Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، دیدار «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای انتقالی یمن با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اوگاندا و اظهارات و توافق‌های پیش‌پرده آن‌ها خلال این دیدار، واکنش‌های داخلی و منطقه از فلسطین گرفته تا یمن را داشت.

در تازه‌ترین این واکنش‌ها، «رشاد فراج الطیب السراج»، مدیر اداره سیاست خارجی شورای مذکور در اعتراض به این دیدار و تلاش البرهان برای عادی‌سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی از سمت خود استعفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا این دیدار در رسانه‌ها درز شد و نتانیاهو در توییت‌های خود آن را تأیید کرد که این مسئله واکنش‌های داخلی و خارجی را در پی داشت.

احزاب سیاسی فلسطین (مانند سازمان آزادی‌بخش فلسطین و چند گروه دیگر) و برخی از احزاب سودانی را محکوم کرده و تلاشی برای عاد‌سازی روابط بین رژیم تل‌آویو و سودان دانسته‌اند. این اقدام باعث اعتراض برخی از شهروندان سودانی در خارطوم شده است.

دولت سودان نیز در بیانیه‌ای کوتاه در واکنش به این دیدار، اعلام کرد که در این باره چیزی به آن گفته نشده بود.

روزنامه «تایمز اسرائیل» دیروز سه‌شنبه (۱۵ بهمن) به نقل از منبع نظامی «بلند پایه‌ای» که نخواست نامش فاش شود، نوشت که امارات عربی متحده با میانجیگری خود این دیدار را در اوگاندا بین نتانیاهو و برهان ترتیب داد. به گفته این منبع، تنها «حلقه کوچکی» از مقامات ارشد سودان و همچنین عربستان سعودی و مصر از این دیدار آگاه بودند.

رئیس شورای حاکمیتی سودان امروز چهارشنبه با تأیید این دیدار، دست به توجیه آن زد و گفت که دیدارش با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اوگاندا از سوی آمریکا ترتیب داده شد. عبدالفتاح البرهان گفت که تماس‌ها با نتانیاهو و مایک پامپئو از سه ماه قبل به منظور بررسی آنچه که سودان می‌تواند از آن بهره ببرد، آغاز شد.

او مدعی شد که این جلسه به اعتقاد شخصی او با توجه به اهمیت امتحان کردن همه راه‌ها در راستای منافع مردم سودان و پیشرفت  کشور صورت گرفت. این مقام سودان با ادعای اینکه مردم کشورش به زودی نتیجه دیدارش با نتانیاهو را خواند دید، گفت که دو روز قبل از این دیدار «عبدالله حمدوک»، نخست وزیر دولت انتقالی را در جریان تصمیمش برای این دیدار گذاشته و او هم استقبال کرده است.

منبع: الف

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی نخست وزیر واکنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو کار مذاکرات با حماس را پیچیده کرد

یک مقام صهیونیستی گفت که اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر ای رژیم در مورد حمله به رفح، مذاکرات تبادل اسرا با حماس را پیچیده کرد.

براساس گزارش القدس العربی، این مقام که ترجیح داد نامش فاش نشود، در مصاحبه خود با نیویورک تایمز، مذاکرات جاری آتش بس و تبادل زندانیان با میانجیگری قطر و مصر را دشوار توصیف کرد.

وی افزود که وعده نتانیاهو برای حمله به رفح منجر به تشدید موضع حماس در جریان مذاکرات شد. از سوی دیگر، نتانیاهو اتهام یک مقام اسرائیلی مبنی بر «خنثی کردن» تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس و تبادل اسرا با حماس را رد کرد.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد: این ادعا که نخست‌وزیر، کسی بود که توافق آزادی اسرا را خراب کرد، کاملا دروغ و فریب عمدی است.

این تحولات همزمان با آغاز تهدید ارتش صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها برای تخلیه  از محله‌های شرقی منطقه رفح و عزیمت به منطقه المواسی در جنوب غربی نوار غزه است.

ارتش اشغالگر در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی نقشه‌هایی را منتشر کرد که مسیر‌های تخلیه فلسطینی‌ها را نشان می‌دهد که اکثر آنها به دلیل جنگ هفت ماه گذشته از مناطق شمالی و مرکزی به سمت رفح آواره شده‌اند.

این درحالی است که پیش از این نیز ارتش صهیونیستی منطقه‌های امن را مشخص کرده و فلسطینیان را در همان مناطق بمباران کرده بود.

 مترجم: مینا عظیمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نتانیاهو کار مذاکرات با حماس را پیچیده کرد
  • واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه می‌کشاند
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • افشاگری مقام صهیونیست: «نتانیاهو» به دنبال آتش‌بس در غزه نیست
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • حماس: هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیریم
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • یک مقام ارشد اطلاعات ارتش تل آویو: نتانیاهو اسیر مواضع افراطی بن گویر و اسموتریچ است