Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@15:13:41 GMT

مازاد حساب جاری آلمان : 293 میلیارددلار

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۹۳۰۰

مازاد حساب جاری آلمان : 293 میلیارددلار

ساعت 24 - حساب جاری شامل خالص صادرات خدمات و کالا پس از کسر واردات، خالص درآمدهای سرمایه‌گذاری شده و خالص تراکنش‌های جاری مالی است. این یک شاخص بسیار با اهمیت دراقتصادکلان است که همه کشورها دنبال بهبود ان هستند . این شاخص به سختی مثبت می شود و نیازمند سیاست های اقتصادی ویژه است که انگلا مرکل آلمانی دراجرای ان مهارت تمام عیاردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از این سیاست که ناهموار کردن راه واردات است موجب اعتراض کشورهای دیگر می شود . درباره المان این کشور معترض آمریکا است که رهبری ان مرکل را تهدید کرده است برواردات خودر از المان تعرفه می بندد. دویچه وله درباره رکورد شکنی آلمان و دردسرهای مرکل گزارش داده است که درادامه می خوانید:

همزمان با ادامه رکوردشکنی خالص حساب جاری آلمان، انتقادها از تبعات داخلی و جهانی سیاست اقتصادی دولت آنگلا مرکل بار دیگر مطرح شد، اما او تاکید کرده است این رویه حداقل تا پایان سال ۲۰۲۱ ادامه می‌یابد.موسسه مطالعات اقتصادی «اینفو» اعلام کرد آلمان برای چهارمین سال متوالی بالاترین رقم مازاد تراز حساب جاری را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است.مطابق گزارش این موسسه، تراز حساب جاری آلمان در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲۹۳ میلیارد دلار رسیده که با وجود افت ۳ میلیارد دلاری در مقایسه با سال ۲۰۱۷میلادی همچنان با فاصله زیاد بالاتر از ژاپن با تراز حساب جاری ۱۹۴ میلیارد دلاری قرار دارد.کریستین گریم، محقق ارشد موسسه اینفو معتقد است با وجود این که اقتصاد آلمان در سال گذشته میلادی رشد قابل توجهی را تجربه نکرده است ولی افت ارزش یورو در مقابل دلار موجب رشد صادرات این کشور به آمریکا شد و همزمان افزایش تقاضا در بریتانیا به رشد واردات کالاهای آلمانی در نیمه دوم سال منجر شد، امری که از آغاز دوره رکود اقتصادی نیز جلوگیری کرد.به گفته او افت رشد اقتصادی آلمان در تابستان گذشته نیز موجب شد تا واردات این کشور کاهش یابد و همین امر به رشد مازاد تجاری آلمان و نیز افزایش خالص حساب جاری این کشور کمک کرد. به طوری که دولت آلمان ژانویه گذشته اعلام کرد که مازاد تجاری این کشور به بالاترین حد از زمان اتحاد دو آلمان در سال ۱۹۹۰ تاکنون رسیده است.رشد مازاد تراز تجاری موجب شده تا تراز حساب جاری آلمان در سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۱۶ میلیارد یورو افزایش یابد و به ۷.۶ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برسد. این در حالی است که کمیسیون اروپا از آلمان خواسته است با توجه به اندازه اقتصاد این کشور، این نسبت را در بلندمدت به ۶ درصد برساند.افزون بر کمیسیون اروپا، صندوق بین‌المللی پول نیز بارها از آلمان خواسته است تا در مورد سیاست افزایش مازاد تجاری و حساب جاری خود بازبینی کند.منتقدان این سیاست آلمان متعقدند بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا با اعمال محدودیت بر واردات خود در عمل، فرصت رشد و رونق اقتصادی سایر کشورهای جهان را کاهش می‌دهد.در همین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز برای مقابله با کسری تجاری تحمیل شده از سوی آلمان، صنعت خودروسازی این کشور را تهدید به افزایش تعرفه واردات کرده است.در بعد داخلی نیز احزاب مخالف دولت، تاکید دارند خانم مرکل باید با افزایش هزینه‌کرد دولت برای حمایت از رشد صنایع، توسعه آموزش، اصلاح شبکه حمل و نقل و گسترش بسترهای فناوری اطلاعات موافقت کند ولی او تنها با انگیزه رشد خالص حساب جاری با آنها مخالفت می‌کند.در مقابل آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اعلام کرده است حداقل تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی که در این سمت باقی خواهد بود، اجازه تغییر رویه اقتصادی کشور را نخواهد داد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تراز حساب جاری آلمان در سال مازاد تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۹۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شیرجه و واترپلو، سامیار عبدلی در ماده ۵۰ متر آزاد این مسابقات با ثبت زمان ۰۰:۲۲.۷۴ رکورد این ماده که پیش از این به نام خود ثبت بود را بهبود بخشید. او هم‌چنین در مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان موفق به جابه‌جابی رکورد ۱۰۰ متر آزاد شد که پیش از این در مسابقات شنا بازی‌های آسیایی در مهر ماه سال ۱۴۰۲ با زمان ۰۰:۲۲.۸۰ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کرده بود و به عنوان سریع‌ترین شناگر ایران شناخته می‌شد.

سریع‌ترین شناگر ایران در آلمان رکوردشکنی کرد ماده ۵۰ متر آزاد مسافت بلند:
رکورد پیشین:

بازی های آسیایی هانگژو، مهر ۱۴۰۲، ثبت زمان ۰۰:۲۲.۸۰

رکورد جدید:

مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلما، اردیبهشت ۱۴۰۳، ثبت زمان ۰۰:۲۲.۷۴

ماده ۱۰۰ متر آزاد مسافت بلند:
رکورد پیشین:

مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان، اردیبهشت ۱۴۰۳، ثبت زمان ۰۰:۵۰.۴۵

رکورد جدید:

مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان، اردیبهشت ۱۴۰۳، ثبت زمان ۰۰:۵۰.۳۴

کد خبر 847887 برچسب‌ها ویژه ورزشی آلمان شنا ورزش ایران

دیگر خبرها

  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • جهش تولید نفت ایران در سال جاری
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد