Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیروس صارمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره شیرینی های سنتی قزوین اظهار داشت: از بین شیرینی های سنتی قزوین تاکنون باقلوا موفق به دریافت پروانه نشان استاندارد تشویقی شده است.

وی اظهار داشت: البته کارگاه های تولیدکننده این نوع شیرینی که سال 94 موفق به دریافت پروانه تشویقی شدند برای تمدید پروانه خود اقدام نکردند و در حال رایزنی با آنها و ارایه مشوق هایی در این زمینه برای صدور دوباره پروانه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول گفت: تدوین پروانه استاندارد برای باقلوای سنتی قزوین در حالی انجام شد که برخی استان ها نیز شاهد تولید این محصول هستیم و آنها نیز در این زمینه مدعی و متقاضی بودند اما این اتفاق به نام قزوین ثبت شد.

مدیرکل استاندارد قزوین اظهار داشت: سایر شیرینی های سنتی قزوین نیز می توانند از استاندارد تشویقی برخوردار شوند و اداره کل استاندارد در این زمینه از تولیدکنندگان حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه استاندارد شیرینی های آردی اجباری است،اظهار داشت: بیشتر شیرینی های قزوین سنتی و در کارگاه های کوچک تولید می شود که مشمول استاندارد اجباری نیستند اما در صورت تمایل و برای ارتقای کیفیت و برندسازی می توانند پروانه تشویقی بگیرند.

صارمی با بیان اینکه صنعت شیرینی پزی سنتی قزوین می تواند ارتقا یابد و به اشتغال و اقتصاد استان کمک زیادی کند،اظهار داشت: فعالیت در حوزه برندسازی، بازاریابی، صادرات و همچنین ارتقای کیفیت و گرفتن پروانه تشویقی استاندارد به تحقق این موضوع کمک می کند.

نخستین نمایشگاه و جشنواره شیرینی های سنتی قزوین از سه شنبه هفته جاری در محل دائمی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برپا شده است.

باقلوای پیچ و لوزی، نان برنجی، نان نخودی، نان قندی، نان بادامی (قرابیه)، نان گردویی، پا درازی، نان چرخی، نان چایی، اتابکی، نان نازک، ولیعهدی و حاج کریمی از شیرینی‌های مطرح سنتی قزوین است.

وجود باغ‌های سنتی در اطراف قزوین و فراوانی درختان بادام، پسته، گردو و استفاده از این محصولات در پخت شیرینی‌ها از دلایل تنوع شیرینی‌های سنتی در قزوین به شمار می رود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استان قزوین استاندارد اشتغال صنعت قزوین انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شیرینی های سنتی قزوین استاندارد تشویقی پروانه تشویقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه جوری یک هفته‌ای پروانه کسب‌وکار بگیریم؟

دریافت 8 MB کد خبر 848515 برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی اقتصاد

دیگر خبرها

  • پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند
  • بازار مبل ظرفیتی مناسب برای شکوفایی شهر مریانج است
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • ۷ سوغاتی خوشمزه زنجان که باید حتماً امتحان کنید
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • چه جوری یک هفته‌ای پروانه کسب‌وکار بگیریم؟
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگ سازی برای موتورسواران مشهدی
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی