Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علی قربانی با اشاره به سخنرانی سالیانه رئیس جمهور آمریکا و پرداخت به مسائل ایران، گفت: ترامپ دراین سخنرانی اشاره داشته است که ایران باید تلاش برای دستیابی به سلاح های هسته ای را کنار بگذارد، این در حالی است که در دکترین سیاسی کشور سلاح هسته ای جایگاهی ندارد.

اخبار سیاسی- نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری فتوا داده است، ایران هرگز به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نیست، طرح چنین مسائلی از سوی غربی ها صرفا اتهام زنی و بهانه جویی برای رسیدن به منافع خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: در ادامه ترامپ می گوید که ایران برای رفع فقر و بهزیستی مردم تلاش کند،هیچ کشوری اجازه ندارد برای ایران راه و روش و تعیین تکلیف کند، رئیس جمهور آمریکا اجازه ندارد درباره شرایط داخلی کشور اظهار نظر کند.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه ایران در دو سال گذشته، تصریح کرد: با وجود تهدیدهایی که به گفته خودشان باید دوماهه اقتصاد ایران را نابود می کرد، توانستیم از شرایط سخت عبور کنیم، تصور غربی ها این بود که پس از اعمال اینتحریم ها ایران از خواسته ها و برنامه های به حقش عقب نشینی می کند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: با وجوداینکه در مقطعی کشور تحت فشارهایی سخت قرار داشت و رشد اقتصادی کشور به واسطه کاهش صادرات و تحریم ها افت داشت، اما صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی با وجود یاوه گویی ها ترامپ پیش بینی کرده است که در سال آینده رشد اقتصادی ایران مثبت خواهد بود.

قربانی درادامه این گفت‌وگو به آمارهایی در خصوص رشد اقتصادی و تورم اشاره کرد و گفت: پیش بینی های ترامپ در خصوص ایران یکجانبه است، چرا که تورم ایران با عبور از تحریم های سخت و ظالمانه به 25 درصد کاهش خواهد یافت و رشد اقتصادی کشور مجدد مثبت می شود

وی تاکید کرد: از آنجایی که تحریم های اقتصادی ترامپ کاری از پیش نرده است باعث شده به یاوه گویی بپردازد.

نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه ریشه مشکلات اقتصادی ایرانداخلی است، بیان داشت: باید مدیریت کشور و بهره وری بهبود پیدا کند، ایران یک درصد جمعیت دنیا و 7 درصد منابع جهان را دارد، از نظر نیروی انسانی ما بیشتر از آلمان و ژاپن دانشجو داریم، در زمینه های علمی و توسعه منابع انسانی رتبه برتر دنیا داریم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: با توجه به توانمندی های داخلی می توانیم ریشه مشکلات اقتصادی را که داخلی است برطرف کنیم، ممکن است مسائل خارجی بر رشد اقتصادی و  پیشرفت کشور اثرگذار باشد اما با اصلاح ساختاری می توان از مشکلات اقتصادی عبور کرد. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترامپ سلاح های هسته ای تحریم سلاح هسته ای ترامپ دکترین سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در مجلس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود

قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد گفت: زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفت و گو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکارها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی ها در قیمت ارز تأثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تأثیر تصمیم‌های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیارهای موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکردهای اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

در این جلسه محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکارهای خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

کد خبر: 1228414 برچسب‌ها محمدباقر قالیباف

دیگر خبرها

  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو