Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا رحمانی در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در یکسال گذشته با جنگ اقتصادی توام با جنگ روانی در کشور مواجه بودیم، گفت: علیرغم تمامی مشکلات موجود در کشور و فشارهای دشمنان با تحریم‌ها در ده ماهه ابتدایی سال با افزایش تولید در کشور مواجه بودیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دشمن درصدد بود با این اقدامات ما را پای میز مذاکره بکشاند، اما شاهد بودیم رکورد تولید برخی محصولات مانند فولاد، سیمان، روغن‌نباتی، کاشی، سرامیک، دارو و محصولات نساجی در کشور شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند نزولی قیمت ۷۲ قلم کالا در کشور

وی در ادامه با اشاره به کنترل بازار توسط وزارت صمت، خاطرنشان کرد: سیاست دولت برای این موضوع تامین ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است، همچنین وضعیت این کالاها به‌طور مداوم در حال رصد است.

رحمانی با بیان اینکه در ابتدای سال‌جاری روند قیمت‌ها نزولی بود، افزود: پس از افزایش قیمت بنزین برخی کالاها روند افزایشی گرفت‌، اما در حال حاضر قیمت ۷۲ قلم کالا کاهش داشته و تنها ۲۸ قلم کالا افزایش قیمت داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طبق تعهدات نباید تحریم‌ها شامل موادغذایی و دارو شود، اظهار داشت: به‌همین منظور طبق تاکیدات مقام معظم رهبری توجه به تولیدات داخلی در کالاهای اساسی که حجم واردات زیادی را به خود اختصاص می‌داد در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: درصدد هستیم طبق برنامه‌ریزی‌ها واردات کالاهایی که توان تولید داخلی آن‌ها وجود دارد را ممنوع کنیم، از دیگر برنامه‌های ما حفظ تولید و اشتغال موجود در کشور است.

کاهش ۱۵ درصدی واردات لاستیک به کشور

رحمانی از افزایش تولید لاستیک در کشور خبر داد و یادآور شد: با افتتاح یک کارخانه در شهر اردبیل میزان واردات از ۷۰ درصد به ۵۵ درصد کاهش داشت.

وزیر صمت در پایان با تاکید بر اینکه جنگ اقتصادی موجب فرصت‌سازی و تکیه بر توان داخلی شد، خاطرنشان کرد: صادرات موجب پیشگام شدن اقتصاد ما می‌شود، باید به ظرفیت‌ها توجه شود.

۲۲۳۲۳۱

کد خبر 1349598

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت رضا رحمانی تولید تحریم اقتصادی چهارمحال و بختیاری قلم کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۰۰ میلیون پوند کالا و خدمات ایران به انگلیس در ۲۰۲۳

وزارت تجارت و بازرگانی انگلیس اعلام کرد واردات این کشور از ایران در سال میلادی گذشته با رشد ۱۵.۵ درصدی به بیش از ۲۰۰ میلیون پوند رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت تجارت و بازرگانی انگلیس، کل تجارت این کشور با ایران در سال 2022 بالغ بر 389 میلیون پوند بوده که این رقم با افزایش 34 میلیون پوندی معادل 8.7 درصد به 423 میلیون پوند در سال 2023 رسیده است.

صادرات انگلیس به ایران در سال میلادی گذشته 222 میلیون پوند و واردات این کشور از ایران 201 میلیون پوند بوده که حاکی از تعادل نسبی در تراز تجاری دو کشور است.

صادرات انگلیس به ایران در سال 2023 با رشد 3.3 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده اما واردات این کشور از ایران 15.5 درصد رشد کرده است.

ایران در میان شرکای تجاری انگلیس در سال 2023 رتبه 113 را داشته و تنها 0.1 درصد از کل تجارت این کشور را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش از کل صادرات 222 میلیون پوندی انگلیس به ایران در سال میلادی گذشته 68 میلیون پوند مربوط به صادرات کالا بوده و 154 میلیون پوند نیز شامل صادرات خدمات به ایران بوده است. صادرات کالاهای انگلیسی به ایران در این سال رشد 7.9 درصدی داشته و صادرات خدمات به ایران افزایش 1.3 درصدی داشته است.

انگلیس در این سال همچنین 16 میلیون پوند کالا و 185 میلیون پوند خدمات از ایران وارد کرده است. واردات کالای انگلیس از ایران رشد 5.9 درصدی و واردات خدمات از ایران افزایش 17.8 درصدی داشته است.

محصولات پزشکی و دارویی مهم‌ترین کالای صادراتی انگلیس به ایران در سال 2023 بوده و 12.5 میلیون پوند از این گروه کالایی به ایران صادر شده است. میوه و سبزیجات نیز با رقم 4.2 میلیون پوند مهم‌ترین گروه کالایی وارداتی انگلیس از ایران در این سال بوده است.

در موضوع خدمات، مسافرت و گردشگری بخش عمده‌ای از تجارت دو کشور را به خود اختصاص داده است به طوری که 130 میلیون پوند از صادرات خدمات انگلیس به ایران در سال 2023 مربوط به مسافرت و گردشگری و 168 میلیون پوند از واردات خدمات این کشور از ایران مربوط به همین مقوله بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۲۰۰ میلیون پوند کالا و خدمات ایران به انگلیس در ۲۰۲۳
  • تبعات سیاست ارزی غلط بانک مرکزی/ از «تنبیه صادرکنندگان» تا «کاهش توانمندی کشور در رقابت‌پذیری در بازار‌های صادراتی»
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • رکورد درازترین نان باگت جهان شکسته شد + فیلم
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • (ویدئو) رکورد درازترین نان باگت جهان شکسته شد
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری