Web Analytics Made Easy - Statcounter

همچنین با حضور محمود واعظی باجه بانک کشاورزی نیز در مرکز بین المللی تجارت برنج مازندران در آمل افتتاح و آغاز به کار کرد.

استان مازندران ۲۳۰ هزار هکتار زمین شالیزاری دارد و سالانه با تولید یک میلیون و ۴۰۰هزار تن شالی ۴۳درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.

رییس دفتر رییس جمهوری در حاشیه افتتاح این مرکز با اظهار این که برند سازی برنج شمال می تواند با بسته بندی و سورتینگ در داخل کشور و حتی صادرات زبانزد شود، گفت که هزینه تولید برنج در کشور همچنان بالا است که باید کم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود واعظی با بیان اینکه واردات برنج تحت کنترل است و باید در حمایت از تولید کنندگان این روند ادامه بیابد، اظهار داشت:  بسته بندی ارزش افزوده برنج شمال را دو چندان می کند و درواقع درآمد کشاورزان افزایش می یابد.

وی در عین حال به اهمیت تامین برنج با قیمت مناسب و متناسب با قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: اگرچه برنج کیفی شمال باید قیمت بالایی داشته باشد اما اگر برنج کیفی با قیمت مناسب در داخل کشور تولید بیشتری را شاهد باشیم به همان نسبت واردات نیز کنترل بیشتری خواهد شد.

پایانه بین المللی برنج آمل در زمینی به مساحت بیش از ۱۷۰ هزار مترمربع در حال ساخت است که ۵۰ هزار مترمربع آن انبار برنج و ۶ هزار متر مربع نیز واحدهای تجاری و خدماتی و سالن معاملات و پنجره واحد برای صادرات است،

فاز نخست این پایانه سالانه برای حدود ۳۵۰ هزار تن برنج و در فاز نهایی تا ۷۰۰ هزار تن برنج تولیدی مازندران ظرفیت نگهداری، خرید ، فروش و صادرات ایجاد می کند.
ساماندهی بازار فروش و عرضه برنج ، برند سازی و اطمینان خاطر برای مصرف کننده جهت خرید برنج سالم و بدون ناخالصی و نیز جلوگیری از واردات برنج و ظرفیت برای صادرات این محصول از دیگر اهداف مهم ساخت مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادراتی برنج ایران در مازندران است .

برچسب‌ها پیروزی انقلاب اسلامی ایران مازندران آمل دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروزی انقلاب اسلامی ایران مازندران آمل دهه فجر محمود واعظی محمود واعظی پیروزی انقلاب اسلامی ایران مازندران آمل دهه فجر بین المللی بسته بندی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است

دریافت 45 MB

بابک مومنی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی استان اظهار کرد: محصولات اقتصادی و راهبردی زیادی در استان تولید می شود و از این رو ظرفیت های بالایی در توسعه صادرات و تولید محصولات دارای مزیت های صادراتی داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون انتظارات در زمینه صادرات برآورده نشده است، گفت: مهمترین فرصت های موجود در استان نگاه ویژه به توسعه اقتصاد دریاپایه است و نیازمند ایجاد پایانه صادراتی مناسب در زمینه محصولات آبزیان درایم.

کد خبر 6093829

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود