Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@11:37:27 GMT

باقری: اکنون با ربایش مغزها و نه فرار مغز‌ها مواجهیم

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۳۷۳۲

باقری: اکنون با ربایش مغزها و نه فرار مغز‌ها مواجهیم

خبرگزاری تسنیم: علی باقری کنی صبح امروز در پنجمین همایش ملی مرجعیت علمی با عنوان "پزشکی قانونی در مسیر مرجعیت علمی" در دانشکده داروسازی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه موضوع مرجعیت، اقتضای ظرفیت‌های ما است، اظهار کرد: در چهل سال گذشته بار‌ها ثابت شده که توانایی ما بالفعل است.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه‌قضائیه ادامه داد: به محض پیروزی انقلاب در دو، سه مبحث اساسی تحریم شدیم، در عین تحریم، بعد از مدتی در تجهیزات نظامی به توانمندی در رده جهانی رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شرایطی که اکنون در آن به سر می‌بریم، عادی نیست، اکنون با دو تهدید داخلی و بیرونی مواجهیم، به نظر من ترویج ناامیدی به ویژه در نسل جوان و ساختار‌های بروکراتیک و کهنه ذهنی حاکم بر ما از جمله تهدیدات داخلی است.

این مقام مسئول با اشاره به تهدیدات بیرونی که کشور ما با آن مواجه است، خاطرنشان کرد: یک تهدید مربوط به "آپارتاید" علمی است که جهان غرب بر ما اعمال می‌کند و اجازه نمی‌دهند اساتید و مراجع علمی بروز و ظهور پیدا کنند، تهدید دوم نیز بحث ربایش مغز‌ها نه مهاجرت و نه فرار مغز‌ها است.

باقری متذکر شد: باید برای ربایش مغز‌ها تدبیر کرد تا نتوانند خزائن علمی ما را مورد تطمیع قرار دهند که نیازمند کار جدی علمی و بسترسازی ساختاری در کشور است تا بتوانیم سرمایه‌ها را حفظ کرده و آن‌ها را تبدیل به مولفه‌های قدرت برای آینده ایران اسلامی کنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: فرار مغز ها حقوق بشر قوه قضائیه مغز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر دفاع سابق انگلیس گفت که این کشور با تهدیدهای مختلف از سوی دشمنان خود مواجهه است.

«بن والاس» وزیر دفاع سابق انگلیس مدعی شد که این کشور با اشکال خاصی از جنگ غیرمتعارف از سوی دشمنانش روبرو است.

به ادعای وزیر دفاع سابق انگلیس، سرقت های برخط تحت حمایت مسکو که افراد مسن را هدف قرار می دهد، ازجمله این موارد است.

این سیاست مدار محافظه کار انگلیسی، که در اوت گذشته از سمت خود استعفا داد، روز چهارشنبه به اسکای نیوز گفت که جهان امروز، جنگ های قرن گذشته را برای او یادآور می شود.

والاس گفت که وضعیت کنونی دنیا، مشابه دهه ۱۹۳۰ است، با این تفاوت که اکنون دنیا با چالش تروریسم و جنگ غیرمتعارف روبروست.

وی کمپین‌های اطلاعاتی دشمنان با هدف ایجاد تفرقه، غارت، جاسوسی و ایجاد تنش در جامعه از فضای مجازی را از نمونه های جنگ غیر متعارف عنوان کرد.

والاس بزرگترین تهدید کنونی برای انگلیس را روسیه دانست.

کد خبر 6088045

دیگر خبرها

  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • فرار بازیگر درجه چندم از کشور + جزئیات | بازیگر جنجالی کجا به سر می برد؟
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • نوسازی مرجعیت
  • متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم