Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه صدای زنجان در گزارشی نوشت: به دنبال اعتراض برخی شهروندان ساکن منطقه کوچمشکی نسبت به اقدام شهرداری در اخذ یک دوم ارزش افزوده در ازای صدور پروانه احداثی تجاری مشروط، تعدادی از ساکنان خیابان زینبیه غربی به صدای زنجان گفتند: شورای شهر زنجان با باز گذاشتن دست شهرداری در اخذ مبالغ هنگفت غیرقانونی، خدمتگزار خوبی برای مردم نبوده و آن‌ها برای جلوگیری از پایمال شدن حقوق خود دست به دامن دستگاه قضا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش جمعی از ساکنان منطقه کوچشمکی با حضور در دفتر روزنامه صدای زنجان اظهار کردند: شهرداری طبق طرح تفصیلی کاربری عرصه ملک آنان را به صورت تجاری مشروط تشخیص داده و افراد برابر با ضوابط و مقررات موظفند در قبال دریافت مجوز احداث، نسبت به پرداخت یک دوم ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری از مسکونی به تجاری اقدام کنند.

یکی از شهروندان با بیان اینکه شهرداری با این قوانین کذایی درصدد دریافت پول از مردم است، عنوان کرد: ما نمی‌خواهیم شهرداری امتیاز تغییر کاربری از مسکونی به تجاری را به ملک‌مان بدهد.

مصطفی رضایی، مدیر شهرسازی شهرداری زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در پاسخ به اظهارات شهروندان اعلام کرد: طبق طرح تفصیلی کاربری عرصه‌های هدف، املاک خیابان رهبری «کوچمشکی» به صورت تجاری مشروط بوده و برابر ضوابط و مقررات صدور، هرگونه مجوز احداث منوط به پرداخت یک دوم ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری عرصه از مسکونی به تجاری است.

رضایی همچنین با یادآوری مزایای صدور پروانه احداثی تجاری مشروط ابراز کرد: قابلیت تبدیل عرصه از مسکونی به تجاری امتیازی است که از سوی شهرداری به صاحب ملک اعطا می شود که قطعا در افزایش ۲ تا ۳ برابری ارزش ریالی ملک (بسته به شرایط اقتصادی) تاثیرگذار خواهد بود.

احمد نوروزی، نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان در واکنش به این اظهارات با بیان اینکه شهرداری با اجرای این مصوبه غیرقانونی شریک مال مردم شده است، تاکید کرد: فلسفه تشکیل شورای شهر خدمت به مردم و توسعه شهر است، این شورا با تصویب چنین قانونی رسما مردم را به زحمت و مشکل انداخته است.

نوروزی با بیان اینکه این مصوبه با قاعده تسلیط، حدیث نبوی و ماده سه قانون مدنی مغایرت دارد، خطاب به اعضای شورای شهر گفت: شما نماینده مردم هستید، چرا به ضرر مردم کار می‌کنید؟ اگر مردم از این اقدام غیرقانونی اطلاع یابند حتما با شورا و شهرداری برخورد می‌کنند.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان با اشاره به مراجعه شهروندان معترض به این اتحادیه تصریح کرد: شهرداری از کسانی که رای دیوان مبنی بر ابطال قانون مصوبه تغییر کاربری اراضی و استفاده از ملک مسکونی در کاربری تجاری با عنوان ارزش افزوده مربوط به کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را نشان می‌دهند، ترسیده و فعلا اصراری بر دریافت یک دوم ارزش افزوده ندارد!

حمیدرضا حمیدی، رییس شورای شهر زنجان نیز در این رابطه با بیان اینکه ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری از مسکونی به تجاری برای ملک ایجاد می‌شود، عنوان کرد: شروع این مهم از طرح تفصیلی سال ۸۸ بوده است، در ضوابط طرح تفصیلی این نکته آمده است، تغییر کاربری هر ملکی نسبت به طرح سال ۸۷ تغییر کرده باشد مشمول پرداخت ارزش افزوده یک دوم می‌شود. شهرداری نه برای کاربری تجاری بلکه تغییر مسکونی به تاسیسات شهری را این مبلغ را اخذ می‌کند.

وی اخذ یک دوم ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری از مسکونی به تجاری یا تاسیسات شهری و غیره را حق قانونی شهرداری طبق مصوبه شورا اعلام کرد و گفت: ارزش افزوده با فرمول‌های متفاوت در تمامی شهرها از شهروندان اخذ می‌شود.

عباس راشاد، عضو شورای شهر زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری عوارض تغییر کاربری بر اساس طرح تفصیلی شهری را باطل کرده و وضع این قانون از سوی کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری را خارج از اختیارات این کمیسیون دانسته است.

راشاد با اشاره به اقدام شهرداری در اخذ مجوزی برای دریافت عوارض ناشی از تغییر کاربری در طرح‌های شهری از شورای شهر تاکید کرد: این مصوبه در سال ۹۷ به تصویب شورای شهر رسیده، وزارت کشور و استانداری هم در جریان است و شهرداری طبق قانون آن را اجرا می‌کند، میزان پرداخت به عنوان ارزش افزوده از سوی اشخاص در مناطق مختلف، متفاوت بوده و می‌تواند یک‌دوم، یک‌چهارم و یک‌پنجم باشد.

پایگاه خبری همدلی زنجان به طرح موضوع آمار بالای فوتی ها در آزادراه های استان از سوی رئیس کل دادگستری استان زنجان پرداخت و ازقول وی نوشت: سازمان راهداری استان وظیفه نظارت و رفع نواقصات آزاد راه ها در استان را دارد و قصور در حقوق عمومی که در این آزاد راه تضییع می شود قابل مسامحه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی به مشکلات ناشی از الکترونیکی کردن آزاد راه زنجان -قزوین و همچنین برخی مشکلات در آزاد راه زنجان -تبریز اشاره و اظهار کرد: متاسفانه با توجه به گزارش مراجع انتظامی استان تعداد ۶۴ نفر از هموطنان عزیز در ده ماهه امسال بر اثر تصادف در این آزاد راه کشته شدند و و افزایش ۴۵ درصدی در این خصوص آمار بسیار بالایی است و این افرادی که کشته می شوند از سرمایه های کشور و عزیزان خانواده ها هستند.

وی افزود:  میزان حوادث در این محور ها به لحاظ عدم ایمنی جاده ها و استاندارد ها افزایش قابل توجهی داشته و سوال این است که چرا دستگاه‌های متولی امر به وظیفه خود عمل نمی کنند؟

پایگاه خبری موج رسا از قول معاون اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نوشت که ۴۰ خانه ورزش روستایی در زنجان افتتاح می‌شود.

محمد علی حمزه پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا بابیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی اداره ورزش و جوانان توسعه ورزش‌های همگانی است، ابراز کرد: اگر به ورزش همگانی توجه شود موجب قوت گرفتن ورزش‌های قهرمانی می‌شود.

وی بابیان اینکه برای توسعه ورزش همگانی در استان زنجان از اول سال برنامه‌های متعددی برای اجرا برنامه‌ریزی‌شده است، ابراز کرد: فعالیت ۳۵ ایستگاه ورزش صبحگاهی در استان زنجان یکی از برنامه‌های توسعه ورزش همگانی بوده است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان  با اشاره به طرح های اجرا شده در راستای وزش بانوان، بیان کرد: طرح‌های ملی ورزش بانوان و برسی ساختار قامتی زنان روستایی از طرح‌های اداره ورزش و جوانان در ورزش بانوان است.

وی بابیان اینکه بررسی ساختارهای قامتی زنان از سال گذشته در حال پیگیری است، افزود: بیش از ۱۵۰ روستا در استان تحت پوشش قرارگرفته و به بانوان تمرینات متنوع برای رفع مشکلات ساختار قامتی داده‌شده است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای ورزش روستایی، ابراز کرد: امسال ۱۱۶ خانه ورزش روستایی فعال‌شده است.

برچسب‌ها دادگستری تارنماهای خبری زنجان شهرداری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری تارنماهای خبری زنجان شهرداری زنجان دادگستری تارنماهای خبری زنجان شهرداری زنجان اداره کل ورزش و جوانان شورای شهر زنجان شهرداری در اخذ ورزش روستایی گفت وگو ورزش همگانی کاربری عرصه استان زنجان تجاری مشروط شهرداری طبق طرح تفصیلی توسعه ورزش صدای زنجان آزاد راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

زین العابدین با اشاره به رشد  ۲۶ درصدی صادرات از گمرک استان در ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه گذشته گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد: بعد از حدود یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو ابراز کرد: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • طوفانی که پرده‌ها را کنار زد
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد