Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در آیین کلنگ‌زنی واحد تولید واکسن با مشارکت سرمایه‌گذار روسی در شهر سمنان گفت: استان سمنان با تولید ۲۷۷ قلم داروی دام و طیور از لحاظ حجم و میزان رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

او افزود: استان با داشتن ۱۸ کارخانه تولید دارو، از لحاظ ظرفیت دارو رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: استان سمنان جزو استان‌های پاک در کشور محسوب می‌شود که با نظارت‌ها و پایش مستمر بیماری جدی که سلامت دام استان را به خطر بیاندازد گزارش نشده است.

حمیدرضا حسینی بیان کرد: از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال ۳۲ کانون بیماری دامی در زمینه بیماری تب‌برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان سمنان شناخته و با تمهیدات سریع و به‌موقع و پیشگیرانه بیماری کنترل شد.

او تصریح کرد: مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: این اداره کل با برون‌سپاری خدمات تخصصی خود مانند واکسیناسیون، درمانگاه و کلینیک بخش خصوصی خود امسال ۶۰۰ شغل ایجاد کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: احداث واحد تولید واکسن طیور به مناسبت دهه فجر در استان با حضور مسوولان کشوری انجام می‌شود.

او یادآور شد: واحد تولید واکسن با مشارکت سرمایه‌گذار روسی در شهر سمنان کلنگ‌زنی می‌شود و برآورد سرمایه‌گذاری این طرح ۱۲ میلیون یورو است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اضافه کرد: با ساخت و راه‌اندازی کامل واحد تولیدی واکسن طیور در استان سمنان ۵۰ درصد واکسن طیور کشور در استان تولید می‌شود.

حمیدرضا حسینی گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده با کلنگ زنی احداث واحد تولید واکسن طیور در سمنان، تا چهار سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی استان سمنان سلامت دام بیماری تب برفکی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان واحد تولید واکسن حمیدرضا حسینی واکسن طیور کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل استاندارد استان  از پرداخت جزای نقدی یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
پژوهش افزود: بر اساس رای صادره توسط دادگاه کیفری در فروردین امسال، یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان به دلیل تولید کالای بدون علامت استاندارد به پرداخت یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری افزود: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید کالا و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

دیگر خبرها

  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان