Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل «عصائب الحق» عراق بر اساس اسنادی که می‌گوید شهید سلیمانی برای وی فرستاده، فاش کرد، یکی از رؤسای سه گانه و رئیس یک دستگاه مهم امنیتی از 2012 جذب «سیا» شده‌اند.

به  گزارش مشرق، شیخ «قیس خزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب الحق» عراق در گفت‌وگویی با شبکه عراقی «العهد» به بحث درباره آخرین تحولات این کشور پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسناد سردار قاسم سلیمانی

وی با حضور در برنامه «لقاء خاص» فاش کرد، اسنادی که سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه برای وی فرستاده ثابت می‌کند یکی از «رؤسای سه گانه» و رئیس یک دستگاه مهم امنیتی در عراق جذب آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

قیس الخزعلی: ترور سردار سلیمانی به مقاومت برای اخراج آمریکا مشروعیت داد چرا «شهید سلیمانی» از «سردار سلیمانی» برای آمریکایی‌ها خطرناک‌تر است؟ الخزعلی: اگر عقب‌نشینی را رد کنید منتظر پاسخ زلزله‌وار عراقی باشید

خزعلی ضمن اعلام اینکه بخشی از پروژه آمریکایی-اسرائیلی به دست افراد محلی در عراق انجام می‌شود، ادامه داد: یکی از رؤسای سه‌گانه بیش از یک نقش در این زمینه دارد، وی سازمان، گروه رسانه‌‌ای فعال در اختیار دارد و مأموریت تک تیراندازان برای هدف گرفتن تظاهرات کنندگان را تسهیل کرده است.

رهبر عصائب تأکید کرد، به اسنادی دست پیدا کرده که قاطعانه نشان می‌دهد فرد مذکور جذب پروژه سیا شده و از پایان سال ۲۰۱۲ وی به همراه برخی اسامی دیگر صلاحیت ایفای نقش در سمت یکی از رؤسای سه‌گانه را به دست آورده است.

آمریکا می‌خواست مقتدی صدر را ترور کند

وی در ادامه گفت:  آمریکا می‌خواست مقتدی صدر رهبر جریان صدر را ترور و جنبش عصائب اهل الحق را متهم به این کار کند.

خزعلی گفت: اولین پروژه آمریکایی-اسرائیلی در عراق که قصد اجرای آن را داشت پروژه ترور مقتدی صدر بود تا پس از آن عصائب را متهم به این کار کنند و کشتار داخلی به راه بیندازند. این اطلاعات به صدر و ایران رسید به همین دلیل وضعیت سر و سامان داده شد والحمدالله این طرح شکست خورد.

وی تصریح کرد: منبع این اسناد خود حاج قاسم است، او منبعی قابل اعتماد است به همین دلیل من مطمئن هستم که این شخص، مسؤول است، این شخص ثابت کرده که به عنوان یک عراقی وطن پرست کار نمی‌کند بلکه تنها بر اساس دستورکارهای آمریکایی کار می‌کند.

دو هدف اساسی پروژه آمریکایی

وی افزود، پروژه آمریکایی در عراق دو هدف اساسی دارد: کشتار گروه‌های الحشد الشعبی برای ایجاد عکس العمل‌ها و در پی آن کشتار داخلی. دوم: کشتار هر چه بیشتر تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی تا پس از آن نخست‌وزیر را ناچار به استعفا کنند و شخصی دیگر را بر اساس منابع خود روی کار آوردند. اکثریت تظاهرات‌کنندگان بر  حق هستند اما برخی از آنها خرابکار هستند.

خزعلی سپس حضور تظاهرات‌کنندگان مسالمت آمیز در میدان‌های اعتراض برای اعمال فشار بر دولت برای انجام وظایفش را مهم دانست.

رهبر عصائب گفت: مرجعیت دینی گفته است خرابکارانی وجود دارند و تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز باید در مقابل آنها بایستند. مرجعیت همچنین با اقداماتی که دستگاه‌های امنیتی را هدف می‌گیرد، مخالفت کرده است.

چهار نکته برای حمایت از دولت علاوی

خزعلی درباره موضع عصائب نسبت به دولت «محمد توفیق علاوی» گفت: حمایت از این دولت به چهار نکته اصلی بستگی دارد: اول؛ تضمین اینکه موضع دولت وی درباره الحشدالشعبی، ابقای آن و عدم ادغام آن چیست زیرا پروژه آمریکایی همچنان پابرجاست و قصد ادغام و از بین بردن الحشد را دارد و این ممکن نیست زیرا ابقای الحشد خواستی مردمی و مورد تأیید مرجعیت است.

وی ادامه داد، دوم اینکه موضع و عملکرد وی از نظر برقراری دوباره امنیت چیست و این نکته مهمی است زیرا اجرای انتخابات بستگی به وضعیت امنیتی دارد خصوصا اینکه تقلب در انتخابات در داخل مراکز رأی‌گیری با تهدید سلاح انجام می‌شود.

خزعلی گفت: نکته سوم توافقنامه با چین است. ما معتقدیم که اقدام دولت سابق در بستن توافق راهبردی با چین یک تصمیم استراتژیک صحیح است. آمریکا می‌خواهد این توافقنامه را به شکست بکشاند؛ چین یک کشور اقتصادی بزرگ است و هماهنگی با آن فرصت‌های بزرگی را برای عراق به وجود خواهد آورد، آمریکا و اتحادیه اروپا نمی‌توانند این نقش را انجام دهند.

وی در پایان گفت: نکته چهارم و اصلی، اجرای تصمیم پارلمان و ملت برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است. اگر دولت به این چهار نکته متعهد باشد ما از حامیان اصلی آن خواهیم بود و اگر آن را اجرایی نکند ما در گروه مخالفان هستیم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا قیس الخزعلی عراق سازمان سیا سردار حاج قاسم سلیمانی تظاهرات کنندگان پروژه آمریکایی چهار نکته مقتدی صدر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم

شهردار اصفهان گفت: در بودجه ۱۴۰۳، ۱۱۶۰ پروژه فعال عمرانی داریم که در رده‌های مختلف است اما از این تعداد ۴۰ پروژه را بر میز کار خودم قرار دادم و روز به روز در حال رصد روند آن هستم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده بعد از ظهر امروز_پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در یازدهمین جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۳، ۱۱۶۰ پروژه فعال عمرانی داریم که در رده‌های مختلف است اما از این تعداد ۴۰ پروژه را بر میز کار خودم قرار دادم و روز به روز در حال رصد روند آن هستم.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی از جمله قطار شهری، باغ مشاهیر و رینگ چهارم از جمله این پروژه‌هاست چرا که شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از جنس زیرساختی، حمل و نقل، عمرانی و تفریحی است و امید است به همت مدیران تمام پروژه‌ها به خصوص این ۴۰ مورد را به نتیجه برسانیم‌.

شهردار اصفهان در حاشیه بازدید از پروژه باغ مشاهیر نیز بیان کرد: کار کردن در اصفهان کاری ساده نیست و باید با هویت شهر منطبق باشد.

قاسم‌زاده عنوان کرد: حدود ۲ سال مطالعات این پروژه طول کشید و در نهایت با ریزبینی به خروجی قابل قبولی رسیدیم.

کد خبر 750120

دیگر خبرها

  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • نامه سرگشاده رئیس دانشگاه رازی خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکا
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم
  • هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم