Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحجت‌الله علم‌الهدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در زنجان افزود: انتشار و نقد آرا سبب شفافیت و اتقان بیشتر آرا، اطلاع جامعه علمی و عموم مردم از آرا و رویه قضایی می‌شود.

وی اظهار داشت: بر این اساس، امروز جلسه‌ای با رییسان دانشگاه‌های دولتی و آزاد زنجان داریم تا از ظرفیت آن‌ها برای کمک به قوه قضاییه استفاده کنیم ضمن اینکه تفاهمنامه‌ای نیز در این راستا بین پژوهشگاه قوه قضاییه و این دانشگاه‌ها منعقد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علم‌الهدی تصریح کرد: پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری مختلف که در دانشگاه‌ها دفاع می‌شوند باید به سمت چالش‌های قوه قضاییه و حاکمیت حرکت کنند.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه با بیان اینکه این ارتباط برای مجموعه علمی کشور نیز مفید خواهد بود، گفت: برگزاری جلسات نقد رای در دانشگاه‌ها، بازدید جامعه علمی از مراکز قضایی، زندان‌ها، پزشکی قانونی و دادگستری می‌تواند از ثمرات این همکاری باشد.

وی اظهار داشت: تلاش در پژوهشگاه این است که همانطور که پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه ماهواره‌ای و موشکی داریم از ظرفیت عظیم موجود در بخش علمی در زمینه علوم مورد نیاز قوه قضاییه به‌ویژه رشته حقوق نیز بتوانیم استفاده حداکثری برای پیشبرد کارهای قوه قضاییه و بهبود دانش حقوق و سایر دانش‌ها داشته باشیم.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: این پژوهشگاه از سال ۹۱ به دستور ریاست قوه قضاییه ایجاد شده و از همان زمان، پژوهش‌های نظری و کاربردی مختلفی را انجام و به صورت کتاب و گزارش منتشر کرده و به بخش‌های مختلف قوه قضاییه نیز ارائه کرده است.

وی اظهار داشت: در زمینه آرای قضایی نیز از سال ۹۴ به مرور، انتشار آرا به صورت محدود در دستور کار قرار گرفته که در دوره جدید، انتشار آرا به صورت حداکثری در دستور کار قرار دارد.

فراهم شدن زمینه برای نقد آرا، معرفی آرای الگو و برتر و برگزاری جشنواره آرا از برنامه‌هایی است که در زمینه آرای قضایی با قوت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا جامعه حقوق زندان قوه قضاییه ماهواره انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی پژوهشگاه قوه قضاییه قوه قضاییه دانشگاه ها آرای قضایی نقد آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۵۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان

رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاوردهای قضایی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، بازدید به عمل آورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاوردهای قضایی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، بازدید به عمل آورد.

در این نمایشگاه که دارای 18 غرفه بود، دستاوردهای قضایی استان هرمزگان در بخش‌های ادارات کل «پزشکی قانونی»، «زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی»، «بازرسی»، «ثبت اسناد و املاک» و «سازمان قضایی نیروهای مسلح»، معاونت‌های «مالی پشتیبانی»، «منابع انسانی و امور فرهنگی»، «اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم» و «آمار و فناوری اطلاعات»، «تعزیرات حکومتی»، «بنادر، گمرکات و اموال تملیکی»، «مقابله با قاچاق سوخت»، «حقوق عامه، حفظ حقوق بیت‌المال، ساماندهی پارکینگ‌ها و اقتصاد مقاومتی»، «مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه»، «مرکز حل اختلاف»، «دیوان عدالت اداری» و «حفاظت اطلاعات» و «روابط عمومی و ارتباطات»، به نمایش در آمده بود.

در جریان این نمایشگاه اعلام شد که از مجموع 50 هزار فقره پرونده قابل سازش استان هرمزگان در سال گذشته، 22 هزار مورد منتهی به صلح و سازش شده است.

همچنین در بخش مربوط به دستاوردهای اداره کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان اعلام شد که بیش از 90 درصد اراضی موقوفه، کل اراضی حریم دریا و بیش از 90 درصد جزایر استان هرمزگان حدنگاری شده است.

در غرفه مربوط به دستاوردهای اداره کل زندان‌های استان هرمزگان نیز ضمن نمایش آثار تولیدشده توسط زندانیان این استان، اعلام شد که 30 درصد ملاقات‌های زندانیان در استان هرمزگان به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

همچنین در بخش مربوط به فناوری اطلاعات این نمایشگاه، گزارشی از روند اجرای طرح جهادی خدمات الکترونیک قضایی در مناطق محروم استان هرمزگان به رئیس قوه قضاییه ارائه شد.

در بخش دیگری از این نمایشگاه، عملکرد دادگستری استان هرمزگان در زمینه مبارزه با قاچاق در حوزه‌های کارت سوخت، مصرف‌کنندگان جزء، مصرف‌کنندگان عمده و جایگاه‌های عرضه سوخت ارائه شد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • رئیس قوه قضاییه: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در بندرعباس
  • استرداد اموال و بدهی های بابک زنجانی؛ زمینه تبدیل اعدام به ۲۰ سال حبس!
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • رئیس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند