Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@20:11:01 GMT

چگونه از گرایش نوجوانان به اعتیاد جلوگیری کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۳۸۴۸

چگونه از گرایش نوجوانان به اعتیاد جلوگیری کنیم؟

نازنین دسترنج کارشناس ارشد مشاوره خانواده و مشاور کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اقدامات لازم برای جلوگیری از گرایش فرزندان خود به کار‌های خلاف، گفت: والدین باید با برقراری رابطه صحیح و دوستانه با فرزندان خود احساس راحتی آن‌ها را در کانون گرم خانواده تقویت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: راحتی فرزندان در خانواده باعث می‌شود تا آن‌ها مشکلات ایجادشده را برای والدین خود به منظور راهنمایی درست بازگو کنند.

این کارشناس ارشد مشاوره خانواده با اشاره به «مهارت نه گفتن» اظهار کرد: تقویت مهارت نه گفتن در کودکان باعث می‌شود تا آن‌ها با آگاهی از وضعیت جامعه به هیچ وجه سمت مواد مخدر و کار‌های خلاف نروند.

دسترنج تصریح کرد: والدین کودکانی که با هم دوست هستند باید با گذراندن تعطیلات آخر هفته با همدیگر بیشتر آشنا شوند و با گرم کردن روابط و کانون خانواده به فرزندان خود آموزش دهند که تمامی مشکلات با راهنمایی والدین حل می‌شود.

این مشاور کودک و نوجوان درباره وظایف والدین در برخورد با نوجوانان آلوده به مواد مخدر، گفت: والدین باید از سرزنش کردن نوجوانان آلوده به مواد مخدر پرهیز کنند چراکه این کار نه تنها باعث جلوگیری از آلودگی آن‌ها به سمت مواد مخدر نمی‌شود بلکه ممکن است اشتیاقشان را به سمت استفاده بیشتر از مواد مخدر افزایش دهد.

دسترنج ادامه داد: والدین باید دلایل آلوده شدن نوجوانانشان به مواد مخدر را بررسی کنند و آن‌ها را از این کار بازدارند. برای مثال ممکن است فرزندان خانواده تفریحات خود را با دوستان ناباب بگذرانند و از طریق آن‌ها علاقه و اشتیاق زیادی به استفاده از مواد مخدر داشته باشند.

این مشاور کودک و نوجوان اظهار کرد: والدین باید با جست‌وجوی دلایل آلوه شدن فرزندانشان به مواد مخدر هیچ فردی را مقصر ندانند و تنها با شناخت منشاء اصلی این موضوع، فرزندان خود را در جهت راه درست هدایت کنند.


دسترنج با اشاره به نقش مشاور در جهت تربیت درست نوجوانان آلوده به دام اعتیاد اظهار کرد: والدینی که فرزندانشان به اعتیاد آلوده شده‌اند با مراجعه به متخصصان روانشناسی و مشاوران باید از توصیه آن‌ها در جهت راهنمایی و تربیت درست نوجوانان خود بهره ببرند.

دلایل اصلی گرایش نوجوانان به اعتیاد
این کارشناس ارشد مشاوره خانواده درباره دلایل اصلی گرایش فرزندانشان به مواد اعتیادآور و دوستان ناباب گفت: تمام زندگی افراد در دوره نوجوانی دوستانشان هستند و والدینی که قصد ارتباط عاطفی با فرزندان خود را دارند باید با نزدیکی به دوستان فرزندان خود این رابطه را تقویت بخشند.


دسترنج تصریح کرد: والدین باید با فهمیدن علایق نوجوانان خود تمام درخواست آن‌ها را در حد توانایی خود برآورده و با انجام این کار ارتباط درستی را با نوجوانان خود ایجاد کنند.


دسترنج در پایان گفت: والدین باید از سرزنش کردن نوجوانان آلوده به مواد مخدر پرهیز کنند و با شناسایی نقاط قوت فرزندان خود اعتماد به نفس را در آن‌ها افزایش دهند و فرزندانشان را از دوستان ناباب یا موادمخدر نجات دهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اعتیاد دخانیات گرایش نوجوانان به اعتیاد کارشناس ارشد مشاوره خانواده مشاور کودک و نوجوان دوستان ناباب نوجوانان خود فرزندان خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت

سرهنگ سید رضا صادقیان فرمانده انتظامی تفت بیان داشت: در راستای اجرای طرح آرامش در شهر عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشرافیت کامل اطلاعاتی و انتظامی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها درهفته گذشته اقدام به اجرای طرح آرامش و پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر از وجود معتادان متجاهر در سطح شهر و روستا‌های حوزه استحفاظی خود کردند.

وی بیان داشت: اقدامات صورت گرفته پلیس در راستای اجرای طرح سراسری آرامش در شهر با انجام کار اطلاعاتی منجر به دستگیری قاچاقچی و خرده فروش حرفه‌ای مواد مخدر در کمربندی یزد به تفت و کشف ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفت در پایان، ضمن خرسندی مردم و شهروندان از اجرای این طرح، مقابله اثربخش با مقوله مواد مخدر را نیازمند عزم همگانی همه دستگاه‌های مسئول، همچنین مردم و نهادینه سازی مشارکت‌های عمومی در بین اقشار مختلف جامعه دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!