Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رغم گرانی نان در قزوین در یک ماه اخیر اما مردم از کیفیت‌ها ناراضی هستند و تغییری در کیفیت خدمات اتفاق نیفتاده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ پس از گرانی بنزین اقلام مورد نیاز مردم با نوسانات قیمت همراه بوده و اکنون پس از گذشت چندماه از تعرفه جدید نرخ بنزین بسیاری از اقلام با قیمت‌های جدید عرضه می‌شود که جیب مردم توان خرید آن را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نان هم از مهمترین موادغذایی مورد نیاز مردم است که گرانی آن بعد از تعرفه جدید بنزین، بر سر زبان‌ها افتاد که البته زمزمه‌های افزایش نرخ نان در قزوین در گذشته هم وجود داشت و هر بار که مردم به کیفیت پایین نان معترض می‌شدند، اتحادیه نانوایی‌ها این توجیه را داشت که به علت اینکه سال‌هاست نرخ نان در قزوین ثابت مانده و با هزینه‌ها تناسب ندارد لذا کیفیت هم مناسب نیست.

طی گزارش‌های متعددی که داشتیم، نانوایان مدعی بودند که اگر قیمت‌ها افزایش یابد قطعا کیفیت هم ارتقاء خواهد داشت چراکه با قیمت‌های فعلی نمی‌توانند هزینه‌ها را جبران کنند؛ علی رغم اینکه این صنف زحمتکش با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و مطالبات به حقی دارند که دولت باید به آن رسیدگی کند اما مردم هم این حق را دارند که از نان سالم برخوردار باشند.

در شرایط کنونی که مردم وضعیت معیشتی خوبی ندارند با بالاتر رفتن قیمت نان حتی این غلات مورد نیاز روزمره هم از سفره‌های اقشار ضعیف و پایین جامعه رخت خواهد بست و در عین حال براساس تاکید کارشناسان غذایی نیز سلامت نان می‌تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کند و در مقابل کیفیت پایین نان که در ایران از استانداردهای مناسبی برخوردار نیست نیز عامل و زمینه‌ساز بسیاری از عارضه‌های جسمی است.

با این حال با کش و قوسی‌های فراوان بلاخره قیمت نان در استان قزوین در یک ماه اخیر افزایش پیدا کرده اما این سوال وجود دارد که آیا تغییری در کیفیت نان‌ هم رخ داده است؟ و سوال مهم این است که چرا با افزایش نرخ‌ها اکنون نظارتی بر افزایش کیفیت صورت نگرفته است و این مشکل تا کی ادامه دارد؟

نگاهی به قیمت‌های جدید نان در استان که افزایش ۲۵ تا ۴۰ درصدی داشته است، می‌اندازیم؛

نایب رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین درباره نرخ‌ جدید نان اظهار کرد: با موافقت مسئولان استان قیمت انواع نان یارانه‌ای افزایش پیدا کرد که از روز شنبه ۲۸ دی ماه سال جاری اجرایی شد و در مجموع قیمت انواع نان یارانه‌ای در قزوین بین ۲۵ تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

علیرضا سبزعلی پور افزود: با استناد به مصوبه کار گروه آرد و نان استان نرخ نان لواش ماشین یارانه‌ای با وزن ۱۴۰ گرم دو هزار و ۵۰۰ ریال، لواش ماشینی گرد پز با وزن ۱۷۵ گرم سه هزار ریال و نان سنگک یارانه‌ای با وزن ۴۰۰ گرم با قیمت ۱۰ هزار ریال تعیین شده است.

این مقام مسئول گفت: همچنین قیمت نان تافتان یارانه‌ای با وزن ۲۰۰ گرم با قیمت سه هزار و ۵۰۰ ریال و نان بربری یارانه‌ای با وزن ۵۱۰ گرم هشت هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شده است که نانوایان باید به این موارد توجه کنند.

بعد از گرانی نان اکنون به میان مردم رفتیم تا از میزان رضایت آن‌ها از کیفیت نان جویا شویم و نظراتشان را در این زمینه بشنویم؛

پدر بازنشسته‌ای اظهار کرد: من پدر سه فرزند هستم که با وضع کنونی معیشتی جامعه، تهیه اقلام مورد نیاز بسیار سخت و دشوار است و حال سوال من این است که چرا باید قیمت نان افزایش یابد اما همچنان کیفیت هیچ تغییری نکرده است؟

وی افزود: مسئولین پس از گرانی بنزین اعلام کردند که هیچ اقلامی گران نخواهد شد اما حال علاوه بر گرانی بنزین، اقلام مورد نیاز روزمره و همچنین نان گران شده است.

این شهروند قزوینی یادآور شد: به جهت اینکه بازنشسته هستم بیشتر خرید اقلام و همین طور خرید نان را برعهده دارم و از این رو همیشه باید نسبت به کیفیت نان به نانوایان انتقاد کنیم اما گوش شنوایی نیست؛ تقاضا دارم که مسئولین حداقل به این موارد رسیدگی کنند و به جای گران کردن نان طرح حمایتی از نانویان را اجرایی کنند تا نه مردم و نه نانوایان متضرر نشوند.

نگاهی کوتاه به خواص نان، این ماده غذایی مهم برای انسان

نان حاوی گلوسیدهای پیچیده، پروتئین و فیبر است؛ در عین حال این ماده‌ی غذایی مفید، چربی و گلوسیدهای زود جذب کمی دارد و باید بدانید که گلوسیدهای پیچیده انرژی لازم برای سوخت و ساز بدن، کنترل عملکرد مغز و سیستم عصبی مرکزی را تأمین می‌کنند.

این گلوسیدها در مقایسه با گلوسیدهای ساده دیر جذب می‌شوند و برای همین قند خون را با سرعت زیادی بالا نمی‌برند؛ نان‌های سبوس داری که حاوی فیبرها و گلوسیدهای پیچیده هستند سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کنند و برای همین از ریزه خواری بین وعده‌های غذایی دور می‌مانید.

اگر رژیم لاغری گرفته باشید مصرف نان را فراموش نکنید به خاطر این که نان حاوی مواد چرب و قند کمی است و از این گذشته به راحتی شما را سیر می‌کند و جلوی پرخوری را می‌گیرد.

به یکی دیگر از نانوایی‌ها که در منطقه مینودر واقع شده سر می‌زنیم؛ خانم خانه‌داری که در صف انتظار است؛ بیان کرد: نانوایی بربری پز یارانه‌ای که در این منطقه قرار دارد متاسفانه نان بربری ساده را ۸۵۰ تومان و تخمه‌دار را ۱۲۵۰ تومان به فروش می‌رساند؛ متاسفانه نظارتی هم در این باره وجود ندارد و این سوء استفاده نانوایی علی رغم اعتراض مردم اتفاق می‌افتد.

وی افزود: ما انتظار داریم اگر هم گرانی‌ها برخلاف وعده‌هایی که دولت درباره عدم افزایش نرخ‌ها داده بود، اتفاق می‌افتد حداقل نظارتی وجود داشته باشد که در قبال هزینه‌ای که پرداخت می‌کنیم کالای باکیفیت را خریداری کنیم.

 

در یکی دیگر از مناطق شهر قزوین خانم سرپرست خانواری اظهار کرد: سرپرستی فرزندانم را برعهده دارم و با مشاغل خانگی خرج زندگی را تامین می‌کنم اکنون با میزان یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و گرانی و کیفیت پایین نان‌ها با چه خوراکی شکم فرزندانم را سیر کنم؟ قادر به تامین بسیاری از موادغذایی موردنیاز رشد فرزندانم نیستم و اکنون حتی نان را هم باید به سختی تامین کنم.

آقای جوانی که مشغول سرد کردن سنگک داغ در یکی از نانوایی‌های سطح شهر بود، گفت: افزایش قیمت نان در این یک ماه اتفاق نیفتاده بلکه برخی از نانوایان به طور سرخود و بدون اعلام اتحادیه مدت‌ها قبل نان را با قیمت بالاتر به فروش می‌رساندند و نظارتی هم بر آن‌ها صورت نمی‌گرفت.

وی افزود: متاسفانه ناهماهنگی و عدم برنامه‌ریزی دولت در تنظیم بازار مشکلاتی را به وجود آورده که دامن‌گیر مردم شده است؛ دستگاه‌های نظارتی باید به طور جدی ورود کنند چراکه در آستانه پایان سال هستیم و تخلفات در بسیاری از کالاهای دیگر هم اتفاق می‌افتد.

علاوه بر همه این موارد با وضع معیشتی بسیار دشوار که در بین مردم موج تندی پیدا کرده بعضی از افراد جامعه که فقط توان خرید نان را داشتند حال با گرانی این مواد غذایی نیز سفره کوچکتری خواهند داشت.

با گزارش میدانی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که همه‌ افراد جامعه خواستار کیفیت بهتری از نان‌ها هستند و از مسئولین درخواست دارند که به جای گران کردن نان باید طرح حمایت از نانوایی‌ها را اجرایی می‌کردند چراکه با گران کردن اقلام روزمره، سفره مردم خالی از مواد خوراکی و غلات همچون نان خواهد شد.

همچنین تشدید نظارت‌ها در ایام پایانی سال باید پررنگ‌تر اتفاق بی‌افتد تا این نارضایتی‌ها موج تندتری به خود نگیرد چراکه مطالبات مردم به حق است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: یارانه ای با وزن افزایش پیدا اقلام مورد نیاز کیفیت پایین نان هزار و ۵۰۰ ریال نانوایی ها اتفاق می افتد نان در قزوین گرانی بنزین افزایش نرخ گران کردن پیدا کرده کیفیت نان قیمت نان کیفیت هم نرخ نان قیمت ها علی رغم نان ها یک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.

در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.

کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.

از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.

با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

دیگر خبرها

  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟