Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد شهردار ابرکوه از اجرای یک طرح جامع از پیاده راه بهشت‌زهرا تا گنبد عالی به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای گردشگری ابرکوه با هدف تبدیل آن به مکانی زیست پذیر درراستای توسعه صنعت گردشگری خبر داد.

«سید علیرضا رسولی» در حاشیه بررسی طرح پیاده راه بهشت‌زهرا تا گنبد عالی به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای گردشگری شهر ابرکوه در جلسه شورای اسلامی شهر ابرکوه که با هدف تبدیل محور نامبرده به مکانی زیست پذیر، شهری و انسانی مطرح شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که تاکنون اقدامات بسیاری از جمله بهسازی و آسفالت مسیر، روشنایی و نصب تابلو در این محور انجام شده است، اظهار کرد: اجرای یک طرح همه‌جانبه به منظور توسعه فرهنگی و گردشگری نیز می‌تواند مخاطبان و بازدیدکنندگان بسیاری را جذب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پس از بررسی مطالعات اولیه توسط کارشناسان مربوطه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، محیط اجتماعی، بهره‌برداری انسان از زمین موردنظر در گذشته، خواسته‌ها، نیازها و تعاملات انسان با محیط مورد نظر، توپوگرافی، خاک‌شناسی و اقلیم منطقه، طرح اولیه تهیه و تدوین شد.

رسولی با بیان اینکه هم‌اکنون از این سایت برای انجام برنامه‌های پیاده‌روی و کوهنوردی در مناسبت‌های مختلف همچون هفته تربیت‌بدنی، هفته دفاع مقدس و اردوهای دانش‌آموزی استفاده می‌شود، اجرای این طرح را به علت پتانسیل قوی منطقه، گنبد عالی و کوه‌های اطراف خواند که می‌تواند بستر توسعه این فعالیت‌ها را فراهم کند.

شهردار ابرکوه مهم‌ترین هدف از اجرای یک طرح همه‌جانبه در محور گنبد عالی را تبدیل آن به مکانی زیست پذیر، شهری و انسانی دانست که افراد به آن احساس تعلق‌خاطر و هویت دارند.

وی توجه به ارزش‌های فرهنگی و تاریخی برای توسعه صنعت گردشگری، اصلاح و ساماندهی ورودی شهر از سمت مهردشت، برقراری ارتباط منطقی بین اثر منحصربه‌فرد گنبدعالی و شهر، ایجاد امکانات تفریحی و ورزشی، ساماندهی فضای شهری با استفاده بهینه از آن را از دیگر اهداف مورد نظر در اجرای طرح خواند.

رسولی ابراز کرد: با اجرای یک طرح جامع و کارشناسی شده می‌توان بستری مناسب برای تجمع در مراسمات مختلف ملی و مذهبی و برنامه‌های فرهنگی، فراهم کرد. ضمن اینکه محیطی بهداشتی و سالم از نظر کالبدی و روانشناسی شهری ایجاد شده و امنیت را برای مخاطبان در ساعات مختلف شبانه‌روز به ارمغان آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري ابركوه شهری و انسانی اجرای یک طرح گنبد عالی مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۴۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴ طرح تولیدی خدماتی و تغییر کاربری در کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست این استان بررسی و تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رسول عطائی امروز _پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در رابطه با جلسه کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پیشنهاد طرح‌های تولیدی و صنعتی با نظر اعضا و در راسای توسعه اشتغال و رونق اقتصاد منطقه به تصویب رسید.

وی افزود: این طرح‌ها توسط فرمانداری و شهرداری‌های پیرانشهر، نقده، سردشت، خوی، چالدران، میاندوآب، بوکان، باروق، چایپاره و مهاباد و همچنین جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح شدند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تمامی طرح‌های مطرح شده در کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست آذربایجان‌غربی با نظر اعضا به تصویب رسید.

عطائی تصریح کرد: طرح های ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی در سرخانه، تولید تیرچه و بوک و قطعات بتنی، مجتمع خدمات رفاهی، تولید انواع شیشه های تزئینی، احداث سرخانه و بسته بندی میوه، گلخانه سبزی و صیفی، پرورش مرغ گوشتی ۲۰ هزار قطعه ای، تولید کشمش و بسته بندی میوه خشک از جمله طرح های مطرح شده در کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست این استان بودند.

وی بیان کرد: تصویب این طرح ها در کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست آذربایجان غربی گامی موثر در راستای توسعه بخش صنعت و عاملی برای ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه است.

کد خبر 750114

دیگر خبرها

  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پرورش یک تکلیف ملی است
  • آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی
  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد