Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضایی گفت: باید توجه داشت کسانی که خود را مدیون انقلاب دانسته و منافع ملی را بر منافع شخصی اولویت می دهند.

به گزارش خبرنگار خرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «علی رضایی» امروز در یادواره ۱۴۱ شهید طلبه و روحانی آذربایجان شرقی در تبریز، اظهار داشت: اینکه هنوز پس از سپری شدن ۴۱ سال از انقلاب و انواع کینه توزی ها و دشمنی های آمریکا علیه ایران کسانی از میان مسوولان کشور بزرگواری ملت را حفظ نکرده و سخن از  مذاکره می کنند، تامل برانگیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ملت بصیر ایران بارها پاسخ این افراد را داده اند، اظهار داشت: جای تاسف است که در داخل کشور عده ای دنبال برجام بوده و از برجام ۲ و ۳ سخن راندند که اگر هدایت ها و تدابیر مقام رهبری نبود آنها عقب نشینی نمی کردند.  

رضایی احترام به خون شهدا را از ویژگی های بسیار مهم ملت ایران طی سال های پس از انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: به واقع مردم در این سال ها بهترین پاسدار خون شهدا بوده اند اما پرسش اصلی این است که آیا اصلی در میان تعدادی از مسوولان نیز رعایت شده است؟ 

وی یادآوری کرد: باید توجه داشت کسانی که خود را مدیون انقلاب دانسته و منافع ملی را بر منافع شخصی اولویت می دهند هرگز از انقلاب بر نمی گردند، اما افرادی که طلبکارانه به انقلاب اسلامی می نگرند همواره شهدا و انقلاب و حتی شهدای مدافع حرم را زیرسوال می برند.

رضایی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب طی ۴۱ سال اخیر تلاش های زیادی برای سرنگونی جمهوری اسلامی انجام داده اند، گفت: اما این تلاش ها با عزت و صلابت مردم راه به جایی نبرده و جمهوری اسلامی با اقتدار کامل به راه خود ادامه می دهد.

وی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را تربیت شده هایی در تراز انقلاب و حتی بالاتر عنوان و اضافه کرد: هرچند ایران اسلامی طی سال های اخیر در حوزه های علمی، اقتصادی و موشکی و دفاعی پیشرفت های بسیار سریع و غیر قابل انکاری داشته است اما مهمتر از همه این موارد، تربیت کسانی چون شهید قاسم سلیمانی و شهید باکری ها است.

رضایی شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم را کشته شدگان مظلوم در راه دین خدا توصیف کرد که جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای دین خدا شهید شدند و نمونه عینی و بارز این شهدا، سردار سلیمانی است.

 همچنین «حجت الاسلام  حسن کاملی فر» نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز در این یادواره با بیان اینکه روحانیون در دفاع مقدس نقش های متفاوتی را ایفا کرده و برای پیروزی سپاه اسلام از جان مایه گذاشتند، گفت: فرماندهی کلان جنگ در این دوران سخت بر عهده امام راحل بود که توانست با درایت و ذکاوت خود طی ۸ سال جنگ را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنند.

 افزود: تبیین روشن معارف دینی، تقویت مبانی دینی رزمندگان، آموزش احکام، تقویت و تشویق به نبرد و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت طلبی از جمله کارکردها و خصوصیات ممتاز روحانیون در طول دوران مقدس بود.

وی حضور رزمی و نظامی روحانیون در جبهه های حق علیه باطل را از ویژگی های بسیار مهم طلاب و علما در دفاع مقدس بیان و اضافه کرد: آذربایجان در این عرصه نیز همچون سایر حوزه ها همچون سنگر مستحکم برای اسلام عمل کرد و روحانیون این دیار مثل مردم در خط مقدم مبارزه با دشمن حضور یافتند.

کاملی فرد از تلاش های فرهنگی سپاه عاشورا برای بسط و توسعه فرهنگ شهادت به ویژه در زمینه حضور روحانیون در دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این زمینه مجموعه ۵ جلدی با عنوان " علمداران عاشورایی" توسط این مجموعه در دست چاپ است که تاکنون دو جلد آن منتشد شده و جلد سوم نیز امروز رونمایی می شود.

وی اظهار داشت: جلد اول مجموعه علمداران عاشورایی در قالب خاطرات ۹۷ روحانی رزمنده، جلد دوم ۱۱۲ خاطره و جلد سوم نیز در قالب خاطرات ۹۲ روحانی رزمنده آذربایجان شرقی در دفاع مقدس آماده شده است.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد دهه فجر دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انقلاب اسلامی ایام الله دهه فجر ایام دهه فجر ایام دهه فجر دهه فجر منافع ملی انقلاب اسلامی منافع ملی را بر منافع شخصی انقلاب اسلامی دفاع مقدس حجت الاسلام تلاش ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم یادواره شهدای گمنام به مناسبت سالگرد تدفین پنج شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه برگزار شد.

این آیین به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام و تجدیدمیثاق با آرمان‌های والای آنان، در جوار یادمان این شهدا با حضور استادان، کارکنان، دانشجویان و جمعی از مسئولان شهرستان در محوطه دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم سخنرانان به تبیین مقام شامخ شهدا و ایثارگری‌های آنان در راه حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداختند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس در این مراسم گفت: هرکجا مجالس شهدا برگزار می‌شود یقین بدانید میدان مقدس و اطهر فاطمه زهرا(س) خواهد بود.

فرهاد بابلی با بیان اینکه اخلاص یکی از ویژگی‌های شهداست، بیان کرد: اگر علم و دانش وجود داشته باشد، اما اخلاص در عمل نباشد، کمترین فایده را دارد و این اخلاص ویژگی شهیدان بود.

وی، جنگ تحمیلی را بزرگ‌ترین راهکار استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در آن مقطع زمانی شرق و غرب عالم دست به دست هم داده و صدام را کاملاً تجهیز کردند تا به کشور ما حمله کنند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: هدف استکبار از تمام این اقدامات اول شکست انقلاب اسلامی و جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی بود، البته اهداف دیگری مانند از بین بردن تمامیت ارضی ایران هم داشتند و مرز‌های دریایی و خاکی ما را مورد هجمه قرار دادند، اما هرگز نتوانستند ذره‌ای از این خاک را تصاحب کنند.

در پایان این مراسم که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه برگزار شد با اهدای گل و عطر افشانی مزار پنج شهید آرمیده در این یادمان بار دیگر یاد و خاطره این عزیزان گرامی داشته شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان حامی غزه چهره واقعی آنها را نشان داد
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
  • رئیس فدراسیون والیبال: موفقیت با ایران برای پائز مهم است/ منافع ملی بالاتر از منافع شخصی است
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی