Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش از تغییر کتب درسی خبر داد و گفت: این موضوع در سال تحصیلی آینده اعمال خواهد شد. ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین جلسه شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای عالی استان‌ها یکی از نهادهایی است که اختیارات مهمی دارد و این مجموعه مدیریت شهری را به مدیریت ملی و کشوری پیوند زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در همین زمینه ما می‌توانیم تفاهم‌نامه‌هایی را با شورای عالی استان‌ها به امضا برسانیم و از ظرفیت یکدیگر استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: البته این تفاهم‌نامه پیش‌تر نیز وجود داشت و در این بازه زمانی با بازنگری صورت گرفته مجددا به امضا رسید و امیدواریم بتوانیم با وجود چشم‌اندازهای مشترک کار آموزش و پرورش در شهرها را تسریع کنیم.

حاجی‌میرزایی همچنین با اشاره به آخرین اصلاحات در کتب آموزشی دانش‌آموزان گفت: تولید کتب درسی فرآیند و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد اما تمام احکام و دستورهای ارائه شده برای تغییر کتب درسی در دستور کار است و در شروع سال آینده این موارد اعمال خواهد شد.

وی همچنین به اهمیت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است و هم اکنون 35 درصد از دانش‌آموزان در دوره متوسطه در رشته کاردانش مشغول به فعالیت هستند و هر کدام یک مهارت را آموزش می‌بینند اما هدفگذاری که در این حوزه مد نظر است این است که این میزان به 50 درصد افزایش یابد و دانش‌آموزان پس از پایان تحصیلات یک مهارت را آموزش دیده باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش: نرخ باسوادی در ایران به 97 درصد رسید / نیازهای دانش‌آموزان استثنایی رایگان برطرف می‌شود

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست‌های آموزش و پرورش در ارتباط با کاهش تنوع مدارس خاطر نشان کرد: 11 درصد از مدارس کشور غیردولتی و 89 درصد دولتی هستند.

حاجی‌میرزایی در پایان درخصوص آخرین وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس گفت: پیش از سال 91 برای تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس اقدام کردیم و اوایل سال آینده 26 هزار نفر در این حوزه جذب خواهند شد.

انتهای پیام/

R1491/P/S2,22,25/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای عالی استان ها وزیر آموزش و پرورش آموزش و پرورش حاجی میرزایی دانش آموزان کتب درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، آقای امیریان در شواری آموزش و پرورش افزود: امسال علاوه بر دانش آموزان پایه دوازدهم امتحان دانش آموزان پایه دهم و یازدهم هم نهایی است.
وی گفت: حدود ۴۲ هزار دانش آموز در این سه پایه امتحان نهایی دارند که برای فراهم شدن فضای امتحان، همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف استان لازم است.
برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه و توجه به مشارکت‌های مردمی در ساخت و ساز و زیباسازی مدارس مباحث دیگری بود که در شورای آموزش و پرورش به آن پرداخته شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد