Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ استاد و قاری برجسته قرآن کریم گفت: نیاز است جلسه‌ای ویژه قاریان و اساتید حوزه قرائت برگزار شود تا در آن جلسه آسیب‌شناسی از صوت و لحن آن‌ها صورت بگیرد و قرائت‌های آن‌ها مورد نقد و بررسی قرار گیرد، برگزاری چنین جلساتی بسیار ضروری است.

محمدکاظم نداف، استاد و قاری برجسته قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین در بیان راهکارهای رونق محافل قرآنی اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم متولیان امر مبلغی که برای قاریان کشوری هزینه می‌شود را برای قاریان استانی هزینه کنند چرا که این گونه برنامه‌ها معمولاً هزینه‌های بسیاری به همراه دارد که می‌توان این هزینه‌ها را برای محافل قرآنی قزوین استفاده کرد؛ به‌طور حتم این سیاست زمینه رشد و ارتقاء محافل قرآنی استان را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بی‌شک خداوند راضی نیست که ما در هیچ زمینه‌ای افراط‌وتفریط داشته باشیم لذا در روز قیامت خداوند از بسیاری از بودجه‌هایی که بدون نتیجه و برای نشان دادن خود و منیّت افراد به کار گرفته شده بازخواست خواهد کرد.

نداف عنوان کرد: ما در قزوین قاریان بسیار بزرگی داریم که در سطح کشور حرف اول را می‌زنند و می‌توان گفت در قزوین از نظر قاریان برجسته خودکفا هستیم اما متأسفانه خود را در این فضا باور نداریم، باید به قاریان قزوینی دلگرم بود و از آن‌ها برای محافل قرآنی دعوت کرد.

این استاد و قاری برجسته قرآن با اشاره به اینکه هر سخنران چندین ساعت قبل از برنامه مطالعه دارد، عنوان کرد: یک قاری باید برای هر جلسه قرآن برنامه‌ریزی انجام دهد و توقع بیشتری از آن قاری ایجاد شود تا قاریان خود را از قبل برای برنامه‌ها و محافل قرآنی آماده کنند نه اینکه چند ساعت قبل از برنامه با یک قاری تماس بگیرند و از او برای اجرای یک برنامه دعوت کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از قاریان با وجود آنکه صدای خوبی دارند اما فوت‌وفن لازم را برای جذب مخاطب در قرائت‌های خود ندارند درحالی‌که یک قاری باید بتواند قرائتی مجلسی و حرفه‌ای داشته باشد.

نداف با اعلام اینکه باید مدل تشویق و تنبیه وجود داشته باشد تا زمینه به روز رسانی اطلاعات افراد مختلف فعال در حوزه‌های قرآنی ایجاد شود، گفت: باید از قاری که جلسه جذابی را برای مخاطبان خود برگزار می‌کند بیشتر دعوت کنیم اما اگر کسی نتوانست مهارت لازم برای برقراری ارتباط با مخاطب را به کار بگیرد باید تلاش بیشتری داشته باشد تا مدام در جا نزند.

وی عنوان کرد: در قزوین کارشناسان بسیاری هستند که می‌توانند ساختار صدای قاریان را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهند و ایرادات صدا و قرائت آن‌ها را بگیرند.

این استاد پیشکسوت قرآنی بیان کرد: باید بتوانیم جذابیت‌های لازم را در قرائت‌های خود ایجاد کنیم، همچنین برگزاری جلسات هفتگی قرآن یک ضرورت است زیرا در سایه این جلسات متعدد می‌توان فضایی را ایجاد کرد که نوجوانان و جوانان به سمت محافل قرآنی جذب شوند.

نداف با تأکید بر اینکه باید کمر همت ببندیم و به‌صورت ساختاری در این فضا برنامه‌ریزی کنیم، افزود: می‌توان در کنار برگزاری جلسات متعدد قرآنی برای قاریان آسیب‌شناسی صوت و لحن و قرائت‌ها را نیز داشت و بعد از اتمام قرائت‌های مختلفی که انجام می‌شود آن را نقد کرد تا زمینه رشد قاریان فراهم شود.

این استاد پیشکسوت قرآنی در پایان با بیان اینکه هرکدام از قاریان باید به‌صورت هفتگی با همدیگر پیوند داشته باشند، خاطرنشان کرد: نیاز است جلسه‌ای ویژه قاریان و اساتید حوزه قرائت برگزار شود تا در آن جلسه آسیب‌شناسی از صوت و لحن آن‌ها صورت بگیرد و قرائت‌های آن‌ها مورد نقد و بررسی قرار گیرد، برگزاری چنین جلساتی بسیار ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین قرائت مجلسی قاریان قزوین محافل قرآنی محافل قرآنی برای قاریان آسیب شناسی قرائت ها صوت و لحن یک قاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت از شنبه ۱۵ تا جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با ولاد حضرت معصومه سلام الله علیها و آغاز دهه کرامت از سوی روابط‌عمومی و تبلیغات آستان مقدس بانوی کرامت اعلام شد.

نیایش صبحگاهی حرم مطهر بانوی کرامت از یکشنبه تا سه‌شنبه با قرائت دعای عهد، چهارشنبه شرح زیارت امین‌الله با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر ظهیری، پنجشنبه قرائت زیارت عاشورا با نوای سید جواد میرجعفری و جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی و قرائت دعای ندبه با نوای محمدرضا و حسین طاهری دنبال خواهد شد.

مراسم قبل از اذان ظهر حرم مطهر بانوی کرامت از یکشنبه تا سه‌شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد قدرتی و از چهارشنبه تا جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام علی حسین‌زاده برگزار و در روز جمعه آقایان ابوالقاسم و مسعود زمانی مداحی خواهند کرد.

مراسم بعد از نماز عصر نیز یکشنبه با مداحی مسعود زمانی، دوشنبه و سه‌شنبه قرائت زیارت‌نامه حضرت معصومه (س)، چهارشنبه با مداحی سید حسن گل ختمی، پنجشنبه با مداحی علیرضا اخباری و جمعه با مداحی حسن شالبافان دنبال می‌شود.

مراسم قبل از اذان مغرب حرم مطهر نیز در قالب برنامه کارشناس محور یکشنبه با اجرای اسماعیلی و حضور حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح زاده به‌عنوان کارشناس احکام، دوشنبه با اجرای امیدواریان و حضور حجت‌الاسلام مجید همتی به‌عنوان کارشناس سبک زندگی اهل‌بیت (ع) و سه‌شنبه با اجرای توفیقی و حضور حجت‌الاسلام محمدرضا اعوانی به‌عنوان کارشناس نهج‌البلاغه، چهارشنبه با اجرای حبیبی و حضور حجت‌الاسلام فلاح تهرانی به‌عنوان کارشناس سیره شهدا، پنج‌شنبه در قالب محفل انس با قرآن کریم و جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام احمد لقمانی و قرائت زیارت آل یاسین با نوای آقایان میرداماد و سید حسن علوی‌نژاد برگزار می‌شود.

مراسم شب‌های حرم مطهر یکشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نظری منفرد و قرائت زیارت فاطمتین با نوای جواد برزگر، دوشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید صادق میرشفیعی، سه‌شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهادی هدایت، چهارشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی و مداحی عباس حیدرزاده، پنجشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود عالی، قرائت دعای کمیل با نوای سید مهدی میرداماد و مداحی سید مجید بنی فاطمه، و جمعه با سخنرانی آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری، مداحی محمود کریمی و شعرخوانی صابر خراسانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6097346

دیگر خبرها

  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید
  • روایت سردار رادان از ویدئوی جنجالی زن بی‌حجاب قـاریِ قرآن: کار دشمنه | فیلم
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • (ویدئو) روایت سردار رادان از ویدئوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن