Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبارز انقلابی و فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه نباید به طور غیر حساب شده مدیران امروز را با فرماندهان دفاع مقدس مقایسه کرد؛ گفت: فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس همواره برای خدمت به مردم و ایثار و شهادت از هم پیشی می‌گرفتند و خواستار منصب و مقام نبودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی طاهرخانی در گفت‌وگو با  صبح قزوین؛ اظهار کرد: امسال چهل و یکمین سالگرد انقلابی را جشن می‌گیریم که تاکنون بزرگترین رویداد قبل از ظهور بوده، از سال 42 آغاز، در سال 57 به پیروزی رسید و بر سه رکن اساسی رهبری، مردم و اسلام شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تقویت جایگاه رهبری، حفظ مردم سالاری دینی و جدا نشدن از اسلام جزء رموز ماندگاری آن است به گونه‌ای که هنوز هم پویا است و در پرتو این ویژگی‌ها در مقاومت نیز پیش قدم بوده و در جای جای دنیا صادر شده و آثارش در اقصی نقاط جهان قابل مشاهده است.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ابراز کرد: تجربه انقلاب اسلامی، مبارزه با طاغوت، مقابله با کوچک شمرده شدن و تحقیر و حضور در دفاع مقدس امروز به دولت و مردم کمک می‌کند تا بتوانند مقابل زیاده خواهی‌های دشمن و استکبار ایستادگی کنند که درواقع این مقاومت از آثار و برکات نظام اسلامی است و سربلندی انقلاب با تحقق آن قابل مشاهده است.

وی افزود: شناخت طاغوت زمان دارای اهمیت است و باید بدانیم استکبار جهانی، صهیونیسم و ایادی آن‌ها در منطقه نمونه‌های استکبار و طاغوت زمان هستند که در کشورهای مختلف از جمله لبنان و عراق آشوب‌هایی را طراحی می‌کنند و لازم است مقابل آن‌ها ایستاد و همچون سردار شهید سلیمانی مقاوم بود چرا که این مقاومت راه انقلاب را هموارتر و آن را ماندگار می‌کند.

ضرورت آگاهی نسبت به طاغوت زمان
این پیشکسوت دفاع مقدس عنوان کرد: جوانان باید نسبت به طاغوت زمان آگاهی داشته باشند و راه مقاومت را باتوجه به فرهنگ سردار شهید سلیمانی پیگیری کنند.

وی درباره تاثیر فرهنگ سردار شهید سلیمانی گفت: اتخاذ فرهنگ مبارزه‌ای که سردار شهید سلیمانی به آن پای بند بود به پیشرفت انقلاب و شکست طاغوت زمان کمک می‌کند و این امر با تکیه بر روحیه جهادی امکان پذیر می‌شود.

طاهرخانی با اشاره به اهمیت توجه بر توان داخلی و دوری از تکیه و وابستگی به خارج اذعان کرد: قطعا اگر چشم ما به بیرون باشد به خطا رفته‌ایم و با کوتاه آمدن در زمینه‌های مختلف و وابسته شدن ضربه می‌خوریم.

وی ادامه داد: ما امروز در عرصه‌های مختلف نظامی‌، اقتصادی، سیاسی و پزشکی در قله‌های بالا و جزء 10 رتبه نخست جهان قرار داریم و نیازی به خارج و وابسته بودن به آن‌ها نداریم چرا که به برکت انقلاب اسلامی ملت و بویژه جوانان به خودباوری رسیده‌اند.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ابراز کرد: امروز ما در بخش نظامی به انواع تسلیحات از جمله موشک‌های دوربرد مجهز هستیم و در انتقامی که در شهادت سردار سلیمانی رخ داد با استفاده از همین موشک‌ها عین الاسد مورد حمله قرار گرفت.

وی با اشاره به شرایط خاص دهه فجر امسال و فجر سلیمانی اظهار کرد: فرهنگ دفاع مقدس، مقاومت فعال است و باید همچنان در منطقه حفظ شود تا بتوانیم در برابر توطئه‌های دشمن در منطقه پیروز شویم و درواقع این مقاومت فعال برآمده از تفکر سردار شهید سلیمانی است.

وی تاکید کرد: اگر امروز فرهنگ مقاومت برآمده از تفکراتی همچون سردار شهید سلیمانی را در جامعه پیاده کنیم از تمام بحران‌ها و فتنه‌ها گذر می‌کنیم.

عبور از بحران‌ها با تکیه بر فرهنگ مقاومت سردار شهید سلیمانی

این پیشکسوت انقلابی ابراز کرد: دشمن برای انتخابات پیش رو فتنه‌هایی را درنظر گرفته است و برای مقابله و خنثی کردن آن باید با تفکر سردار شهید سلیمانی نگاه کرد و ضمن ایستادگی آن راه را در منطقه و جهان ادامه داد.

طاهرخانی بیان کرد: درواقع حتی دشمن نیز اظهار کرده که در شهادت سردار سلیمانی دچار اشتباه و خطای استراتژیک شده‌اند چرا که با این اقدام نه تنها ایشان حذف نشد بلکه تفکر و شخصیتشان محور قرار گرفته و آگاهی و هوشیاری بیشتری در منطقه بوجود آمد.

وی افزود: مردم آگاه کشور با اعتبار خون سردار شهید سلیمانی پرشورتر از هر سال در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می‌کنند و پس از آن نیز با حضور پای صندوق‌های رای نمایندگانی مؤمن، متعهد، پاکدست و شجاع انتخاب می‌کنند.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با بیان اینکه نباید به طور غیر حساب شده مدیران امروز را با فرماندهان دفاع مقدس مقایسه کرد؛ گفت: فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس همواره برای خدمت به مردم و ایثار و شهادت از هم پیشی می‌گرفتند و خواستار منصب و مقام نبودند و درصورت بروز خطا آن را به عهده گرفته و بیان کرده و جوان گرا بودند.

وی ادامه داد: باید دید آیا مدیران امروز نیز از چنین روحیه‌ای برخوردار هستند و یا اینکه به هر قیمتی شده سعی در دست یابی به مقام دارند، درواقع باتوجه به نوع روحیه و رفتار فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس مقایسه آن‌ها با مدیران امروز صحیح نیست.

این پیشکسوت دفاع مقدس عنوان کرد: باوجود اینکه اکنون نیز مدیرانی با روحیه جهادی وجود دارند اما قیاس تمام آن‌ها با رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس اشتباه است.

وی افزود: لازم است در استان فرهنگ دفاع مقدس و آثار موحود در این زمینه رشد کند و مسئولین با برگزاری نشست و همفکری از این ظرفیت‌ها در زمینه‌های مختلف و در راستای پیشبرد استان بهره ببرند.
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس فرماندهان دفاع مقدس سردار شهید سلیمانی دفاع مقدس مقایسه فرهنگ مقاومت مدیران امروز طاغوت زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمدحسین فولادی امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

بیشتر بخوانید: پیکر ۵ شهید دوران دفاع مقدس در فکه کشف شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق‌ رسانه‌ها اعلام می شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

در سال ۱۴۰۰ هویت ۲ نفر از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228914 برچسب‌ها ایثار وشهادت

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت