Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رفتار نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از آنکه متن سخنرانی دونالد ترامپ در سومین سخنرانی سالانه وی را پاره کرد با واکنش‌ های بسیاری رو به رو شد. تاریخ انتشار: 22:00 - 16 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۳۷۵۱ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، اقدام «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، پس از پایان سخنرانی دونالد ترامپ در سومین سخنرانی سالانه وی در کنگره توجه بسیاری از رسانه‌ها و کاربران شبکه های اجتماعی را به خود جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ، در حالی در سومین سخنرانی سالانه در کنگره حضور پیدا کرد که با واکنش‌های جنجالی از سوی دموکرات‌ها و رئیس نمایندگان مجلس رو به رو شد.    
پلوسی پس از آنکه سخنرانی ترامپ به پایان رسید متن سخنرانی وی را پاره کرد. 
پس از اقدام جنجالی پلوسی کابران شبکه های اجتماعی موجی از واکنش‌های مثبت و منفی را نشان دادند.   به گزارش دیلی میل، اقدام نانسی پلوسی از سوی دموکرات‌ها لحظه‌ای ناب به عنوان «عقده گشایی» و از سوی جمهوریخواهان که حامیان ترامپ هستند «بی ادبی و بی فرهنگی» خوانده شد.       مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به این اقدام در صفحه شخصی توییتر خود عکسی از شخصیت کارتون «سیمپسون» منتشر کرد و پلوسی را مورد تمسخر قرار داد.         یکی از کاربران در پاسخ به توییت پومپئو نوشت، «سیمپسون که به نانسی پلوسی تشبیه شده در این تصویر به این دلیل گریه می‌کند که فهمیده است که دولت تا چه حد فاسد است.»   بیشتر بخوانید:  شکاف‌های سیاسی در آمریکا عمیق‌تر از همیشه سندرز و ترامپ پیروز انتخابات در آیوا
دموکرات‎ها می‎گویند اقدام نانسی پلوسی در واکنش کم محلی کردن و دست ندادن ترامپ با وی صورت گرفت.
پلوسی در دفاع از این اقدام خود به خبرنگاران گفت، «اقدام من با در نظر گرفتن سایر گزینه‌ها  درست‌ترین اقدام بود؛ سخنرانی ترامپ یک سخنرانی کثیف بود.»         نانسی پلوسی حتی در آغاز سخنرانی به جای استفاده از کلمات محترمانه و تقدیر از رئیس جمهور آمریکا، جلسه را با گفتن خانم‌ها و آقایان رئیس آغاز کرد.
بر خی از کابران نوشتند، «آفرین نانسی پلوسی!»
یک کاربر دیگر نوشت، «نانسی با یک حرکت کوچک، سخنرانی ترامپ را تحت الشعاع قرار داد.»       جمهوریخوهان در کنگره در حالی شعار «۴ سال بیشتر» را فریاد می‌زدند که دموکرات‌ها شعارهایی درباره لایحه مراقبت‌های بهداشتی برای کاهش هزینه‌های دارو سر دادند.
نانسی پلوسی، پس از پایان سخنرانی، گفت «بار دیگر ترامپ در مورد اقدامات خود برای از بین بردن شرایط موجود صادق نبود.»


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نانسی پلوسی آمریکا دونالد ترامپ سخنرانی ترامپ نانسی پلوسی متن سخنرانی دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۰۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند

رئیس‌جمهور سابق آمریکا تظاهرات گسترده روز‌های اخیر در دانشگاه‌های کشورش در حمایت از فلسطین را به «شستشوی مغزی» ربط داد.

به گزارش فارس به نقل از فاکس نیوز، دونالد ترامپ در این مصاحبه با خبرنگاران به شدت از این تظاهرات‌های ضداسرائیلی انتقاد کرد و آن را دستمایه‌ای برای حمله به برخی از سیاستمداران حزب دموکرات قرار داد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در گفتگو با «شان هنیتی»، مجری محافظه‌کار فاکس‌نیوز گفت: «من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.»

ترامپ در ادامه به انتقاد از «چاک شومر»، رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا پرداخت که چندی پیش به انتقاد از سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل در جنگ غزه پرداخته و خواستار استعفای او شده بود.

ترامپ گفت: «شومر کجاست؟ چرا حرف نمی‌زند؟ مگر همیشه خودش را جلو نمی‌انداخت؟ فکر کنم دنبال رأی است!.»

شومر روز گذشته (سه‌شنبه) علیه اعتراضات تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا موضع گرفت. او گفت: «شکستن شیشه‌ها با چکش و اشغال کردن ساختمان دانشگاه‌ها آزادی بیان نیست. اسم این کار، قانون‌شکنی است و کسانی که مرتکب این اقدامات شدند بایستی با تبعات آن مواجه شوند.»

ترامپ در ادامه به حمایت از اقدامات اسرائیل در جنگ غزه پرداخت و از دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نیز انتقاد کرد.

او گفت: «وقتی حمله‌ای غافلگیرانه‌ای مثل حمله ۷ اکتبر اتفاق می‌افتد که آنقدر خشونت‌بار و پر از تنفر است بایستی آن را پاکسازی کرد. باید آن سرطان را از بین برد و باید اجازه داد [اسرائیلی‌ها]کارشان را انجام دهند.»

علی‌رغم ادعا‌های ترامپ، دولت جو بایدن در بیش از ۲۰۰ روزی که از جنگ در غزه می‌گذرد با اقدامات مختلف اعم از ارسال تسلیحات و جلوگیری از برقراری آتش‌بس اصلی‌ترین حامی اسرائیل در جنگ بوده است.

ترامپ گفت: «ایالات متحده بایستی شجاعت به دست بیاورد و حرف بزند. الان هیچ‌کس نمی‌داند آمریکا کجا قرار دارد. فکر می‌کنم بایدن طرف اسرائیل نیست و دارد اشتباه بزرگی مرتکب می‌شود. لازم است آن تروریسمی که در روز ۷ اکتبر شاهد آن بودیم پاکسازی شود.»

ترامپ مدعی شد از اظهارات مطرح‌شده توسط برخی از معترضان مبنی بر اینکه حمله ۷ اکتبر هرگز رخ نداده متعجب شده است.

او گفت: «وقتی شما با آدم‌هایی در آنجا مواجه هستید که دارند اعتراض می‌کنند و همزمان انکار می‌کنند که ۷ اکتبر اتفاق افتاده باید گفت آن‌ها یا مغزشویی شده‌اند- من واقعا معتقدم که آن‌ها به شیوه معینی مغزشویی شده‌اند؛ چون شما بعضی‌ها را می‌بینید که می‌گویند چنین چیزی هرگز اتفاق نیفتاده است.»

ساعاتی قبل‌تر، شهردار نیویورک از بازداشت ۳۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه کلمبیا خبر داد، اما مدعی شده اکثر آن‌ها دانشجو نبوده‌اند.

او همچنین مدعی شده پلیس سازمان‌ها و افرادی را شناسایی کرده که به عنوان «آشوبگر‌های حرفه‌ای» در تجمعات حضور داشته‌اند.

اریک آدامز گفت: «وقتی که من متوجه حضور آشوبگر‌های بیرونی شدم که بخشی از این عملیات‌ها بودند -همان چیزی که دانشگاه کلمبیا هم در نامه‌اش و درخواستش از اداره پلیس نیویورک‌سیتی به آن اشاره کرده بود- مشخص بود که باید اقدامات مناسبی انجام دهیم و دایره اطلاعات ما کسانی را که حرفه‌ای و آموزش‌دیده بودند شناسایی کرد.»

گروه‌های تظاهرات‌کننده در دانشگاه کلمبیا پیش از این ادعا‌ها درباره اینکه گروه‌های بیرونی در حال هدایت یا اثرگذاری بر تظاهرات‌ها در حمایت از فلسطین هستند را رد کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا