Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آمارهای رسمی میزان انواع گوشت قرمز تولیدشده کشتارگاه‌های استان یزد در پاییز امسال هزار و 917 تن بوده است که نسبت به پاییز سال قبل حدود 2 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، بر اساس آمارهای رسمی میزان انواع گوشت قرمز تولیدشده کشتارگاه‌های استان یزد  در پاییز امسال  هزار و 917 تن بوده است که نسبت به پاییز سال قبل حدود 2 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزان گوشت قرمز حاصل ذبح و کشتار انواع مختلف گوسفند و بره، بز و بزغاله، گاو و گوساله، شتر و گاومیش بوده که سهم هرکدام از آن‌ها به ترتیب 47، 22، 20، 10 و کمتر از یک درصد بوده است.

در پاییز امسال 37 هزار رأس گوسفند و بره در کشتارگاه‌های استان یزد ذبح  و 907 هزار کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی حاصل‌شده است که نسبت به پاییز سال قبل ازنظر تعداد و وزن لاشه به ترتیب 14.5 و 23 درصد رشد داشته است. گفتنی است بیش از 3 درصد از گوشت گوسفندی کشور در استان یزد تولید می‌شود و استان یزد از این نظر در جایگاه ششم کشوری قرار دارد.

تعداد لاشه قابل‌مصرف بز و بزغاله ذبح‌شده فصل پاییز در یزد، بیش از 22 هزار لاشه به وزن 430 هزار کیلوگرم بوده که  ازنظر تعداد 5 درصد کاهش داشته اما ازنظر وزن لاشه‌ها 3 درصد رشد داشته است. استان یزد با این میزان تولید گوشت بز و بزغاله در رتبه چهارم در میان سایر استان‌ها قرار دارد.

همچنین در این فصل بیش از هزار و 300 رأس گاو و گوساله در کشتارگاه‌های استان ذبح و حدود 385 هزار کیلوگرم گوشت قابل‌مصرف تولیدشده است که ازنظر تعداد و وزن لاشه حدود 21 درصد کاهش داشته است. یزد جزء هفت استان کشور با کمترین میزان تولید گوشت گاو محسوب می‌شود.

تعداد لاشه قابل‌مصرف شتر کشتار شده نیز 705 لاشه به وزن 195هزار کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ازنظر تعداد و وزن به ترتیب 17 و 18 درصد کاهش داشته است. بیش از 12 درصد از تولید گوشت شتر کشور در پاییز امسال در استان یزد بوده است و یزد از این نظر بعد از سیستان و بلوچستان بیشترین میزان تولید گوشت شتر را داشته است.

علاوه بر این‌ها، در پاییزی که گذشت 2 رأس گاومیش نیز در کشتارگاه‌های استان ذبح و 400 کیلوگرم گوشت گاومیش حاصل‌شده است.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نسبت به پاییز سال قبل کشتارگاه های استان یزد کشتارگاه های استان میزان تولید گوشت درصد کاهش داشته پاییز امسال کیلوگرم گوشت هزار کیلوگرم بز و بزغاله قابل مصرف گوشت قرمز وزن لاشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان

سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از ابتدای امسال۳۸ هزار ۲۱۴ تن کالا در بنادر غرب ترانزیت شده که ۲۴ درصد بیشتر از پارسال است.

وی افزود: عمده محموله‌های ترانزیت شده خودرو بوده که ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: در این مدت ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودرو به وسیله ۲۱۰ فروند شناور فلزی جابجا و پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشور‌های عراق، افغانستان و آسیای میانه بارگیری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران