Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک به تحریم‌های ظالمان آمریکا اشاره کرد و گفت: امروز برای مقابله با سیاست‌های خصمانه و تحریم‌های آمریکا باید بدون هرگونه جناح‌بندی سیاسی تنها منافع ملی را مدنظر قرار دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ منوچهر توسطی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک امروز در مراسم افتتاح ساختمان اتاق بازرگانی اراک که با حضور معاون اقتصادی رئیس‌جمهور برگزار شد گفت: ساختمان جدید اتاق به عنوان یک ابزار، اعتبار و ساز و کار ویژه برای تولیدکنندگان، تجار و صنعتگران استان مرکزی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسطی اظهار کرد: لازم است درون این ساختمان نیز اقدامات و ساز و کار ویژه ای در راستای تقویت و توسعه بخش خصوصی استان در جهت بهبود فضای کسب و کار، تولید محصولات صادرات محور و نیز افزایش صادرات غیرنفتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در استان مرکزی شاهد مشکل خاص در بخش خصوصی نیستیم و اگر مشکلی وجود داشته باشد از کمبود اختیارات در سطح استان است و باید در این خصوص توجه ویژه‌ای به استان شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک افزود: تقاضا داریم اختیارات مدیران استانی بخصوص در حوزه اقتصاد و صنعت افزایش یابد تا در شرایط تحریم که دشمنان تلاش دارند به شریان های حیاتی تولید و صنعت ایران ضربه بزند مقاومت و ایستادگی کنیم.

توسطی اظهار کرد: استان مرکزی ظرفیت‌های بسیار مناسبی در حوزه‌های اقتصادی دارد که اگر به‌درستی از آنها استفاده شود قطعاً می‌توان شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم.

وی به تحریم‌های ظالمان آمریکا اشاره کرد و افزود: امروز برای مقابله با سیاست‌های خصمانه و تحریم‌های آمریکا باید بدون هرگونه جناح‌بندی سیاسی تنها منافع ملی را مدنظر قرار دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک بیان کرد: برنامه‌ریزی ها باید به گونه ای باشد که برای پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی تلاش کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مقابله با سیاست های خصمانه معادن و کشاورزی اراک رئیس اتاق بازرگانی آمریکا باید بدون جناح بندی سیاسی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه (۵ اردیبهشت ماه) با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور،  محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی،  سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن،  حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در مجلس برگزار شد.

قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد، گفت: زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد، بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را  به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفت‌وگو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکار‌ها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی‌ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم‌های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالا‌های اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکرد‌های اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست، گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

شایان ذکر است؛ در این جلسه محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و روسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکار‌های خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم