Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: هرگونه استنکاف و عدم همکاری با حوزه سلامت در زمینه ورود اتباع خارجی باید به طور مستقیم در شورای تامین مطرح و در صورت نیاز مداخله شود.

محمدرضا صائینی عصر امروز در جلسه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل استان با اشاره به اینکه برخی از مصوبات جلسه هنوز اجرایی نشده و تعدادی از دستگاه‌ها نیز همکاری لازم را در این‌خصوص ندارند، اظهار کرد: یکی از مصوبات ممانعت ورود اتباع خارجی به استان به خصوص اتباع خارجی کشور چین بود که اجرایی نشده و ورود این افراد به استان همچنان ادامه دارد و نگرانی موجود در این رابطه عدم اطلاع‌رسانی ورود این افراد به دانشگاه علوم پزشکی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلامتی مردم استان در اولویت قرار دارد و در این زمینه باید مداخله و همکاری شود.

وی با اشاره به اینکه طبق گفته رئیس‌کل دادگستری استان، حمایت قضایی کامل درخصوص مسائل مربوط به اتباع خارجی و موضوع ویروس کرونا انجام خواهد شد، افزود: هرگونه استنکاف و عدم همکاری با حوزه سلامت در زمینه ورود اتباع خارجی باید به طور مستقیم در شورای تامین مطرح و در صورت نیاز مداخله شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اتباع خارجی با یکدیگر در ارتباط هستند، تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده خود بیمار مدعی شد که با دوست خود که اوایل بهمن‌ماه از کشور چین به استان وارد شده در ارتباط بوده است. بر این اساس همه اتباع خارجی باید بررسی شوند. لذا بیماری حتما در همه افراد خود را نشان نمی‌دهد و ممکن است کسی ناقل بوده و شدت بیماری در آن متفاوت باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در رابطه با مراحل بررسی سلامت اتباع خارجی در خصوص ویروس کرونا، ادامه داد: اتباع خارجی که از کشورهای آلوده به این ویروس به کشور وارد می‌شوند، در مرحله اول به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند تا اطمینان از سلامت آنان حاصل شود. سازمان صنعت، معدن و تجارت استان این امکان را باید برای استان نیز در خصوص قرنطینه کردن این افراد در بدو ورود فراهم کند.

صائینی با اشاره به اینکه میزان سرایت ویروس کرونا سه برابر آنفولوانزا بوده و امکان انتقال آن از طریق حیوانات نیز وجود دارد، اظهار کرد: ممکن است حیوانی ناقل بوده و به انسان نیز این بیماری را منتقل کند، زیرا منشا بیماری تاکنون در دنیا مشخص نشده است و باید گوشت حیوانات به خصوص پرندگان به صورت کامل پخته شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ کشور در دنیا درگیر کروناویروس هستند، در رابطه با آمار مبتلایان به بیماری کرونا در دنیا و کشور چین، افزود: به صورت کلی در دنیا حدود ۲۰ هزار مورد مثبت رسمی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است که ۳ هزار و ۲۴۱ نفر آنان به تازگی مبتلا شده‌اند. در کشور چین ۲۰ هزار و ۴۷۱ نفر هستند که از این تعداد ۳ هزار و ۲۳۵ مورد جدید مبتلا شده‌اند و شدت بیماری در ۴۹۲ نفر آنان زیاد بوده و ۴۲۵ نفر در کشور چین فوت کرده‌اند؛ ۶۴ نفر آنان در روز گذشته جان خود را از دست داده‌اند و در ۲۳ کشور مبتلا به این ویروس، تنها ۳ نفر جان خود را از دست دادند.

این مسئول در رابطه با محل، ایزولیشن، حمل و سطح‌های بالاتر در استان، تصریح کرد: در رابطه با موضوع بیمارستان سه سطح وجود دارد که سطح اول در بیمارستان ارتش، سطح دوم در بیمارستان ولیعصر (عج) و در کنار آن سایر بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان آیت‌الله موسوی با شدت درگیر این موضوع می‌شوند.  

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: فضایی در بیمارستان آیت‌الله موسوی با ۷ تخت مستقل ایزوله برای کروناویروس‌های حاد فراهم شده است. در حال حاضر مورد مشکوک به کروناویروس در بخش ICU بیمارستان آیت‌الله موسوی بستری بوده و اکنون حال عمومی بیمار خوب است، ولی هنوز پاسخ آزمایش انجام شده از بیمار مشخص نشده است.

صائینی در رابطه با دانشجویان خارجی حاضر در استان، اظهار کرد: دانشگاه‌های استان اگر دانشجو از مناطق الوده به ویروس کرونا دارند، به این افراد توصیه شود برای تعطیلات بین ترم به کشور خود باز نگشته و اگر بیمار بوده و از ایران خارج شده‌اند، پس از بهبودی کامل بازگردند. همچنین دانشگاه باید اطلاعاتی درخصوص شهرهای آلوده کشورهای این دانشجویان از دانشگاه علوم پزشکی دریافت کند. اکنون کشور تایلند و چین آلوده هستند و دانشجویانی که باز می‌گردند باید قرنطینه شوند که قرنطینه شدن به معنای محدود شدن رفت و آمد آنان است.

وی افزود: در صورت وجود بیماری کرونا و در صورت قرنطینه شدن افراد مشکوک به مدت دو هفته، دستگاهی که فرد در آن مشغول به کار است باید استعلاجی در نظر گرفته و حقوق آن فرد را پرداخت کنند و اگر حقوق فرد از طریق تامین اجتماعی است باید با دستگاه ذی‌ربط هماهنگ شده تا دچار مشکل نشوند زیرا سلامت نیروی انسانی دستگاه‌ها از هر چیز بالاتر است.

این مسئول با اشاره به اینکه علائم ویروس کرونا در برخی از افراد پنهان است، تصریح کرد: افراد خارجی که علائم بیماری را ندارد نیز به مدت دو هفته قرنطینه شده  تحت مراقبت قرار می‌گیرند و فقط در صورت وجود علائم، آزمایش‌های لازم از افراد گرفته خواهد شد. این بیماری در افراد زیر ۱۲ سال خفیف بوده و در سنین بالاتر علائم شدیدتر است، زیرا ویروس کرونا وقتی از جانی به جانی دیگر منتقل ‌شود، قوی تر نیز می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در رابطه با محل قرنطینه بیماران مشکوک به کروناویروس در استان، خاطرنشان کرد: گرمخانه‌های استان به عنوان محل قرنطینه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده که مدیریت آنان توسط خود شهرداری بوده و ورود و خروج افراد در آن توسط علوم پزشکی زنجان رصد خواهد شد.

فرماندار شهرستان ایجرود در ادامه این جلسه اظهار کرد: در شرکت آندیا فولاد واقع در شهرستان ایجرود، ۴۹ نفر تبعه کشور چین تا دو هفته گذشته مشغول به کار بودند که از این تعداد ۲۰ نفر برای جشن سال نوی چینی کشور را ترک کردند و تاکنون اجازه ورود به کشور به آنها داده نشده است.

باب‌الله فتحی در رابطه با وجود علائم مشکوک در دو فرد چینی، خاطرنشان کرد: از ۲۹ نفر دیگر که در شرکت آندیا فولاد مشغول کار هستند، ۲ نفر خانم و آقا با علائم سرماخوردگی به بیمارستان ایثار شهرستان مراجعه و سپس به زنجان ارجاع داده شدند که آزمایش‌های لازم از این افراد صورت گرفته و این افراد به قرنطینه منتقل شدند ولی با این‌حال باید مراقبت‌های لازم نیز صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس استانی اجتماعی چین تایلند دانشگاه علوم پزشكي ورود اتباع خارجی شورای تامین مطرح بیمارستان آیت الله حوزه سلامت ویروس کرونا کشور چین نفر آنان خواهد شد دو هفته شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی‌اشکذری،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در جلسه مشترک با مدیرکل و مسئولان امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری این دانشگاه را خانواده ۲۲ هزار نفری با بیش از ۱۶ هزار دانشجو، ۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و نزدیک به هزار استاد و معلم و ۸۰۰ کارمند برشمرد و اظهار کرد: امروز دانشگاه آزاد از ابتدای مرحله مهدکودک تا دکتری را در خود دارد و بزرگ‌ترین عرصه یادگیری و تربیت در استان و بزرگ‌ترین حوزه جغرافیایی را ازلحاظ آموزش داراست.

وی افزود:‌ دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از معدود دانشگاهی بوده که مدارس دانش‌آموزی، دانشجویان پرستاری، پیراپزشکی و پزشکی و رشته‌های فنی مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی را دارد و با سه وزارتخانه آموزش و پرورش، درمان، بهداشت و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، تعداد دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در کشور را ۶۰ هزار نفر از ۲۰ کشور دانست و عنوان کرد: در استان یزد ۲۰۰ نفر فقط از دو کشور افغانستان و عراق مشغول به تحصیل هستند.

دهقانی‌اشکذری از برگزاری جلسه با مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی درباره پرداخت شهریه خبر داد و اضافه کرد: دغدغه مسئولان دانشگاه مشکلات دانشجویان غیر ایرانی در پرداخت شهریه ارزی است که در این زمینه با جلسات مستمری که داشتیم امیدواریم بتوانیم با ارائه راهکار، رفع کننده دغدغه آنها باشیم.

وی بیان کرد: تشکیل شورایی متشکل از دانشجویان خارجی دانشگاه‌های دولتی، آزاد و علوم پزشکی در زمینه حل مشکلات اتباع، کارساز بوده و تشکیل شورای مرکزی، اتصال‌دهنده نمایندگان دانشگاه‌ها در استان است که خودشان قادرند بسیاری از مشکلات را رفع کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با اشاره به امکانات این دانشگاه در برگزاری استارت‌آپ‌ها و کرسی‌های نظریه‌پردازی ادامه داد: مرکز رشد و سرای نوآوری پوشاک از محل‌هایی است که ظرفیت  جذب دانشجویان خلاق خارجی را دارد.

نگاه دولت سیزدهم به مهاجرین از نوع فرصت محور است

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری نگاه دولت سیزدهم به مهاجرین را تغییر دیدگاه از تحلیل محور به فرصت محور دانست و گفت: سازمان ملی مهاجرت کشور در شرایط کنونی به دنبال فرصت‌هاست در عین حال که نباید از تهدید‌ها غفلت کرد.انتظار می‌رود با برپایی نمایشگاه و معرفی تیپ فاطمیون در دفاع از حرم حضرت زینب(س) از این فرصت‌ها برای تغییر نگاه به اتباع کشور افغانستان استفاده شود.اتباع، تشکیل‌دهنده ۱۵ درصد جمعیت استان یزد و سومین استان ازلحاظ تناسب جمعیتی است و ۲۲ هزار دانش‌آموز و ۹۰۰ دانشجوی خارجی را در خود دارد.

علی محسنی‌راد یکی از مشکلات اتباع را آسیب‌های اجتماعی برشمرد و مطرح کرد: در دانشگاه به دنبال طرح‌های علمی هستیم که موضوع آن در شورای تأمین مطرح شده و متد علمی برای ساماندهی اتباع مدنظر است.

وی از دیگر موارد کارکرد دانشگاه را در رسانه و تولید محتوا دانست و بیان کرد: افغان هراسی برای ایرانیان و ایران هراسی برای اتباع، جو غالب کشور بوده و جامعه متأثر از این فضاست که در صورت عدم تولید محتوای مناسب، تلاش‌ها برای رفع مشکلات آنان است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، خدمات این سازمان را کمک‌های نقدی بلاعوض و معیشتی برشمرد و عنوان کرد: استفاده حداکثری از امکانات محدود است.

سیدعلی آقا میرجلیلی معاون آموزشی و مهارتی نیز از برگزاری جلسات متعدد با دانشجویان خارجی و رئیس اداره پذیرش و ثبت‌نام و امور بین‌الملل از آمادگی برای بازدید دانش‌آموزان اتباع از دانشگاه آزاد اسلامی یزد به‌منظور آشنایی با امکانات دانشگاه تحت عنوان در‌های باز خبر دادد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • تعرفه عضویت در باشگاه انقلاب خبرساز شد
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد