Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:25:44 GMT

کشتن حیوانات خانگی در چین پس از انتشار یک شایعه غلط

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۴۰۵۲

کشتن حیوانات خانگی در چین پس از انتشار یک شایعه غلط

تارنمای گرین کویین از هنگ کنگ امروز پنجشنبه گزارش کرد که این شایعات پس از آن انتشار یافت که دکتر لی لیان جوان پزشک بیماری های عفونی در مصاحبه ای با تلویزیون چین گفت که اگر حیوانات خانگی آلوده شوند باید تحت نظارت و قرنطینه قرار گیرند.

بلافاصله پس از این اظهار نظر علمی و تخصصی ، برخی از شبکه های اجتماعی با تغییر بخش هایی از اظهارات وی شایعه کردند که حیوانات خانگی می توانند ناقل ویروس کرونا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گزارش تارنمای هنگ کنگی حاکی است که حتی سازمان بهداشت جهانی تلاش گسترده ای کرده است تا بی پایه و اساس بودن این شایعات را مورد تایید قرار دهد اما باز هم برخی از صاحبان این حیوانات در شهرهای مختلف چین آنها را از بین برده اند.

سازمان های خیریه و بهداشت حیوانات در چین با انتشار بیانیه هایی صحت این شایعات را کاملا رد کرده اند و از مردم خواسته اند دست از کشتن سگ ها و گربه ها و دیگر حیوانات خانگی بردارند.

گرین کویین می نویسد که شمار زیادی از شبکه های اجتماعی به نقل قول ناقص از این پزشک چینی پرداخته اند و شایعه کرده اند که سگ ها و گربه ها می توانند ویروس را به دیگران انتقال دهند.

تلویزیون چین هم با انتشار بیانیه ای خاطر نشان کرده است که سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد که حیوانات خانگی مانند گربه ها اصلا ناقل بیماری نیستند و نیازی نیست که رها شده و یا تلف و معدوم شوند.

این بیانیه می افزاید که تجارت حیوانات وحشی در چین متوقف شده است و پزشکان نیز همین موارد را توصیه کرده بودند و این ارتباطی با حیوانات خانگی ندارد و باورهای غلط شکل گرفته پس از شایعات باید کنار گذاشته شود.

پزشکان چینی می گویند که ویروس کرونا احتمالا از بازار خرید و فروش حیوانات وحشی و آبزی در شهر ووهان واقع در مرکز چین شایع شده است و هیچ ارتباطی بین این موضوع با حیوانات خانگی وجود ندارد.

آنها افزوده اند که خرید و فروش حیوانات وحشی در چین و حتی کشورهای دیگر جهان باید برای همیشه ممنوع شود. 

برچسب‌ها ویروس کرونا چین سازمان جهانی بهداشت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا چین سازمان جهانی بهداشت حیوانات خانگی حیوانات وحشی ویروس کرونا گربه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۴۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان + ویدئو

دریافت 9 MB

به گزارش همشهری آنلاین، گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان به‌عنوان یکی از زیست‌گاه‌های این گونه نادر و ارزشمند توسط حامد قربان‌پور، محیط‌بان این منطقه به تصویر کشیده شد.

کد خبر 849245 منبع: ایرنا برچسب‌ها استان گلستان حیوانات - حیات وحش خبر مهم حیوانات - باغ وحش

دیگر خبرها

  • عملیات خطرناک نجات حیوانات خانگی هنگام فوران آتشفشان + فیلم
  • برنامه‌های مربوط به محدود کردن گرمایش زمین ضعیف است
  • ورزشگاه‌های میزبان دیدارهای خانگی استقلال ملاثانی مشخص شد
  • تصاویری از خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان + ویدئو
  • پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه
  • دنیا باید منتظر کسی که پول دارد بماند!/ کشتن انسان‌ها بدون ترس
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک/ واکاوی پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه دروغ درباره جامعه مسلمانان ژاپن
  • (ویدئو) رنج حیوانات خانگی و خیابانی در پی گرمای بی‌سابقه در آسیا
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس