Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:59:58 GMT

فقط یک کارشناس پیگیر هشت هزار واحد صنفی شاهرود است

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۱۰۶۸

فقط یک کارشناس پیگیر هشت هزار واحد صنفی شاهرود است

محمد رضا کاملی چهارشنبه شب درنشست خبری افزود: در برنامه ششم توسعه اجازه جذب نیرو داده نشده ، با این همه از طریق اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان برای جذب نیرو تلاش هایی در حال انجام است.

وی نبود مکان مشخص برای برگزاری نمایشگاه های پاییزه، بهاره و طرح ضیافت را یکی دیگر از مشکلات این اداره خواند و افزود: هنگام برگزاری هر یک از این نمایشگاه ها ناچار هستیم با دشواری های زیاد سالن هایی را از دیگر دستگاه های اجرایی شهرستان در اختیار بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاسیس خانه صنعت ، معدن و تجارت در شاهرود را بسیار ضروری خواند و گفت: با راه اندازی این واحد امکان جذب سرمایه گذار آسان می شود.

کاملی گفت: امسال ۲۱۸ پرونده در ستاد رونق تولید استان سمنان تشکیل شده که ۴۲ مورد مربوط به شاهرود است، از این تعداد برای ۷۳ پرونده تسهیلات پرداخت شده که سهم شاهرود ۱۴ مورد بود.

  رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت شاهرود ادامه داد: ۶هزارو ۶۰۵میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید در استان سمنان پرداخت شده که سهم شهرستان شاهرود ۹۶۱ میلیارد ریال بود.

وی از برگزاری نخستین کارگاه توسعه صادرات در شاهرود هم خبرداد و گفت: این کارگاه با مشارکت پارک علم و فناوری استان سمنان برای آشنایی علاقمندان این حوزه برگزاری می شود.

رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت شاهرود  با بیان اینکه ۲۳۹ واحد صنعتی شاهرود از نظر سرمایه گذاری ۱۱ درصد و در اشتغال هم ۱۲درصد سهم استان سمنان را به خود اختصاص داده ، ادامه داد:۱۲ میلیارد و ۶۸۸ میلیون ریال سرمایه گذاری در طرح های در حال ساخت انجام شده است.

وی تاکید کرد: ۱۱۳ واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی یک تا بیش از ۷۰ درصد در حال ساخت است که با تکمیل طرح های شهرستان چهار هزار و ۶۴۸ نفر براساس پروانه بهره برداری و طرح های انجام شده مشغول به کار خواهند شد.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت شاهرود گفت: در این شهرستان  ۱۰۷ معدن دارای  پروانه بهره برداری ، ۲۱ گواهی کشف و ۳۸ پروانه بهره برداری وجود دارد .

به گفته او ذخیره  قطعی مواد معدنی شاهرود ۱۴۱میلیون تن برآورد شده که  این شهرستان را در بخش معادن متمایز کرده است.

کاملی واحدهای صنفی فعال در شاهرود را هشت هزار و ۲۸۵ واحد برشمرد و افزود: تعداد یکهزار و ۷۵۹ پروانه مشاغل خانگی صادر شده و پنج هزار قالی باف در  این شهرستان فعالیت دارند.

وی افزود: ۱۱ کارگاه غیر متمرکز قالی هم در این شهرستان فعال هستند.

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شاهرود گفت:هرچند تحریم های ظالمانه دشمنان مشکلاتی را در این حوزه رقم زده ولی با همت تلاشگران ، هیچ واحد صنعتی این شهرستان تعطیل نشده است.

وی کمبود برخی مواد اولیه ، نقدینگی ،بازارخوب  را برخی از عمده مشکلات واحد های صنعتی این شهرستان برشمرد که با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان انقلاب با عث شده این واحدهای صنعتی با توان کمتری کار کنند.

به گفته وی ۳۴ اتحادیه  در این شهرستان فعال است که ادغام این اتحادیه ها باهم در راستای کاری آنها می تواند گام مهمی برای توسعه فعالیت های واحد های صنفی باشد.

کاملی ادامه داد: نمایشگاه بهاره امسال تا ۲۵ اسفند ماه برپا خواهد شد.

 تعداد۲۳۹ واحد صنعتی  با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال و اشتغال ۶ هزار و ۲۴۴ نفر در شاهرود فعال هستند، این تعداد واحد فعال صنعتی در شاهرود ۱۳ درصد واحدهای صنعتی استان سمنان است .

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت شاهرود تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت شاهرود تجارت وزارت صنعت معدن و تجارت شاهرود تجارت معدن و تجارت شاهرود پروانه بهره برداری سرمایه گذاری میلیارد ریال استان سمنان واحد صنعتی اداره صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت

ایسنا/اصفهان رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان گفت: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته است.

حسین شواخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع رهاسازی پسماندهای عادی و نخاله‌های ساختمانی یکی از معضلات شهرستان اردستان است که علاوه بر اینکه چهره حاشیه شهر و روستاها را نازیبا می‌کند ولی تاکنون برخورد مؤثری با متخلفان نشده است.

وی افزود: قانون متعددی از جمله احکام کیفری حبس، جریمه نقدی، توقیف وسایل نقلیه و... برای برخورد با متخلفان تخلیه نخاله‌های ساختمانی و دیگر پسماندهای زباله وجود دارد. از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلیه غیرمجاز ضمن مستندسازی موضوع را به واحدهای مسئول در شهرداری‌ها، اداره محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و حتی دادگستری اطلاع دهند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه برخورد با صنایع آلاینده در دستور کار قرار دارد، افزود: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته که توسط دارایی استان یک درصد از فروش آن‌ها را به‌صورت متمرکز و بر اساس سرانه جمعیت برای کل استان تخصیص می‌دهد که شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها از این عوارض بهره‌مند می‌شوند.

شواخی گفت: با بررسی‌های انجام شده حدود ۵۰ درصد صنایع شهرستان اردستان به دستگاه قضایی معرفی شدند و پرونده این واحدها در دست رسیدگی است. صنایع آلاینده یک اهرم بازدارنده برای دولت است، زیرا در صورت استمرار وضعیت آلایندگی باید یک درصد از درآمد خود را به عنوان جریمه پرداخت کند.

زباله‌های بیمارستانی را به تفکیک جمع‌آوری و دفن کنید

وی در خصوص وضعیت زباله‌های عفونی و بیمارستانی شهرستان، گفت: زباله‌های بیمارستانی حتی پس از آنکه توسط دستگاه، بی خطرسازی شدند زباله عادی محسوب نمی‌شوند و نباید با زباله‌های شهری جمع‌آوری و مخلوط شوند. باید زباله‌های بیمارستانی و مطب‌های خصوصی به‌صورت کاملاً مدیریت شده جمع‌آوری و سپس جداگانه دفن شوند.

شواخی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۴۵ تن در کل شهرستان اردستان زباله جمع‌آوری می‌شود، گفت: مدیریت پسماند زباله‌ها در شهر زواره بهتر از شهرهای اردستان و مهاباد است و دفن و پسماند زباله‌ها در این دو شهر به صورت اصولی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل