Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر جایگاه و اهمیت داشتن برنامه‌ای جامع از سوی کاندیداهای انتخابات مجلس اظهار کرد که این برنامه‌ها باید مبتنی بر نیاز کشور و نیاز مردم باشد.

محمد علی پورمختار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره‌ شرایط مورد نظر کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی گفت: به هر حال مجلس مرکز قانون‌گذاری بوده و قوانین هم در حوزه‌های مختلف وضع می‌شوند،  پس افرادی که کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستند باید تخصص‌های کافی و مرتبط با موضوع قانون‌گذاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اطلاع از شرایط قانون‌گذاری، ضرورت‌ها و نیازهای مردم در حوزه‌های مختلف همچون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و منطقه‌ای امری بسیار حائز اهمیت است در واقع داشتن تخصص و در کنار آن تجربه نیز موضوع مهمی است؛ چراکه نمایندگان برمبنای تجاربی که دارند می‌توانند قوانین مورد نیاز را در جهت رفع بسیاری از مشکلات وضع کنند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگرچه در این حوزه برنامه داشتن امری مهم است ولی خود برنامه داشتن معطوف به امر قانون‌گذاری است، یعنی نماینده باید از نیاز کشور و از نیاز مردم شناخت کافی را داشته باشد و مبتنی بر آن برنامه‌ای جامع ارائه دهد، ولی امروزه برنامه‌ کاندیداهای ما بیشتر در حوزه اجرایی، مسائل حوزه انتخابیه و حل مشکلات اشخاص است؛ اگرچه این مشکل در دوره‌های مختلف وجود داشته و در این دوره هم شاهد آن هستیم، حتی نگاهی هم که مردم برای ارزیابی یک کاندیدا دارند همین رسیدگی به مشکلات آن‌هاست. همین موضوع باعث شده هنگامی که مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود نمایندگان بیشتر وقت خود را به حل مشکلات حوزه انتخابیه و مردم منطقه اختصاص می‌دهند اگرچه این موضوع موجب دخالت‌ها، ایجاد مشکلات و درگیری‌هایی با دولت می‌شود و برخی سوالات و استیضاح‌ها را رقم می‌زند، پس این موضوع حتما باید حل شود.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم پاکدستی نمایندگان مردم، عنوان کرد: نمایندگان و کاندیداها باید مانند مابقی مسئولین خودشان را در قید و بند مسائل دنیوی و مادی نبینند. کاندیداها و عملکرد آن‌ها در این حوزه باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد که این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخاب درست انتخابات 98 انتخابات مجلس یازدهم بیانات رهبری مجلس شورای اسلامی قانون گذاری نیاز مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088675

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است