Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- علم نوین سلول‌های بنیادی در ایران در دهه‌های گذشته و تحت شدیدترین‌های بین المللی و آمریکایی به همت دانشمندان ایرانی شاهد پیشرفت‌های گسترده‌ای بود. تاریخ انتشار: 06:00 - 17 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۳۵۹۶ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ دستاورد‌های ایران در علم سلول‌های بنیادی در سال‌های اخیر به شکل چشمگیری رشد داشته و سبب شده تا چشم اندازی روشن‌تر در زمینه پزشکی در ایران قابل مشاهده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایران در چهار دهه گذشته و به ویژه از دهه ۷۰ شمسی موفق شده گام‌های مهمی در زمینه رشد و توسعه علم سلول‌های بنیادین برداشته و خود را با انتشار ۲۱۴۹ مقاله نمایه شده توسط محققانش وارد جمع ۲۰ کشور برتر دنیا در این زمینه کند و رتبه ۱۴ را به خود اختصاص دهد.
ایران در حال حاضر در جمع یک درصد از کشور‌های دنیا با توانایی پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز قرار دارد.   «فیوچر مدیسن» در گزارشی به پیشرفت‌های قابل ملاحظه ایران در زمینه سلول‌های بنیادی پرداخته و نوشت «نتایج بالینی مثبتی کسب شده موید این موضوع هستند.» بیشتر بخوانید:  ایران دارای بیشترین سهم تولید نانو در میان کشور‌های اسلامی  بازتاب قدرت موشکی ایران
به گزارش «مینت پرس»، یکی از اعضای هیئت علمی گروه سلول‌های بنیادی دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۰۹ با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاورد‌های دانشمندان ایرانی در زمینه سلول‌های بنیادی، به تمجید از آنان پرداخته بود.
باید توجه داشت که این پیشرفت‌ها و دستاورد‌های علمی در حالی کسب و حاصل می‌شوند که ایران در سال‌های اخیر به ویژه در ۲ دهه گذشته تحت شدیدترین تحریم‌های بین الملل و آمریکایی قرار داشته و تلاش کرده تا کمبود‌های ناشی از این تحریم‌ها را به شکلی کاملا بومی تولید کرده و در اختیار مردم قرار دهد.
کارشکنی غربی‌ها و بیش از همه آمریکا محدود به تحریم‌ها نبوده و در مواردی اقدام به دستگیری دانشمندان ایرانی کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به بازداشت دکتر «مسعود سلیمانی» توسط دولت آمریکا اشاره کرد. اما هیچ یک از این مانع تراشی‌ها نتوانستند خللی در عزم راسخ دانشمندان ایرانی در نیل به اهداف برنامه ریزی شده اش و سیاست‌های علمی ایجاد کنند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایران تحولات بین الملل ایران دانشمندان ایرانی سلول های بنیادی پیشرفت ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب قهرمانی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، تیم ملی فوتسال کشورمان در دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل تیم ملی فوتسال تایلند، میزبان مسابقات به برتری ۴ بر یک رسید و توانست برای سیزدهمین بار فاتح قاره کهن شود.

قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در رسانه‌های جهان بازتاب داشت و این رسانه‌ها به تمجید از تیم ملی فوتسال ایران و سیزدهمین قهرمانی در آسیا پرداختند.

رسانه Extra Time Idonesia در تمجید ایران نوشت: ایران با شکست 4 بر یک تایلند در بازی فینال، قهرمان جام ملت‌های آسیا 2024 شد. فوتسال ایران توانست تعداد قهرمانی‌های خود را به عدد 13 برساند.

سایت The Nation Thailand از شکست تایلند مقابل ایران افسوس خورد و از سیزدهمین قهرمانی ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا نوشت.

سایت VOCKET مالزی نیز از سیزدهمین قهرمانی ایران پس از شکست میزبان در جام ملت‌های آسیا نوشت.

دیگر خبرها

  • بازتاب قهرمانی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • مومنی: ببینید عزیزان با نرخ تورم در ایران چه گلی کاشته‌اند!
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند