Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با برگزاری برنامه‌ها و مسابقه‌های فرهنگی و هنری در مساجد استان میزبان نوجوانان و جوانان در ایام الله دهه فجر هستند.

خبرگزاری شبستان_ گیلان، انقلاب اسلامی ایران از مساجد آغاز شد و این اماکن مقدس پایگاه مبارزین انقلابی و از سنگرهای مهم و کلیدی در جهت‌دهی به حرکت‌ها، جریان‌ها و راهپیمایی‌ها علیه رژیم شاه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مساجد مهمترین مرکز تجمع توده‌های انقلابی و عموم مردم بود که ضمن انتشار پیام امام(ره) و انقلاب اسلامی در جامعه، هسته‌های اولیه مبارزات را نیز شکل‌دهی و سازماندهی می‌کرد. اگر این پایگاه توانمند وجود نداشت، نهضت‌های اسلامی، دینی، اجتماعی و مردمی نیز شکل نمی‌گرفت.

همگان بر نقش پررنگ مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و اتحاد ملت ایران واقف هستند، امروز نیز حفظ، تداوم و ثبات انقلاب اسلامی و تفکر دینی در گرو توجه به این اماکن مقدس است زیرا دشمن در تلاش است با ضربه‌زدن به مسجد و كمرنگ كردن نقش آن در وحدت مردم، بين آنان تفرقه و اختلاف بيندازند در حالیکه مساجد باید نقش خود را حفظ کرده و روزبه‌روز این نقش را پررنگ‌تر کنند.

همزمان با چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد گیلان به‌منظور حفظ نقش مساجد و تبیین آن در شکل‌گیری انقلاب با برگزاری برنامه‌های مختلف به دنبال تداوم راه و آرمان انقلاب با مشارکت همگانی و هم‌افزایی نیروهای متعهد و انقلابی هستند.

 

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با بیان اینکه شکل‌گیری انقلاب و علت وجودی آن از مساجد بوده و بقای انقلاب نیز به رشد و بالندگی مساجد بستگی دارد گفت: بقای نظام در سایه توجه به پایگاه مسجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه تشریح واقعیت‌های دوران انقلاب نقش مهمی در ایستادگی و مقاومت مردم در برابر دسیسه‌های دشمنان دارد گفت: در این راستا تبیین نقش مردم در انقلاب در قالب برگزاری مراسم‌های خاطره‌گویی در مساجد با بهره‌گیری از مبارزین انقلابی برگزار می‌شود.

 

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر از برگزاری جشن انقلاب در 900 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد و افزود: مراسم «انقلاب به روایت هنر» به‌منظور انتقال میراث انقلاب با زبان هنر به نسل جدید  در قالب شعر، سرود، نمایش، پخش فیلم و خاطره‌گویی در مساجد منتخب برگزار می‌شود.

به گفته وی برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب آینده انقلاب اسلامی اثر استاد شهید مطهری به صورت مجازی، فراخون جشنواره سرود هوای تازه ویژه بزرگداشت چهل و یکمین ساگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مشارکت در پویش سراسری  # مسجد_ کانون _انقلاب، ساخت کلیپ یک دقیقه‌ای با موضوع دهه فجر، تجلیل از خانواده شهدا و هنرمندان انقلابی در مسجد و بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش با تاسیس ۶۲ کانون به تعداد عمر سنواتش از دیگر برنامه‌های گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در کانون‌های مساجد استان است..

 

«ام کلثوم صفرپور» با اشاره به برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در کانون دوستداران ولایت بندر انزلی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری در کانون ولایت مسجدین حسن‌رود برگزار می‌شود.

مسئول کانون دوستداران ولایت انزلی ادامه داد: مسابقات قرائت قرآن و مفاهیم نهج‌البلاغه در این ایام ویژه خواهران و برادران برگزار می‌شود و نوجوانان عضو کانون نیز در مسابقات ورزشی دارت، تیراندازی و اعصاب‌سنجی شرکت می‌کنند.

وی از برگزاری راهپیمایی عمومی اعضای کانون در حمایت از انقلاب فردا(جمعه، 18 بهمن) خبر داد و گفت: اعضای کانون دوستداران ولایت همگام با ملت ایران حضوری پرشور و گسترده در راهپیمایی 22 بهمن دارند.

 

منیژه جمالی از برگزاری نشست «چرخدنده های مقاومت» در کانون کوثر در چهل و یکیمن سالگرد پیروزی انقلاب خبر داد و گفت: همچنین نشست نقش رسانه در اقتصاد مقاومتی نیز با حضور اعضای خواهر کانون برگزار شد.

مسئول کانون فرهنگی هنری کوثر انزلی ادامه داد: برگزاری نشست بصیرتی، جشن انقلاب با حضور مدیران منطقه آزاد انزلی شنبه ۹بهمن و رنگ‌آمیزی کاربرگ‌های ویژه انقلاب توسط کودکان از دیگر برنامه‌های این کانون در ایام الله دهه فجر است.

 

کانون شهدای گمنام مسجد حضرت فاطمه(س) لنگرود نیز با برگزاری مسابقه "سرباز کوچولو " ایام الله دهه مبارک فجر را گرامی می‌دارد. این مسابقه با رویکرد نظامی و فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان عضو کانون است که فردا(18 بهمن) برگزار می‌شود.

 

همچنین آغاز ثبت نام فصل جدید جوایز "زمستونم بهاره" از 13 بهمن ویژه دختران 6 تا 10 سال و پسران 10 تا 15 سال شامل آموزش قرآن به روش اشاره، قصص قرآنی، کلاس‌های آموزشی و اردوهای استانی از دیگر برنامه‌های این کانون است.

 

مسجد جامع چالکیاسر لنگرود نیز برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب تدارک دیده است. همایش بصیرتی گام‌های انقلاب اسلامی با سخنرانی سرهنگ پورخورسندی تحلیلگر سیاسی جمعه(۱۸ بهمن) بعداز نماز مغرب و عشا، جشن انقلاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و محفل انس با قرآن از جمله برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر است.

 

کانون فرهنگی و هنری شهید خوش سیرت آستانه اشرفیه نیز برپایی جشنواره غذای بومی، محلی و صنایع دستی پنج‌شنبه(17 بهمن)،  گلباران مزار شهدا و مسابقات فرهنگی و ورزشی را در برنامه خود دارد.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر مسجد دهه فجر مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد ایام دهه فجر اردبیل قرآن کریم دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد سنگر انقلاب جشن انقلاب کانون های مساجد گیلان برنامه های گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری برنامه ها فرهنگی و هنری مساجد برگزاری برنامه دیگر برنامه فرهنگی و هنری ایام الله دهه فجر برگزار می شود کانون فرهنگی مساجد استان مساجد گیلان چهل و یکمین جشن انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر سه شنبه در دومین نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نامگذاری یازدهم ماه ذیقعده، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) به عنوان «دهه کرامت» اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متعدد مردمی به منظور بزرگداشت باشکوه دهه کرامت در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت سال جاری در سراسر استان گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تولیت تشکیل ستاد بزرگداشت دهه کرامت را بر عهده دارد، اظهار کرد: این نهاد با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به عنوان دبیر اجرایی و همچنین سایر اعضای ستاد از ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی استان به منظور بزرگداشت پرشور دهه کرامت بهره خواهد گرفت.

حجت الاسلام اشجری بر اهمیت ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه تاکید کرد و افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی با محوریت اهل بیت (ع) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به ضرورت تبیین زندگی و سیره اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: مناسبت‌های دهه کرامت فرصت مغتنمی برای انتقال مفاهیم اسلامی به جوانان و نوجوانان و ایجاد پیوند ناگسستنی دل‌های نسل جوان با اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به ضرورت تبیین هنرمندانه آموزه‌های دینی و اسلامی، تصریح کرد: شایسته است در اعیاد دینی و جشن‌ها نیز همچون ایام سوگواری حضور موثر و اقدامات گسترده‌ای داشته باشیم تا فضای شادی و نشاط در جامعه برجسته گردد.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان «روز دختر» نامگذاری شده است، گفت: این روز فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌ها با محوریت بانوان و دختران و همچنین تقدیر و تجلیل از دختران نخبه و نمونه در عرصه‌های مختلف و دختران معزز شهدای والا مقام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مساجد و بقاع متبرکه از بهترین مکان‌ها برای برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت است، اظهار کرد: از ظرفیت حداکثری کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت، حلقات صالحین و… برای بزرگداشت دهه کرامت بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به حضور خادمین رضوی در سراسر استان گیلان به مناسبت ولادت امام رضا (ع)، تصریح کرد: برگزاری جشن‌های متعدد در همه شهرها و روستاها، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) از بلندگوهای مساجد، ادارات و پارک‌ها، قرائت زیارت امین الله در مساجد، توزیع بسته‌های معیشتی، مسابقات فرهنگی و هنری و نیز آذین‌بندی و چراغانی میادین، بلوارها و معابر عمومی برخی از برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت است.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بیان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۱ و ۲۸ اردیبهشت با دعوت از سخنرانان و ستایشگران به منظور بزرگداشت دهه کرامت در سراسر استان گیلان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093264

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها