Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@13:42:18 GMT

هفتمین کنگره ملی اخلاق پزشکی در ساری آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۰۱۰۴

هفتمین کنگره ملی اخلاق پزشکی در ساری آغاز کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، این کنگره با محوریت تحول اخلاق پزشکی در گام دوم انقلاب اسلامی با حضور پزشکان و متخصصین سراسر کشور با محورهای تحول نوآوری در آموزش پزشکی ،کمیته های اخلاق بیمارستانی و راهنمای اخلاق حرفه ای نظام پزشکی به مدت سه روز و تا ۱۸ بهمن ادامه خواهد داشت.
آیت الله جوادی آملی در پیام تصویری خود به هفتمین کنگره اخلاق پزشکی گفت : ممکن است جاهلی حجر و سنگی بردارد بر گوهری بزند و آن را به خیال خود بکشند، اما نه بر ارج آن جاهل افزوده شد می شود و نه بر قیمت سنگ افزوده می شود و نه ارزش آن جوهر کم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مرجع تقلید افزود : اگر کسی خدای ناکرده - به فن شریف پزشکی اهانت کرد یا کتاب دانشوران فن شریف پزشکی را حرمت ننهاد و سنگی برداشت و به این کتاب و کتابت زد، نه  ارجی پیدا کرد نه بر ارزش سنگ افزود نه از ارزش آن کتاب کم کرد.
در  این کنگره ،کارگاه های آموزشی اخلاق در طب سنتی ، اخلاق در آموزش، کمیته های اخلاق بیمارستانی ، اخلاق دندانپزشکی ، پیوند اعضا و برخی دریگر از موضوعات مرتبط برگزار می شود.
براساس گزارش این گزارش ، هفتمین کنگره اخلاق پزشکی صبح فردا پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه با سخنرانی دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  به طور رسمی افتتاح می شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا آموزش پزشکی آیت الله جوادی آملی اخلاق پزشکی پیوند اعضا وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی هفتمین کنگره اخلاق پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، شهروز همتی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه برگزاری این کنگره اظهار کرد: کنگره امسال از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود که در این کنگره، ۲۵ محور علمی وجود دارد و ۴۵کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این کنگره و در بخش نمایشگاهی، بیش از ۲۰۰ شرکت تولید کننده و دانش بنیان حضور دارند .

همتی بیان کرد: هرسال کنگره یک رویکرد اصلی دارد ودر سنوات گذشته رویکرد اصلی کنگره کرونا  هوش مصنوعی بوده است، اما امسال نقش ومحوری کنگره، نقش آزمایشگاه‌ها در نظام سلامت است.

وی ادامه داد: مطالب علمی در کارگاه‌ها براساس نیازسنجی‌ها ارائه می‌شود و پیش بینی می‌شود ۸ هزار نفر از کنگره امسال بازدید کنند و ۳۵۰۰ نفر تاکنون در بخش علمی ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته افزایش مخاطب شاهد هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • جدید‌ترین دستاورد‌ها در زمینه نقش هوش مصنوعی در تصویربرداری در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران ارایه می‌شود
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • ارائه جدیدترین دستاورد‌های هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد