Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین بخش نسخ خطی کتابخانه های عمومی استان گیلان در کتابخانه عمومی اهل بیت (ع) آستانه اشرفیه امروز (چهارشنبه) به بهره برداری رسید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه ۴۵۸ نسخه کتاب چاپ سنگی، خطی و سربی در این مجموعه وجود دارد، اظهار کرد: یکی از وظایف ما ترویج سنت حسنه وقف کتاب به ویژه نسخ خطی به کتابخانه های عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پریسا کرمی در ادامه راه اندازی بخش نسخ خطی یکی اقدام فرهنگی در استان گیلان است، افزود: ۱۵۱ عنوان نسخ خطی در کتابخانه های عمومی استان گیلان وجود دارد که به دلیل وقفی بودن امکان انتقال آنها به این بخش وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی این بخش ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، گفت: از این مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک شهرستان آستانه اشرفیه و مابقی از سایر منابع درآمدی استان تأمین شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان با تأکید بر لزوم ایجاد بسترهای مناسب و استاندارد برای نگهداری از این نسخ، تصریح کرد: نیازمند تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف در این زمینه هستیم. افرادی که آثار تک نسخه و سند دارند می‌توانند به این مجموعه تحویل دهند تا مورد بهره برداری اندیشمندان و محققان قرار گیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استان گیلان استاندارد کتابخانه های عمومی کتابخانه های عمومی استان نسخ خطی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کتابخانه های عمومی گیلان کتابخانه های عمومی استان گیلان بخش نسخ خطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر سه‌شنبه در نخستین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم با دستور کار برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی اظهار داشت: در راستای برگزاری این مسابقه بزرگ، اداره آموزش و پرورش از طریق مدیران مدارس تبلیغات لازم را به‌وسیله فضای مجازی به جهت معرفی مسابقه بزرگ کتابخوانی بین دانش آموزان انجام دهند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم بیان داشت: امکان سنجی ایجاد کتابخانه مشارکتی یا پیشخوان کتاب در کمپ ترک اعتیاد بویرات در اسرع وقت و تحت نظارت اداره بهزیستی صورت گیرد.

فرماندار دیلم افزود: دهیاری ها بخشی از بودجه فرهنگی خود را صرف خرید کتب مسابقه کنند و آنها را در اختیار اهالی روستا جهت شرکت در مسابقه قرار دهند.

کد خبر 6093133

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده