Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@06:00:02 GMT

وضعیت بازار مسکن در منطقه مرکزی تهران+جدول

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۲۷۴۱

وضعیت بازار مسکن در منطقه مرکزی تهران+جدول

تحقیقات میدانی از تازه‌ترین شرایط بازار معاملات مسکن در منطقه ۶ شهر تهران که مرکزی ترین منطقه پایتخت محسوب می‌شود و به‌دلیل نزدیکی به مرکز شهر و بسیاری از مراکز اشتغال و ادارات بعضا از سوی زوج‌های شاغل به‌عنوان منطقه‌ای نسبتا پرتقاضا برای سکونت شناخته می‌شود، نشان می‌دهد هم‌اکنون عمده فایل‌های عرضه شده به بازار این منطقه واحدهای مسکونی با عمربنای بالا و عمدتا بین ۲۰ تا ۳۰ سال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو سطح میانگین قیمت فایل‌های عرضه شده به بازار فروش مسکن در این منطقه در مقایسه با سایر مناطق مصرفی نیمه شمالی تهران تقریبا مناسب‌تر است.از سوی دیگر از آنجا که بخش عمده‌ای از تقاضای مصرفی هم‌اکنون به دلیل شکاف قابل توجه بین قیمت واحدهای مسکونی نوساز و مسن تمایل به خرید آپارتمان‌های با عمربنای بالاتر دارد این منطقه مکان مناسبی برای این گروه از جست‌وجوگران ملکی محسوب می‌شود.البته بخش قابل توجهی از فایل‌های عرضه شده به بازار مسکن این منطقه در روزهای اخیر واحدهای مسکونی با متراژ بالاتر از ۱۰۰ مترمربع بوده است و از این لحاظ شاید بازار مسکن این منطقه برای متقاضیان مصرفی که قصد تبدیل به احسن کردن واحد مسکونی خود و افزایش متراژ دارند مناسب‌تر باشد.

در صورتی که این متقاضیان خواهان افزایش متراژ بدون توجه به عمر بالای بنا باشند، می‌توانند در این منطقه با بودجه حدودی ۱۳ تا ۲۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع اقدام به خرید آپارتمان کنند.با این حال سطح قیمت‌های فروش واحدهای نوساز در این منطقه نیز مانند سایر مناطق تهران با فاصله قابل توجهی از واحدهای مسن بیشتر است و عمده فایل‌هایی که با سطح قیمتی بالاتر از عرف منطقه به بازار منطقه ۶ عرضه شده‌اند، واحدهای نوساز با عمر بنای کمتر از ۵ سال هستند.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت آپارتمان بازار مسکن قیمت مسکن تهران معاملات مسکن مسکن تهران بازار فروش مسکن واحدهای مسکونی بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نابسامانی های بازار مسکن و اجاره‌بها مجلس یازدهم را بر آن داشت که زیرساخت‌هایی قانونی را برای رفع مشکلات بازار مسکن را فراهم کند. در این راستا علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به عنوان طراح طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی موضوع مدیریت بازار مسکن، را پیگیری کرد و این طرح در نهایت پس از ماه‌ها کار کارشناسی و بررسی در مجلس، مصوب و برای نهایی شدن به شورای نگهبان ارسال شد.   محور‌های اصلی مصوبه مجلس در باره ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی به این شرح است:

دیگر خبرها

  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی