوزیت شانگهای ۱.۵۳ درصد جهش کرد، شن‌زن ۲.۱۷ درصد بالا آمد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۴۶ درصد رشد کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۳۹ درصد بالا آمد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۶۰ درصد رشد کرد. در بازار ارز، یوآن چین ۰.۱۱ درصد در برابر دلار آمریکا تضعیف شد و به نرخ ۷.۰۰۵۳ واحد رسید. ین ژاپن ۰.۰۷۳ درصد در برابر دلار آمریکا تقویت شد و نرخ برابری آنها به ۱۰۹.۴۳ واحد رسید.

سقوط ارزش سهام فوردآمریکا

پس از آنکه شب گذشته شرکت خودروسازی فورد آمریکا گزارش ضعیفی را نسبت به پیش‌بینی عملکرد خود طی سال جاری منتشر کرد ارزش سهام آن کاهش قابل توجهی را تجربه کرد. این شرکت در پیش‌بینی خود از کاهش سوددهی سال جاری به دلیل سرمایه‌گذاری برای توسعه فناوری خودروهای خودران و بالا رفتن برخی هزینه‌ها خبر داده است. پس از انتشار این گزارش سهام فورد به عنوان دومین شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا 9.4 درصد سقوط کرد و در واقع 3 میلیارد دلار از کل ارزش شرکت به باد رفت. تیم استون، مدیر ارشد مالی فورد طی نشستی در دفتر مرکزی این شرکت به خبرنگاران گفت:‌ نتایج اقتصادی برای سال 2019 خوب نبوده است. وی تأکید کرد: نسبت به سال جاری و سال آینده هنوز خوش‌بین هستیم اما در گزارش جدید تبعات اثرگذاری احتمالی شیوع ویروس کرونا در چین بر عملکرد این شرکت خودروسازی لحاظ نشده است.

یک ریال هم به قیمت خودروهای تحویلی اضافه نشده

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران‌خودرو، موضوع کاهش عرضه خودرو به بازار را تکذیب کرده و با بیان اینکه طی سه ماه گذشته سه برابر نیمه ابتدایی سال، عرضه به بازار صورت گرفته است، عدم علاقه‌ خودروساز برای عرضه به بازار را رد کرد. مقیمی در رابطه با انتقادات مبنی بر افزایش قیمت توسط  خودروسازان ، تاکید کرد: یک ریال هم به قیمت خودروهای تحویلی از سوی خودروسازان اضافه نشده و طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار خودروها عرضه می‌شوند؛ البته باید توجه داشت بخشی از افزایش تقاضا مربوط به ایام پایانی سال است که ممکن است قیمت را در بازار با نوسان مواجه کند اما  تلاش ما بر این است تا راهکارهایی را در نظر بگیریم که فرصت‌های برابری را برای حضور مردم در خرید خودرو فراهم کند.

روند افزایشی طلا از سرگرفته شد

قیمت طلا پس از افت شدیدی که روز گذشته پیدا کرد، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر گسترش اپیدمی مرگبار چینی و افزایش شمار تلفات به حدود ۵۰۰ نفر، افزایش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۵۵۵ دلار و ۴۱ سنت بود. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه بیش از ۱.۵ درصد کاهش پیدا کرده و تا سطح ۱۵۴۸ دلار نزول کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۵۵۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

طلای سیاه گران شد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر اخبار پیرامون رایزنی تولیدکنندگان اوپک پلاس برای واکنش در برابر پیامدهای منفی شیوع ویروس کرونا، بیش از یک درصد افزایش پیدا کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت ۷۴ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش پیدا کرد و به ۵۴ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت ۶۱ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش پیدا کرد و به ۵۰ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت سکه طرح جدید به ۴ میلیون و ۹۳۵ هزارتومان رسید

در جریان معاملات بازار آزاد تهران امروز، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۴ میلیون و ۹۳۵ هزارتومان، هر قطعه سکه تمام آزادی طرح قدیم به ۴ میلیون و ۹۳۰ هزارتومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۵۴۰ هزارتومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۳۰ هزارتومان و سکه یک گرمی به ۹۳۰ هزارتومان رسید. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵۰۴ هزار و ۶۳۸ تومان است.

تیبا ۷۶ میلیون تومان شد

 قیمت خودروهای سایپا در بازار امروز 1398/11/16 به‌شرح زیر است:

ردیف

نوع خودرو

قیمت خودرو کارخانه

قیمت خودرو بازار

1

قیمت سایپا 111

39،941،000

65،000،000

2

قیمت سایپا 131

37،641،000

60،000،00

3

قیمت سایپا 151

40،330،000

66،000،000

4

قیمت تیبا

46،443،000

73،000،000

5

قیمت ساینا

55،960،0000

77،000،000

6

قیمت کوئیک اتوماتیک

69،000،000

124،000،000

7

قیمت چانگان

155،000،000

250،000،000

8

قیمت سراتو 2000

295،000،000

 393،000،000

9

قیمت استپ وی اتوماتیک

توقف تولید

 255،000،000

10

قیمت رنو پارس تندر

84،200،000

180،000،000

11

قیمت  رنو تندر 90

---

175،000،000

12

قیمت برلیانس کراس

---

225،000،000

13

قیمتتیبا 2

51،603،000

76،000،000

پیش‌بینی درآمد میلیاردی از استخراج رمز ارزها

در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ آمده است: «استخراج رمز ارز بازاری پویاست که درآمد سالانه 5 میلیارد و 220 میلیون یورو از آن قابل کسب است. ظرفیت تولید برق بلااستفاده ایران در ۹ ماه از سال به ۲۰ هزار مگاوات می‌رسد و استفاده درست از ظرفیت شبکه برق ایران می‌تواند درآمد یک میلیارد یورویی را به ایران وارد کند. پیشرفت سریع فناوری استخراج، سودآوری تجهیزات قدیمی را روز به روز کاهش می‌دهد و از طرف دیگر رقابت در کسب سهم بیشتر از بازار می‌تواند موجب کاهش سود بازیگران شود. در مصوبه ۱۳۹۸/۵/۱۳ هیأت وزیران علاوه بر اینکه قیمت برق بدون ملاحظات فصلی تعیین شده و به حدی این تعرفه بالا تعیین شده است که مخاطره استفاده غیرقانونی از ظرفیت برق را منطقی می‌کند و از سوی دیگر به دلیل عدم تعیین یک مقدار مشخص محاسبه سود و زیان برای مشارکت در این بازار را دشوار کرده است.» /فارس

کدام خودرو‌های خارجی با مصوبه امروز دولت وارد بازار می‌شود؟

ترخیص ۱۲ هزار و ۲۶۱ دستگاه خودرو از زمان تغییر شرایط ارزی و ممنوعیت ثبت سفارش و واردات با مشکل مواجه شده بود که بخشی از آن‌ها با مصوبه‌های مقطعی توانست از گمرک خلاص شود. اما وضعیت حدود پنج هزار دستگاه در گمرک نامشخص بود. چندی پیش وزیر اقتصاد دستورات لازم در این رابطه را صادر و پیشنهاداتی را به هیات دولت ارائه کرد تا بر اساس آن، تمامی خودروهای مانده در گمرک تعیین تکلیف شود.

در نهایت، امروز (چهارشنبه) هیات دولت با تمامی پیشنهادات وزیر اقتصاد در این زمینه موافقت و مصوبه‌ای برای ترخیص این خودروها ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه که به ایرنا رسیده است، واردات خودروهای سواری (بدون رعایت سال ساخت) که تا ۱۶ دی ۱۳۹۷، دارای ثبت سفارش و قبض انبار اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری – صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی هستند، به صورت بدون انتقال ارز یا از محل ارز متقاضی با اظهار منشأ ارز و تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران بلامانع است.

همچنین خودروهایی که تا ۱۶ دی ۱۳۹۷، دارای قبض انبار بوده و با رویه بانکی تأمین ارز شده‌اند، با پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دریافتی با نرخ سامانه سنا در روز ترخیص، با همان ثبت سفارش بانکی قابل ترخیص هستند.

بر اساس مصوبه جدید دولت، خودروهای با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار با محاسبه و پرداخت ۴۰ واحد درصد سود بازرگانی، مازاد بر مأخذ حقوق ورودی مندرج در جدول تعرفه کتاب مقررات صادرات و واردات، براساس شرایط موصوف قابل ترخیص هستند.

البته همچنان ترخیص خودروهای سواری با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی امکان پذیر نبوده و مشمول مقررات این تصویب نامه نمی‌شوند. همچنین خودروهای سواری مربوط به جانبازان که تا قبل از صدور مصوبه مربوط، با ثبت سفارش وارد کشور شده‌اند، از حکم این ماده مستثنی هستند.

دولت همچنین مقرر کرد ترخیص خودروهای سواری (غیر آمریکایی)، بدون الزام به رعایت محدودیت حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی، که تا ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ برای آنها توسط سازمان های مناطق آزاد تجاری – صنعتی قبض انبار صادر شده، با رعایت مقررات مناطق مذکور، برای شماره گذاری و تردد در محدوده مجاز تعیین شده برای مناطق، مجاز است.

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: استیضاح ترامپ نانسی پلوسی برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رئیس جمهور تورم دلار واردات خودرو گمرک استیضاح ترامپ نانسی پلوسی برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر طرح جدید به ۴ میلیون و ۹۳۵ درصد افزایش پیدا استخراج رمز ارز خودروهای سواری معاملات روز درصد بالا آمد ۲ درصد افزایش روز چهارشنبه بهای معاملات معاملات آتی ثبت سفارش رئیس جمهور قیمت سایپا اضافه نشده قبض انبار تعیین شده ارزش سهام واحدی رقم وضع تورم سال جاری پیش بینی بر اساس شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۸۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد

امتداد - رییس مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد که تا یکشنبه آینده منتظر برنامه این بانک برای مدیریت بازار ارز می‌ماند و پس از آن خود مجلس برنامه‌ای را خواهد نوشت.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، اعتماد نوشت: این جلسه با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، ‌محمدرضا فرزین، رییس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور از مجموعه دولت و روسای چند کمیسیون مرتبط با مسائل اقتصادی در مجلس برگزار شده و مطابق خبری که «ایسنا»از آن منتشر کرده، رییس مجلس در جمع‌بندی جلسه از دولت و به ویژه بانک مرکزی درخواست یک «برنامه مکتوب» برای مدیریت بازار ارز کرده است.

این در حالی است که مجلس پیش از این و در قالب اصلاح قانون بانک مرکزی به رییس کل این بانک «اختیار تام»برای مدیریت بازار ارز داده بود.

در این جلسه محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارایه کرده و وزیر اقتصاد و روسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکارهای خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

اما قالیباف در این جلسه از عملکرد اقتصادی دولت انتقاد کرده و گفته است: «ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد. بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارایه کنیم.

در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.»

در این نشست، قالیباف با بیان اینکه نباید به ارایه گزارش اکتفا کرد، گفت: در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارایه شد. دوستان دولت باید به‌طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارایه کنند.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفت‌وگو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکارها به جمع‌بندی برسیم، بیان کرد: واقعیت این است که ناترازی‌ها در قیمت ارز تاثیرگذار است؛ بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت؛ دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم‌های سیاسی قرار دارد که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم، می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به‌طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیارهای موجود در قانون دایمی را به رییس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکردهای اقتصادی در این زمینه، گفت: به‌طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

اظهارات رییس مجلس در جلسه با برخی از مسوولان اقتصادی دولت پس از آن صورت می‌گیرد که نرخ ارز در سال جدید دچار نوسان قیمتی شده و حالا در کانال ۶۴ هزار تومانی معامله می‌شود.

اتفاقی که بسیاری از کارشناسان و حتی تیم اقتصادی دولت آن را ناشی از «هیجانات زودگذر بازار» دانسته‌اند.

از طرف دیگر، در دو سال و نیم گذشته، نرخ تورم همواره بالای ۳۰ درصد و در بیشتر اوقات حتی بالای ۴۰ درصد بوده است.

چند روز پیش مرکز آمار گزارش تورم فروردین ماه امسال را منتشر کرد که مطابق آن نرخ تورم سالانه در این ماه ۳۸.۸ درصد اعلام شده است.

این نرخ تورم، کاهشی نسبی در مقایسه با نرخ تورم در اسفند ماه داشته، اما همچنان ایران در کنار آرژانتین و ترکیه، جزو کشورهایی با شدیدترین تورم در سراسر جهان قرار دارد.

از بازار خوراکی‌ها خبرهای چندان جالبی بیرون نمی‌آید

با اینکه رییس کل بانک مرکزی به تازگی در توجیه سیاست‌های پولی دولت عنوان کرده که«نرخ‌های بازار غیررسمی نقشی در تعیین قیمت کالاها ندارد.» اما از بازار خوراکی‌ها در ماه ابتدایی سال خبرهای چندان جالبی بیرون نمی‌آید.

چنانکه، در فروردین ماه، خوراکی‌ها با شوک قیمتی روبرو شده‌اند به‌طور مثال، تورم بخش سبزی و حبوبات فقط در یک ماه، نزدیک به ۹.۵ درصد بالا رفته.

یا انواع گوشت قرمز و سفید نزدیک به ۳ درصد رشد تورم ماهانه داشته‌اند. از سوی دیگر گزارش مرکز آمار ایران از رشد ماهانه قیمت‌ چند کالای خوراکی در مناطق شهری نشان می‌دهد کالایی مانند پیاز بیشترین جهش قیمت را در یک ماه اخیر داشته است.

پیاز در این یک ماه ۲۹.۵ درصد رشد قیمت داشته و پس از آن، شدیدترین گرانی خوراکی برای پرتقال است که تنها در یک ماه بیش از ۱۵ درصد گرانتر شده است.

در واقع هر سال به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، صنایع مختلف درخواست‌های خود را برای «افزایش رسمی قیمت» به نهادهای بالادستی ارایه می‌کنند و دولت هم بعد از مدتی تن به خواسته تولیدکنندگان می‌دهد.

در آخرین تحولات، به تازگی انجمن تولیدکنندگان ماکارونی درخواست افزایش قیمت داده و گویا وزارت صمت با افزایش ۱۳ درصدی قیمت این کالا موافقت کرده.

ماکارونی جزو کالاهایی است که در یکی- دو سال گذشته جایگزین برنج در بسیاری از خانوارها شده و به همین دلیل افزایش قیمت این کالا، ‌اثر نامطلوبی در شرایط مصرف کربوهیدرات در خانوراها خواهد داشت.

اما این اتفاق فقط در صنایع غذایی رخ نمی‌دهد. در بازار کالای غیرخوراکی نیز تولیدکنندگان همواره پس از افزایش قیمت مواد اولیه به دنبال قیمت جدیدی هستند که با فرمول هزینه-درآمد آنها جور در بیاید.

به‌طور مثال، ۲۸ فروردین ماه نامه‌ای به نقل از شرکت «یزدتایر» منتشر شد که در آن نسبت به مجوز افزایش قیمت ۳۳ درصدی محصولات این شرکت اطلاع‌رسانی شده بود.

در عین حال، گفته می‌شود که برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارایه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

چرخه‌ای که هر سال تکرار می‌شود. تولیدکنندگانی که به دنبال افزایش قیمت هستند و شهروندانی که به دلیل ثابت ماندن دستمزد و در واقع درآمد خود طی یک سال، سبد خرید خود را کوچک‌تر می‌کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد