Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@15:21:55 GMT

تغییر داده های آماری در ثانیه و زمان کوتاه

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۰۲۴۰

تغییر داده های آماری در ثانیه و زمان کوتاه

ایسنا/اصفهان رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان گفت: شاید ۳۰ سال پیش یکی از منابع قدرت انحصار و سانسور کردن اطلاعات و آمار بود، اما امروز این چنین نیست و با هجوم داده های آماری مواجه هستیم.

نعمت الله اکبری شامگاه چهارشنبه-۱۶ بهمن ماه در همایش چالش ها و نقش آمار در ارتقاء تصمیم سازی بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اتاق های نسل سوم به شدت نیازمند سواد آماری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروزه با حجم بالایی از داده های آماری مواجه هستیم، تصریح کرد: شاید ۳۰ سال پیش یکی از منابع قدرت انحصار و سانسور کردن اطلاعات و آمار بود، اما امروز این چنین نیست و با هجوم داده های آماری مواجه هستیم.

به گزارش ایسنا، استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه سواد آماری یعنی قدرت تمیز بین درست و غلط است، تاکید کرد: امروز نمی توان کسی را از اطلاعات و آمار محروم کرد در حالی که در گذشته شاهد رانت اطلاعاتی بودیم.

وی با بیان اینکه سواد آماری به معنای توانایی استفاده صحیح از آمارهای مختلف است، تاکید کرد: سواد آماری پیوند بین اطلاعات، دانش و دانایی است و در صورتی که خروجی آن منجر به دانش و خرد نشود، از سواد آماری بی بهره می مانیم.

اکبری تاکید کرد: اتاق نسل سوم امروز به سواد آماری نیاز دارد و تمام سازمان ها و بنگاه های اقتصادی نیازمند سه عنصر دانش، خلاقیت و بهره وری است و در صورت دست نیافتن به آن از این غافله عقب می مانیم.

وی با تاکید بر سرعت تغییر و تحولات آماری، با ذکر مثالی، گفت: اگر سکه های اصحاب کهف بعد از ۳۰۰ سال خواب بی ارزش شد، کافی است ۳۰۰ روز بخوابیم تا اطلاعات و آمار ما بی ارزش شود و این گویای واقعیت است که با داده هایی روبرو هستیم که در ثانیه و زمان کوتاه تغییر می کنند.

این استاد اقتصاد در خصوص بودجه نویسی کشور، گفت: در کشور ابتدا بودجه را می نویسیم و ذیل آن برنامه ای الصاق می کنیم، بنا بر آنچه هست ضرورت این موضوع فراهم نمی شود و بعد متوجه می شویم ۲۰ درصد بودجه کشور متفرقه است.

وی تاکید کرد: معیار داشتن سواد آماری توانایی تحلیل و تفسیر اطلاعات در بحث آمارها و سواد آماری است.

اکبری با تاکید بر ضرورت فرهنگ آماری، تصریح کرد: بدون این فرهنگ نه تنها سواد آماری بلکه داده های به هنگام و مناسب آماری ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آمار بودجه اطلاعات و آمار سواد آماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی

با اعلام سخنگوی فدراسیون کشتی، زمان و مکان برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی تغییر کرد.

به گزارش مشرق، قرار بود رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه در شهر لار برگزار شود که روز گذشته اخباری دال بر انصراف هیات کشتی این شهر از میزبانی این مسابقات منتشر شد.

ابراهیم مهربان سخنگوی فدراسیون کشتی امروز سه‌شنبه در این خصوص توضیح داد: به دلیل برخی مشکلات زیر ساختی برای میزبان این مسابقات، مسئولان کشتی این شهرستان در نهایت به این جمع بندی نهایی رسیدند که نمی‌توانند در این بازه زمانی میزبان این رویداد بین‌المللی باشند.

وی ادامه داد: پس از پیگیری‌هایی که انجام شد، شهر زنجان به عنوان میزبان رقابت‌های کشتی آزاد معرفی و قرار است مسابقات جام تختی سوم و چهارم خرداد ماه در این شهر برگزار شود.

سخنگوی فدراسیون کشتی در خصوص حضور کشورهای خارجی در این جام گفت: پیشتر دعوت‌نامه‌هایی را به چند کشور ارسال کرده‌ایم، اما هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که چند آزاد کار خارجی در این مسابقات شرکت کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بررسی یک خواب پرطرفدار؛ در طول روز چرت بزنیم یا نه و چقدر؟
  • رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد
  • خبر جدید مجلس برای دارندگان دسته‌چک/ شرایط دریافت دسته چک تغییر کرد
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • تغییر ساعت پخش در شبکه تماشا
  • تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی
  • فیلم کوتاه، زبان مختص خود را دارد/ «قضاوت» برآمده از تجربه زیسته
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی