Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان روز بلوا گفت: از ده سال قبل که در «طلا و مس» بازی کردم تا  امروز که این فیلم را ساختم همواره فکر کرده ام روحانیت بخشی تاثیرگذار در جامعه است و از این منظر باید به آن پرداخت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان ، نشست رسانه ای فیلم «روز بلوا» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر امشب با حضور عوامل فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

در این نشست «بهروز شعیبی»، کارگردان اثر درباره ایده شکل گیری این فیلم، گفت: ایده اولیه بر اساس التهابات اقتصادی سال های اخیر کشور شکل گرفت. از سوی دیگر کاراکتری را در ذهن داشتیم که به این وضعیت واکنش نشان می داد.

 


وی ادامه داد: در ابتدا کاراکتر مورد نظر ما روحانی نبود اما با انتخاب شخصیت روحانی، فردی را در این موقعیت قرار دادیم که قرار است مراقب جامعه باشد اما خود دچار غفلت شده و حالا باید تصمیمات مهمی بگیرد.

 


این کارگردان درباره چگونگی همکاری با سازمان اوج گفت: طرح ما تقریبا کامل بود که آن را به اوج پیشنهاد کردیم. آن ها دست من را در ساخت فیلم کاملا باز گذاشتند و اگر ایده ای هم داشتند، صرفا کیفی بود.

 


شعیبی در بخش دیگری از این نشست، درباره نگرش خود به قشر روحانیت و جایگاه اجتماعی آن، گفت: از ده سال قبل که در «طلا و مس» بازی کردم تا امروز که این فیلم را ساختم همواره فکرم این بوده که روحانیت همچنان بخشی تاثیرگذار در جامعه است و از این منظر باید به آن پرداخت.

 


وی در پاسخ به پرسشی درباره سادگی شخصیت روحانی فیلم که موجب فریب او می شود، گفت: روحانی فیلم من ساده لوح نیست اما وقتی در بستر خانواده و اعتماد به آن قرار می گیرد دچار غفلت می شود.

 


علت نامگذاری فیلم به «روز بلوا» پرسش دیگری بود که این کارگردان درباره آن توضیح داد: تصور من از نام فیلم مربوط به درونیات کاراکتر است نه حوادث بیرونی. نشانه این وضعیت وقتی نمایان می شود کاراکتر روحانی در پیش نماز بودن خود شک می کند.

 


وی همچنین درباره علت عدم تبیین جزئیات پرونده های اقتصادی گفت: وقتی با قصه و درام مواجه هستیم نمی توان بیش از اندازه وارد جزئیات پرونده های مالی شد. حتی ممکن است پرداختن به این موضوعات مخاطب عام را خسته کند و فیلم را به لحاظ روانی از ریتم بیاندازد


 

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد ایام دهه فجر انقلاب اسلامی دهه فجر ایام الله دهه فجر افتتاح پروژه مسجد اردبیل روز بلوا بهروز شعیبی جشنواره فیلم فجر روز بلوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۱۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو روحانیت مبارز: بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است

به گزارش «تابناک» به نقل از رویداد ۲۴، سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید می‌کند نباید از دولت توقع گره گشایی داشته باشیم. او همچنین معتقد است، تک‌تک اعضای خانواده باید به فکر کسب درآمد باشند.

بخش‌های مهم گفتگوی اکرمی با رویداد ۲۴، را در زیر می‌خوانید:

*همه می‌دانیم که گرانی وجود دارد و مردم مشکلات زیادی برای تامین هزینه‌های‌شان دارند. به همین دلیل در خانه و خانواده همه افراد باید کار کنند تا همه‌شان درآمدزا باشند. یعنی یک نفر نمی‌تواند مخارج خانواده را اداره کند.

*مساله مشکل‌ساز دیگر این است که امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است. خرج‌مان فقط صبحانه، نهار، شام، لباس و مسکن است. اما برج‌مان زیاد است که شامل موبایل، سفر و ... می‌شود. چون معیارها و شرایط زندگی تغییر کرده است، مرد خانواده به تنهایی نمی‌تواند یک خانواده را اداره کند. اگر همه افراد خانواده به اندازه خودشان تلاش کنند، قطعاً می‌توانند خانه را اداره کنند.

*اینکه می‌گویند، کار نیست را قبول ندارم. کار را که از آسمان یا خارج نمی‌آورند و باید ایجاد کرد. هر کس که غیرت کاری دارد، امروز برای او کار هست. بیش از ۵ ملیون افغانی در این مملکت کار ساختمانی، کار سنگ‌بری، کار سرای‌داری می‌کنند؟ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای خودمان ایرانی کار نیست؟ کار هست و ما باید دنبالش برویم.

*ما از قدیم‌الایام مربایی را که می‌خوریم، بسته‌بندی و آماده نمی‌خریدیم. خانم‌های خانه دوزندگی بلدند، خیاطی بلدند، آرایشگاهی بلدند و اوقات فراوان هم دارد. پس اگر بتواند وقتش را خوب تنظیم کند، می‌تواند در کنار بچه‌داری به کارهای دیگر هم برسد. خانم من هم ۷ بچه را بزرگ کرده است. هم درس داده و هم سخنرانی کرده و هم کار می‌کند.

*اینکه می‌گویند مستاجرین گرفتار هستند، باید همه ایران را در نظر بگیرید و فقط تهران را نبینید. همچنین سه‌چهارم مردم تهران خانه دارند و یک چهارم مستاجراند. پس برای یک چهارم قیصریه را آتش نزنید.

*درباره اینکه همه از دولت توقع دارند، می‌گویم دولت مسئول همه چیز نیست. اولا هر کسی مسئول کار خودش است و حق ندارد همه کارها را گردن دولت بیاندازد. دولت باید حمایت و نظارت کند. بنا نیست همه کارها را به دوش دولت بگذاریم و از او بخواهیم، سیر و پیاز ما را تهیه کند. ما در اقتصاد هم بخش خصوصی داریم و هم تعاونی داریم و آخرین بخش دولت است.

*اینکه می‌گویند، رفت و آمد در تهران مشکل است، دلیلی برای کار نکردن نیست. بنا نیست همه برای شاغل بودن از خانه بیرون بیایند. الان بسیاری از کارها هستند که در درون خانه می‌توان انجام داد. در واقع حمل و نقل دو ساعته و سه ساعته روزانه برای موارد خاص است.

دیگر خبرها

  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • عضو روحانیت مبارز: بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است
  • انتخاب جنجالی برای داوران پرسپولیس و استقلال در هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال؛ چراغ سبز به بلوا
  • داوران جنجالی برای سرخابی در هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال؛ چراغ سبز به بلوا
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • حجت الاسلام استاد علوی تهرانی در مسجد امیر به سخنرانی می پردازد
  • نقش تاثیرگذار مادران برای جذب جوانان به مساجد