Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بیان ارزیابی خود از جناح‌بندی‌های سیاسی مجلس آینده گفت: در این باره بهتر است در ابتدا نگاهی به مجلس دهم هم داشته باشیم. تحلیلی که من از مجلس دهم دارم این است که یک مجلس متوازنی است که از نظر تنوع تخصص‌ها و توازن سلیقه‌های سیاسی جزو مجلس‌های متوازن بود.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: فراکسیون‌های سیاسی که در مجلس دهم فعالیت می‌کنند تقریبا از نظر تعداد مساوی بودند و این یک خاصیت بسیار جالبی را به مجلس داده بود که سرنوشت طرح‌ها و لوایح و استیضاح‌ها و موضوعاتی از این دست که به صحن می‌آمد از قبل قابل پیش‌بینی نبود و باید تلاش می‌کردند که بابت آن رای بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شازند تصریح کرد: مجلس دهم به نظر من مجلس عاقلی بود که درست تصمیم گرفت و درست عمل کرد و علیرغم وجود تنوع سلایق و وجود اختلاف نظرهای سیاسی نهایتا در وزن‌کشی در مسائل مختلف، جزو مجالس عاقل بود.

ابراهیمی با اشاره به کارآمدی مجلس دهم گفت: از این نظر متاسفانه عملکرد بعضی از شوراها و نهادها به عنوان شورای مشورتی و شورای اقتصادی‌ به یک شکل کارکرد مجلس دهم را تحت‌الشعاع قرار داد. اما من فکر می‌کنم مجلس ایران مرحله به مرحله در حال تکامل یافتن است اما به شرطی که ما اجازه ظهور و بروز اختلاف‌نظرها و سلایق را در آن بدهیم.

وی درباره ساختار سیاسی مجلس بعدی گفت: نمی‌توان پیش از شکل‌گیری مجلس یازدهم قضاوتی درباره آن داشت چون اگر تنوع تخصص‌ها و نظرهای سیاسی متضاد در حد قابل قبول باشد مجلس خودش بر خودش نظارت و پایش می‌کند و نظرات مختلف در جلسات آن مطرح می‌شود و موافقان و مخالفان سعی می‌کنند یکدیگر را مجاب کنند که این خودش به سمت تکامل رفتن است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس دهم گفت: با لیستی که ما سراغ داریم فکر می‌کنم نگاه اصلاح‌طلبی در مجلس یازدهم از نظر تعداد کمتر باشد؛ از نظر کیفیت اما فعلا نمی‌توان قضاوتی کرد ولی مهم این است که نمایندگانی به مجلس راه پیدا کنند که شهامت اظهارنظر و بیان مشکلات را داشته باشند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علی ابراهیمی مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین واثق کارگرنیا صبح یکشنبه در یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر رشت ضمن گرامیداشت روز شورا با اشاره به حواشی اخیر شورا و تعلیق عضویت علیرضا تاج شهرستانی اظهار کرد: ما قبل از اینکه انتخاب شویم مراوده‌ای نداشتیم و مردم ما را انتخاب کردند که مشکلات شهر را حل کنیم لذا در این مسیر اگر بنده اشتباه کنم، شورای شهر اشتباه نکرده است.

وی با بیان اینکه اگر بنده خطایی کردم باید پاسخگوی خطای خودم باشم در فضای مجازی نوشته‌هایی است که کل شورا را زیر سوال می‌برند هدف اصلی اعضای شورا کمک به مردم است‌، افزود: اگر قصوری صورت گرفته است شخصی بوده و از اصحاب رسانه و صاحب‌نظران و فعالان اجتماعی می‌خواهم که شورا را زیر سوال نبرند.

رئیس شورای شهر رشت تصریح کرد: آقای تاج شهرستانی حدود سه سال در این شورا خدمت کرد و خدمات خوبی داشت تلاش‌های خودشان را داشتند و از زحمات ایشان تشکر می‌کنم حال به جهت مشکلی که پیش آمد و از طریق مجاری قضائی باید رسیدگی شود و در صورت احراز تخلف با اشد مجازات محکوم شوند و ما حرفی نداریم و وی به مدت شش ماه از حضور در شورا محروم شدند که برابر قانون به فرمانداری ارسال کردیم و طبق نامه فرمانداری آقای عاقل منش به شورا راه پیدا می‌کنند که برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.

گفتنی است، در این جلسه که مصادف با ۹ اردیبهشت روز شوراها بود، «محمد حسن عاقل منش» با قرائت سوگندنامه و مراسم تحلیف برای چهارمین بار به عنوان عضو شورای اسلامی شهر رشت شروع به کار کرد.

کد خبر 6090659

دیگر خبرها

  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • «عاقل منش» عضو شورای شهر رشت شد
  • «محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران