Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@14:02:59 GMT

سطح گلخانه های فاروج ۱۰ هکتار افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۶۴۲۹

سطح گلخانه های فاروج ۱۰ هکتار افزایش می یابد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج گفت: در زمین های ملی روستای حصار ۴۲ هکتار برای اجرای طرح گلخانه پیگیری شده که از این مقدار ۱۰ هکتار خالص تبدیل به گلخانه می شود.

مهران حیاتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج با اشاره به آغاز طرح مطالعاتی گلخانه روستای حصار اندف افزود:  شهرک گلخانه ای استان طرح مطالعاتی این 10 هکتار واقع در روستای حصار انداف را  انجام می دهد  و اولویت در واگذاری این سطح، با فارغ التحصیلان کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 مدیر جهاد کشاورزی فاروج با اشاره به اینکه حق آب این سطح از گلخانه از سوی مردم از قنات حصار  تامین می شود و شرکت آب منطقه ای هم با آن موافقت کرده، بیان داشت: گلخانه موجود است که برای صیفی‌جات، گوجه فرنگی و نشا محصولات مجوز گرفته اند.

 

 

حیاتی افزود: نیمی از گلخانه های شهرستان اقدام به کشت نشا گوجه فرنگی کرده اند و نیم دیگر گوجه فرنگی و صیفی جات محصولشان است.

 

 

 وی افزود:  سه مورد گلخانه هم به مساحت چهارهکتار و 6 هزار متر مربع مجوز دریافت کرده اند که یک هکتار آن در حال ساخت است.

 

حیاتی با اشاره به اجرای طرح سایبان بر روی باغات انگور شهرستان گفت: این طرح هم در قالب گلخانه ها می گنجد که در شهرستان در سطح 5 هکتار اجرایی شده که برای استاندارد شدن آن، پرونده کشاورزان متقاضی تسهیلات تشکیل شده تا با استفاده از آن این سایبان ها اصولی ایجاد شوند.

 

 

وی گفت: در این بخش شهرستان فاروج پیشرو است که با انجام سایبان محصول انگار در مقابل تگرگ، بارش های خارج از فصل، سرما که هر ساله خسارت زیادی به کشاورزان می زند، ایمن می شود.

 

 

حیاتی گفت: در دل این سایبان ها طرح فراز  (یا همان داربستی كردن تاكستان های انگور ) هم اجرایی می شود.

 

 

وی افزود: طرح فراز طرحی است كه می تواند میزان تولید محصول را تا سه برابر افزایش داده و با ارتقای كیفیت محصول تولیدی، روند مبارزه با آفات و امراض راحت تر خواهد بود.

 

 

مقدار اراضی زراعی و باغی شهرستان حدود 67هزار هكتار است که سالانه حدود 38 هزار  هكتار زيركشت محصولات زراعی و باغی می رود.

 

 

 

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر ایام دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد انقلاب اسلامی ایام الله دهه فجر معامله قرن مسجد مسجد جشنواره فیلم فجر گلخانه شهرستان فاروج کشت گلخانه ای روستای حصار گوجه فرنگی گلخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: عین‌اللهی: درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شد

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228471 برچسب‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی