Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@02:18:58 GMT

برای اولین بار درآمد یوتیوب فاش شد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۶۰۶۵

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، گوگل برای اولین‌بار اقدام به انتشار گزارش مالی یوتیوب کرد که رشد ۳۶ درصدی این کسب‌وکار را طی یک سال اخیر نشان می‌دهد.
 

گوگل امروز گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم مجموعه‌ی آلفابت را منتشر کرد. این اولین گزارش مالی منتشرشده در دوران مدیریت ساندار پیچای است. سال گذشته بنیان گذاران گوگل، لری پیج و سرگی برین با کنار کشیدن خود از مدیریت، ساندار پیچای را (که پیش از آن مدیرعامل گوگل بود) به‌عنوان سکان‌دار اصلی مجموعه‌ی آلفابت منصوب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

یوتیوب به‌تنهایی ۱۰ درصد از درآمد گوگل را تشکیل می‌دهد

از زمانی‌که گوگل در سال ۲۰۰۶ با پرداخت ۱/۶۵ میلیارد دلار اقدام به خریداری یوتیوب کرد، نزدیک به ۱۵ سال می‌گذرد. در این مدت درآمد یوتیوب از تبلیغات به قدری زیاد بوده که می‌توان آن‌را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع مالی گوگل در نظر گرفت. در سالی که گذشت درآمد این وب‌سایت به ۱۵ میلیارد دلار رسید که به‌تنهایی ۱۰ درصد از کل درآمد گوگل را تشکیل می‌دهد. به عبارت دیگر، کسب‌وکار تبلیغاتی یوتیوب را می‌توان معادل یک‌پنجم کسب‌وکار تبلیغات فیسبوک، یا ۶ برابر بزرگتر از توییچ آمازون قلمداد کرد.
 

گوگل در ادامه گزارش می‌دهد که بیش از ۲۰ میلیون کاربر از خدمات یوتیوب به‌صورت پرمیوم (بدون تبلیغات) استفاده می‌کنند. همچنین سرویس تلویزیون پولی آن نیز دارای ۲ میلیون مشترک است. درآمد حاصل از این سرویس‌ها در فصل چهارم مالی ۲۰۱۹ به ۵/۳ میلیارد دلار رسید. شرکت آلفابت اذعان می‌دارد این درآمد شامل بخش‌های دیگری همچون تولید گوشی پیکسل و اسپیکرهای هوشمند Google Home نیز می‌شود که این امر بررسی دقیق وضعیت سودآوری هر کدام از این بخش‌ها را به‌صورت جداگانه دشوار می‌سازد.
 

در مجموع، درآمد آلفابت در این فصل مالی به ۴۶ میلیارد دلار رسید، که بیانگر رشد ۱۷ درصدی نسبت به فصل مشابه در سال ۲۰۱۸ است. از این مبلغ می‌توان ۱۰/۷ میلیارد دلار را به‌عنوان سود شرکت تلقی کرد. طبق روال همیشگی، موتور جستجوی گوگل با کسب ۲۷/۲ میلیارد دلار همچنان به‌عنوان مهم‌ترین منبع درآمد مجموعه‌ی آلفابت محسوب می‌شود. ضمنا برای اولین بار، درآمد سرویس Google Cloud را نیز منتشر شده که در این فصل به ۲/۶ میلیارد دلار رسیده است.


اعداد و ارقام ذکر شده بیانگر این است که گوگل از لحاظ میزان سود فراتر از انتظارات کارشناسان وال‌استریت عمل کرده؛ در حالی که درآمد شرکت پایین‌تر از برآوردهای پیشین بوده است. احتمالا یکی از دلایل انتشار درآمد YouTube و Google Cloud برای نخستین بار، همین موضوع بوده است.
 

Google برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاران بیش‌تر باید به آن‌ها ثابت کند که منابع درآمد شرکت صرفاً به موتور جستجوگر محدود نمی‌شود و حضور کسب و کارهای مجزا با سرعت رشد بالا مانند یوتیوب و بخش رایانش ابری خواهد توانست سرمایه‌گذاران را به خرید بیشتر سهام ترغیب کند.
 

موتور جستجو گوگل در سال ۲۰۱۹ به درآمد خیره کننده‌ی ۹۸/۱ میلیارد دلار دست یافت که تنها ۱۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. از سوی دیگر یوتیوب، با افزایش درآمد از ۱۱/۲ میلیارد در سال قبل به ۱۵/۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹، توانسته یک جهش ۳۶/۵ درصدی را تجربه کند. سهام‌داران که توقع دیدن چنین رشدی را در تمامی قسمت‌های آلفابت دارند، با دیدن عقب ماندگی درآمد از پیش‌بینی‌ها، دلسرد می‌شوند؛ به‌طوری‌که سهام آلفابت در عرض چند ساعت به میزان چهار درصد افت کرد.

 

تیتر20

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل گوگل اقتصاد جام نیوز درآمد یوتیوب دلار میلیارد دلار رسید برای اولین بار گزارش مالی کسب وکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع قوانین سختگیرانه گوگل برای محتوای دیپ‌فیک

ایتنا - گوگل بخش قوانین محتوای نامناسب خود را به روز رسانی کرد تا به طور واضح تبلیغ وب سایت ها و سرویس های انتشار هرزنگاری دیپ فیک را منع کند.
هرچند این شرکت هم اکنون محدودیت های زیادی برای تبلیغاتی که شامل انواع خاصی از محتوای مستهجن هستند را اجرا می کند اما به روز رسانی جدید هیچ شکی باقی نمی گذارد که محتوایی که طوری تغییر یافته یا تولید شده تا هرزنگاری و مستهجن باشد، برخلاف قوانین آن است.

به گزارش ایتنا از مهر، هر آگهی که مروج سایت یا اپلیکیشن های تولید هرزنگاری دیپ فیک باشد و دستورالعمل ساخت چنین محتوایی را نشان دهد، آنها را تایید کند یا سرویس های هرزنگاری دیپ فیک مختلف را مقایسه کند، بدون هشدار تعلیق خواهد شد.

این آگهی ها دیگر اجازه انتشار در گوگل نخواهند داشت. شرکت فناوری آمریکایی از ۳۰ می۲۰۲۴ میلادی این قوانین را اجرا می کند و به آگهی دهندگان اجازه می دهد هرگونه تبلیغ ناقض این سیاست را حذف کنند.

ظهور فناوری های دیپ فیک به افزایش تعداد ابزارهای تبلیغاتی منجر شده که به طور خاص کاربران را هدف می گیرند که خواهان محتوای مستهجن هستند. برخی از این ابزارها حتی به عنوان سرویس هایی سالم خود را نشان می دهند تا بتوانند در اپ استور اپل و گوگل پلی فهرست شوند اما آنها در شبکه های اجتماعی برای ترویج قابلیت های هرزنگارانه خود، آشکارا عمل می کنند.

دیگر خبرها

  • وضع قوانین سختگیرانه گوگل برای محتوای دیپ‌فیک
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • یوتیوب روی توسعه ابزار جدید هوش‌مصنوعی کار می‌کند
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • یوتیوب از سازندگان ویدیوها می‌خواهد که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را فاش کنند