Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عباس مسجدی صبح پنجشنبه در بازدید از پزشکی قانونی گناوه اظهار داشت: هدف از سفر به استان بوشهر آشنا شدن با ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه پزشکی قانونی و استفاده از توان علمی همکاران در مسائل ملی و آشنا شدن با مشکلات و چالش‌هایی که در این استان وجود دارد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: با پیگیری‌های انجام شده در این استان واحد پزشکی قانونی جم افتتاح شد و مرکز عسلویه تا پایان سال یا فروردین سال آینده راه‌اندازی خواهد شد که ازجمله دستاوردهای سفر در حوزه پزشکی قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: عدالت در دسترسی به پزشکی قانونی از در سراسر کشور و ازجمله استان بوشهر از مهمترین اهداف پزشکی قانونی است و در استان باید مراکز به گونه‌ای پخش باشد تا مردم به راحتی دسترسی داشته باشند و برای مردم در در صورت نیاز سهل الوصول باشد و مشکلاتی در این زمینه نداشته باشند.

مسجدی بیان کرد: مهمترین چالش‌ها در حوزه پزشکی قانونی با توجه به اینکه تخصصی‌ترین سازمان پزشکی قضائی و به عنوان زیرمجموعه قوه قضائی حدود ۱۵۰ شهر فاقد پزشکی قانونی در کشور است.

وی ادامه داد: در این شهرها مردم در صورت نیاز به مراکز پزشکی قانونی باید مسافت طولانی را طی کنند که این برای ما خوشایند نیست.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: امید است با کمک و همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک مراکز پزشکی قانونی در ۱۵۰ شهر دایر شود.

کمبود نیروی انسانی متخصص

وی تصریح کرد: در راستای دستورات رئیس قوه قضائی مرکز پزشکی قانونی شهرستان جم افتتاح شد و عسلویه نیز به زودی انجام می‌شود.

وی گفت: چالش دیگر پزشکی قانونی کمبود نیروی انسانی متخصص و پشتیبان است البته در در برنامه ششم توسعه مجلس و دولت مجوز استخدام سالانه ۲۰۰ نیروی متخصص و پشتیبان را به پزشکی قانونی داده‌اند ولی به دلیل مشکلات اعتباری در سال جاری نتوانستیم حتی یک نفر را جذب کنیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: تلاش خواهیم کرد تا در سال ۹۹ استخدام این افراد انجام شود و کمکی برای شهرستان‌هایی که در این زمینه با کمبود نیرو مواجه هستند باشد.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که سازمان پزشکی قانونی یک سازمان نوپا نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی پایه بودجه‌ای ضعیفی دارد و باز هم از مسئولان اجرایی در سازمان مدیریت و مجلس درخواست شده تا به این موضوع توجه داشته باشند.

مسجدی گفت: پزشکی قانونی کشور در سال ۹۷، دو و نیم میلیون نظر کارشناسی در حوزه پزشکی قانونی داشته که ۸۵ درصد معاینات، ۱۰ درصد آزمایشگاه و ۵ درصد معاینه اجساد بوده است.

لزوم کاهش میزان قصور پزشکی

وی گفت: هر پزشک در پزشکی قانونی دو و نیم برابر حد استاندارد خود چه در ساعات اداری و چه در زمان‌های بعد از ظهر و شب و حضور در صحنه جرم که لوازم خاص خود را نیاز دارد خدمات ارائه و در صحنه جرم حضور پیدا می‌کند.

وی گفت: امیدواریم با پیگیری‌های انجام گرفته و مساعدت‌های دستگاه‌ها بتوان بخشی از این مشکلات را در کل کشور بخصوص در استان بوشهر کاهش داد.

وی گفت: در سال گذشته ۲۰ هزار پرونده کمیسیون‌ها بوده که بخشی قصور پزشکی، پرونده‌های روان پزشکی و حدود ۴ درصد مربوط به علت فوت بوده است.

وی گفت: در بخشی که مربوط به قصور پزشکی بوده است ۴۶ درصد از پرونده‌های ارجاع شده برای بررسی منجر به اثبات قصور پزشکی شده و بقیه تبرئه شده‌اند.

وی گفت: به همه همکاران پزشک توصیه می‌کنم ضمن تلاش برای خدمت رسانی به مردم همه با هم تلاش کنیم که میزان قصور کاهش یابد.

وی گفت: میزان این قصور در رشته‌های مختلف متفاوت بوده است که عمده این قصور در پزشک عمومی، جراحی، تخصصی زنان و دندانپزشکی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا پزشک جرم دستگاه های اجرایی فوت مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور حوزه پزشکی قانونی داشته باشند قصور پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۵۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران درباره کشف پیکر قاضی بابلی در شهرستان آمل، گفت: این موضوع به‌عنوان مرگ مشکوک کالبدگشایی شده که درحال بررسی است.

به گزارش مشرق، با اعلام روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، خبری مبنی بر کشف پیکر قاضی شهرستان بابل در شهرستان آمل مازندران داغ شد که گفته شده به قتل رسیده است.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در همین خصوص اظهار کرد: این موضوع به‌عنوان مرگ مشکوک کالبدگشایی شده است.

وی افزود: بررسی‌های لازم در این زمینه درحال انجام است که درصورت رسیدن به نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

مرحوم مهران رحیمی قاضی سابق دادگستری، ۵۲ ساله اهل روستای دونه‌سر بابل، وکیل پایه یک دادگستری استان تهران و بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری دادگاه ولنجک تهران بوده که سال گذشته بازنشسته شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • جنایت هولناک در ویلای زیبا!
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟