Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@03:25:31 GMT

اقتصاد مقاومتی مولد ثروت و ایجاد اشتغال است

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۶۹۷۸

اقتصاد مقاومتی مولد ثروت و ایجاد اشتغال است

امیری اقتصاد مقاومتی را مولد ثروت و ایجاد اشتغال دانست و گفت: آسیب‌پذیری استقلال سیاسی‌ یک کشور زمانی کاهش پیدا می‌کند که از نظر اقتصادی نیز مستقل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حسینعلی امیری» بامداد امروز (پنجشنبه ۱۶ بهمن) در آیین افتتاح پالایشگاه پارس پترو که در شوشتر برگزار شد، با بیان اینکه امروزه کشور در سخت‌ترین تحریم‌های ظالمانه تاریخ توسط به سر می‌برد اظهار کرد: در روزهای اولیه انقلاب هدفگذاری‌هایی توسط امام راحل (ره) و پس از آن مقام معظم رهبری برای اداره کشور در نظر گرفته شد و استقلال سیاسی کشور خیلی زود با هزینه‌های بسیار سنگین، فداکاری‌های مردم و تقدیم هزاران شهید به وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروزه کشور از جنبه اقتصادی و سیاسی کاملا مستقل است و مانند دوره حکومت گذشته نیست که برای کشور تصمیم و رهبران ما بخواهند از دیگران اجازه بگیرند اضافه کرد: انقلاب اسلامی توانست معادلات منطقه را تغییر بدهد و اکنون نه‌ تنها دارای استقلال سیاسی است بلکه در منطه و دنیا نیز تاثیرگذار در منطقه و دنیا است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه‌های دیگر نیز گام‌های بسیار بلندی برداشته شده اضافه کرد: یکی از ضرورت‌های غیرقابل اجتناب که در سال‌های اخیر همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و در دوره تدبیر و امید نیز رئیس جمهور آن را به عنوان یک سیاست راهبردی پیگیری کرده‌اند، استقلال اقتصادی و بحث عدم وابستگی به خارج است.

 

امیری با اشاره به اینکه آسیب‌پذیری استقلال سیاسی‌ یک کشور زمانی کاهش پیدا می‌کند که از نظر اقتصادی نیز مستقل شود تصریح کرد: در شرایطی که تحریم‌های سخت به ما اعمال شده، اگر وابستگی اقتصادی‌ کشور به خارج قطع و اقتصاد مقاومتی به معنی واقعی که مدنظر مقام معظم رهبری است انجام شود، اتفاق خاصی در کشور پیش نمی‌آمد.

 

وی با بیان اینکه دلیل آسیب‌پذیری‌ سیاسی کشور به خاطر دوری از استقلال اقتصادی بوده که مد نظر مردم است عنوان کرد: امروزه به درستی از بخش اقتصاد مقاومتی و توجه به توان داخلی بهره‌مند هستیم

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور امیری با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، استقلال اقتصادی را به وجود می‌آورد که ضامن استقلال سیاسی کشور نیز خواهد بود گفت: طرح‌هایی که با رویکرد اقتصاد مقاومتی در سال‌های اخیر طراحی شده و به بهره‌برداری رسیده، گام‌های بسیار بزرگی برای تضمین استقلال اقتصادی و سیاسی کشور است.

 

وی اقتصاد مقاومتی را مولد ثروت و ایجاد اشتغال دانست و ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی سطح درآمد خانوارها را هم بالا می‌برد و هر کسی به عنوان سرمایه‌گذار و کارآفرین در این عرصه‌ها حضور پیدا می‌کند باید نگاه ما به آنها مانند نگاه به مجاهدان عرصه‌های جهاد اقتصادی باشد.

 

امیری با بیان اینکه این پروژه بزرگ در شهر دارالمؤمنین از نظر صرفه‌جویی در مصرف ارز و همچنین ایجاد اشتغال تاثیرگذار است یاد آور شد: این پروژه برای ۱۳۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می کند، عنوان کرد.

 

پایان پیام/637

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد ایام دهه فجر انقلاب اسلامی قرآن کریم روزشمار وقایع انقلاب اردبیل جشنواره فیلم فجر خبرگزاری شبستان شوشتر استقلال اقتصادی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی استقلال سیاسی رئیس جمهور سیاسی کشور آسیب پذیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۶۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید با برنامه پیش برویم و در این استان تولید ثروت کنیم و این ثروت در تمام بخش‌های اقتصادی منطقه توزیع شود و همه مردم از آن بهرمند شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی امروز در جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وظیفه ستاد اقتصادی، طراحی بخش‌های مختلف اقتصادی است که به ما راه توسعه، توانمندسازی و روش‌های اقتصادی را نشان دهد و در این زمینه باید سیاست گذاری کند.

وی با بیان اینکه ستاد اقتصادی باید نحوه مشارکت مردم و روش اجرا را سیاست گذاری و بر روی راهبردهای اصلی تمرکز داشته باشد، افزود: باید به جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان کمک کنیم و آنها را پای کار پروژه‌های بزرگ این استان بیاوریم و با فروش سهام، مشارکت مردم را در طرح های اقتصادی افزایش دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دانش آموزان و دانشجویان را باید در قالب تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی مشارکت دهیم و این امر باید به سرعت توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 54 درصد از دانشجویان استان در رشته‌های علوم انسانی در حال تحصیل هستند و در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، شیلات، تجارت، معادن و صنایع فرآوری با کمبود و فقدان طراح متخصص و نخبه مواجه هستیم. شرکت‌هایی داریم که تولیدات کم ولی ارزآوری زیاد برای سیستان و بلوچستان دارند و باید روی این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری ویژه شود.

کرمی ادامه داد: در بخش کشاورزی و داروهای گیاهی کارخانه‌ای برای فرآوری داروهای گیاهی در سیستان و بلوچستان نداریم و این محصول به صورت خام در بازار عرضه می‌شود، باید این سرمایه در استان فرآوری شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید جوانان و دانش آموزان را توانمند و ذهن‌های آنان را برای توسعه طرح‌های اقتصادی آماده کنیم، زیرا بخشی از ایده‌ها خیال پردازی است که توسط ذهن دانش آموزان صورت می‌گیرد و  به مرور زمان تبدیل به محصول می‌شود. به فضل الهی و توکل بر خداوند شرایط حال حاضر را تغییر می‌دهیم و یقین داریم با عنایت‌های الهی این امر شدنی است.

کرمی با تاکید بر اینکه کاری که با تلاش انجام می‌شود با دعا حل نمی‌شود، افزود: خداوند متعال راه حل را برای ما مشخص کرده و به همین دلیل است که پیامبر گرامی می‌فرماید؛ «کار، تلاش و کوشش عبادت است» و کارمندان زمانی که به یاد و در راه خدا و مردم کار و تلاش می‌کنند در واقع عبادت و عمل صالح انجام دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "