Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@12:39:37 GMT

صدای تولید| ماجرای کارخانه‌ای که در گیلان به کما رفت + فیلم‌

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۵۲۶۵

صدای تولید| ماجرای کارخانه‌ای که در گیلان به کما رفت + فیلم‌

‍‍‍‍‍‍

کارخانه‌‌ای در روستای کلیمان رضوانشهر استان گیلان به‌خاطر کمبود سرمایه لازم به‌شکل نیمه‌تعطیل درآمده است. ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، کارخانه نیکان خمیر رضوان در روستای کلیمان از توابع رضوانشهر استان گیلان که در ساخت و تولید خمیرکاغذ و محصولات کاغذی فعالیت دارد اکنون به‌خاطر کمبود سرمایه لازم به‌شکل نیمه‌تعطیل درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکیدات اقتصادی  مقام معظم رهبری بر «حمایت از تولید» در سال‌های اخیر و به‌ویژه رونق تولید در سال 98 با توجه به تشدید تحریم‌های آمریکا و هدف قرار دادن اقتصاد و معیشت مردم اهمیت بیشتری پیدا کرده است تا جایی‌که می‌توان با استناد به بیانات ایشان در اعلام گام دوم انقلاب و سخنرانی نوروزی  معظم له و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، پایداری و توسعه اقتصاد کشور را در دو کلمه خلاصه کرد؛ «رونق تولید».

رهبر معظم انقلاب درباره شعار امسال و حل مشکلات کشور فرمودند: «اگر تولید شد آن وقت در بخش‌های مختلفی تحول ایجاد خواهد شد؛ اگر رونق تولید وجود داشته باشد، هم تأثیر می‌گذارد در اشتغال، هم تأثیر می‌گذارد در کم کردن تورم، هم حتی تأثیر می‌گذارد در وضع توازن بودجه، هم تأثیر می‌گذارد در بالا رفتن ارزش پول ملی، ببینید این باید انجام بگیرد و در برنامه قرار بگیرد؛ هم در برنامه‌ دولت هم در برنامه‌ مجلس، هم در برنامه‌ آحاد مردمی که توانایی ورود در وادی تولید را دارند».

خطر در کمین برند جهانی انار ساوه؛ انتقال محصول نامرغوب به کارخانه‌های فرآوری به نام ساوهاستاندار گلستان: تعطیلی برخی کارخانه‌ها به علت مصرف بالای گاز/2000 واحد تحویل سیل‌زدگان شد‌معاون وزیر کشور: ‌نباید برای روشن کردن چراغ یک کارخانه‌ وابسته به کشوری ‌باشیم

با شناخت گره‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، به‌جای استفاده از منابع بیشتر و با بهره‌گیری از همان منابع موجود می‌توان با رونق بیشتر تولید به افزایش تولید ملی و  توان رقابت‌پذیری و ایجاد اشتغال دست یافت که در نهایت افزایش قدرت مقاومت اقتصادی کشور سبب رشد پایدار  اقتصادی و بهبود معیشت مردم می‌شود.

پس از عبور از یک جاده نیم کیلومتری ناهموار و فاقد آسفالت به این کارخانه بازیافت کاغذ رسیدیم و مدیر کارخانه نیکان خمیر رضوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این کارخانه در سال 1381 پروانه و مجوز خود را اخذ کرد و از سال 1385 با محصولات خمیر کاغذ و کاغذهای بازیافتی شروع به کار کردیم.

فرج پورحمید افزود: از سال 1385 با 25 نفر کارکنان به‌طور مستقیم و 40 نفر به‌طور غیرمستقیم فعالیت داشتیم تا اینکه در طی 5 سال گذشته به‌خاطر مسائل مالی، عدم حمایت مسئولان، مشکلات جاده و راه‌های دسترسی محلی اطراف کارخانه اکنون تنها در یک شیفت با تعداد 4 نفر کار می‌کنیم.

مدیر کارخانه نیمه‌تعطیل نیکان خمیر رضوان با تاکید بر اینکه این کارخانه از نظر محیط زیست در رتبه A قرار دارد و کمک‌کار محیط زیست است گفت: کاغذی که در اینجا از ضایعات کاغذی و مقواها تولید می‌کنیم در صنایع کشاورزی، دامپروری به‌ویژه در مرغداری‌ها مورد استفاده است و بازار خوبی دارد.

این فعال اقتصادی خواستار حمایت مسئولان استان در جهت احیای مجدد این کارخانه نیمه‌تعطیل شد و عنواد کرد: با تامین نقدینگی با توان یک تولیدکننده با سود کم می‌توانیم اشتغال برای 25 نفر ایجاد کنیم و سرباز کوچکی در جبهه تولید باشیم.

کارکنان این کارخانه به اغما رفته هنوز ناامید نشدند و بازهم با اینکه چندین ماه حقوق نگرفته بودند چراغ این کارخانه را روشن نگه‌داشته‌اند تا مسئولان هم دستی بر این کارخانه با این تجهیزات و امکانات موجود بکشند و نفسی دوباره به آن بخشند.

احیای کارخانه‌های موجود مطمئناً از ایجاد و ساخت کارخانه‌های جدید به‌صرفه‌تر است و جوانان بیکار زیادی در منطقه را به ماندن در روستا امیدوار می‌کند که در این راستا گروه‌های جهادی هر منطقه هم می‌توانند در احیای این سلول‌های اقتصادی زندگی‌بخش قدم بردارند.

فعال‌سازی مجدد واحد تولیدی و صنعتی نیمه‌تعطیل و راکد و همچنین ارتقاء ظرفیت تولید واحدهای صنعتی، از سیاست‌های دولت در سال رونق تولید است که می‌توان بیش از پیش به آن امیدوار بود.

اگرچه این واحدها کوچک هستند اما سهم قابل توجهی در اشتغال و اقتصاد کشور ایفا می‌کنند و نیازمند توسعه و تقویت هستند و برخی از این واحدها در زمینه زیرساخت و برخی دیگر مشکلات بیمه‌ای، بانکی و مالیاتی دارند که نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و نهادها است.

انتهای پیام/616/ش

R7877/P/S6,71/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هم تأثیر می گذارد هم در برنامه رونق تولید نیمه تعطیل کارخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند

حسن نوری زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در جلسه کمیته هماهنگی مرز دوغارون گفت: اینکه خراسان رضوی با کشور‌هایی مصرف کننده همجوار است، خود یک فرصت طلایی برای شکوفایی و رونق بخش صادرات این استان به شمار می‌رود که باید نهایت استفاده از آن را داشت.

وی افزود: مرزنشینان نقش بسزایی در تامین امنیت پایدار مرز‌های کشور دارند و فعالیت‌های اقتصادی قانونیبرای آنان باید پیش بینی شود که این خود رضایتمندی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ایجاد رضایتمندی در بین سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی باید در اولویت کاری همه مسئولان، به ویژه دستگاه‌های اجرایی در مناطق مرزی استان، باشد.

نوری زاده بیان کرد: استاندارد‌های لازم و بالابردن سطح کیفیت محصولات ایرانی باید در دستور کار تولیدکنندگان باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای رشد و پویایی اقتصاد هر منطقه باید زیرساخت‌های لازم در آنان نیز تقویت شود که این نیاز به تلاش، هم افزایی و تلاش مضاعف مدیران و نهاد‌های متولی دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: داشتن تناسب بین صادرات و واردات کالا در بین کشور‌های همسایه یک اصل مهم است که این خود افزایش سطح تعاملات را به همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رونق تولید در گرو تلاش کارگران
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • اونانا به تنظیمات کارخانه برگشت: پاس گل به حریف (عکس)
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • گیلانه، صبح بخیر گیلان وشهرما، ۳ برنامه پرمخاطب رادیو گیلان